יד אוחזת מזוודה וכרטיס טיסה
סוכרתי? הכן עצמך לטיסה

טסים לחו"ל? בין אם זו טיסת עסקים או יציאה לחופשה, הדבר כרוך בתכנון והכנות. לחולי סוכרת העניין מסובך קצת יותר, ההכנות המדוקדקות חשובות ביותר ועלולות להשפיע בצורה קריטית על מהלך הנסיעה.

- מה מומלץ לחולי סוכרת להכין לפני הנסיעה?
מומלץ להצטייד במכתב מהרופא המטפל על העובדה שהמדובר בחולה סוכרת וכן את סוגי האינסולין בשימוש והמינונים (רצוי להצטייד בתרגום לאנגלית לנוסעים לחו"ל).
רצוי להחזיק בארנק האישי את הכרטיס: "יש לי סוכרת"( גם באנגלית).
בטיסות ליעדים בחו"ל הכרוכות בהפרשי שעות גדולים, ייתכן שיהיו שינויים בזמני הארוחות ובשעות השינה בימים הראשונים, יש לתכנן עם הרופא המטפל את זמני ההזרקות בהתאם.

- מה לגבי חיסונים לחו"ל ?
ליעדים בחו"ל בהם נדרש חיסון מיוחד, רצוי לשוחח עם הרופא המטפל. יש לזכור כי חלק מהחיסונים עלולים לגרום באורח זמני לסימפטומים של המחלה ובעקבות זאת לפגוע באיזון הסוכרת. לכן, עדיף לדאוג לחיסון כחודש לפני הנסיעה, כאשר נמצאים עדיין תחל השגחת הרופא האישי המטפל.
במדינות שונות ניתנו שמות שונים לאינסולין. רצוי לברר מראש מה השם של תרופת האינסולין במדינה אליה אתם נוסעים.

- מהו הציוד הנדרש לנסיעה?
מומלץ לשאת בתיק שיהיה צמוד אליך בעת הנסיעה את הפריטים הבאים: עט הזרקה נוסף של אינסולין לתקופת הנסיעה, מד סוכר ומקלונים לבדיקת סוכר, דפי מעקב לבדיקת הסוכר בדם, טבליות סוכר או משקה מתוק, ביסקוויטים או חטיפים למצבי היפוגליקמיה (ירידת סוכר חדה ומסוכנת). ערכת גלוקגן למצבי היפוגליקמיה קשה (אובדן הכרה). כדאי להדריך חבר לנסיעה כיצד להזריק את הגלוקגן בשעת הצורך.
לחולי סוכרת נעורים מומלץ להצטייד בסטיקים לבדיקת אצטון בשתן.

- בזמן הטיסה:
אין לארוז את האינסולין במזוודה מאחר שהוא עלול לקפוא בתא המטען אלא לקחת אותו בתיק האישי.
רצוי להעביר מחצית מכמות האינסולין לרשותו של שותף לנסיעה, למקרה אובדן או גניבה.
ארוחות במטוס עלולות להימצא לא מתאימות לדיאטה של חולי סוכרת. הזמן ארוחה מיוחדת או הבא איתך תחליפים.

חיסון (תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2)
כדאי להצטייד גם במזרק רגיל|תמונת AVI: חדשות1 ערוץ 2
למשתמשים בעטי אינסולין:

מומלץ להצטייד במזרקי אינסולין רגילים. במקרה חירום ניתן לשאוב במזרק רגיל את הכמות הדרושה ממחסנית האינסולין. לפני הנסיעה כדאי לרענן את הזיכרון בתרגול שאיבה והזרקה באמצעות מזרק רגיל.

חשוב לדעת! יש מדינות בהן ריכוז האינסולין שונה לעומת ישראל
ריכוז האינסולין בארץ הוא 100 יחידות ל-1 מי"ל. במקומות מסוימים בעולם הריכוז הוא שונה. הזרקה במזרק שאינו מתאים לריכוז המיועד היא מסוכנת. אם חייבים לקנות בחו"ל מזרק או אינסולין, יש לבדוק שהריכוז הרשום על המזרק זהה לריכוז הרשום על בקבוק האינסולין. כמו כן יש לוודא שהאינסולין אינו ממקור של בעלי חיים ושהמחסנית היא של 3 מי"ל.

והעיקר - שתהיה טיסה נעימה!

 

עוד על סוכרת:
איך לשרוד את הצום של יום כיפור
מה הקשר בין השמנה וסוכרת?
מתכון מופלא ללא סוכר של פאי תפוחים