בין שיר חדש שהוא מפיק לסטטיק ובן אל עם סנופ דוג וליל בייבי לבין המון פרויקטים גדולים בדרך, ג'ורדי (ירדן פלג) עבד על עוד פרויקט לא פחות מסקרן. אחד המפיקים המוזיקליים הגדולים בארץ לקח על עצמו משימה מאתגרת - לייצר פתיח ל"רוקדים עם כוכבים" החדשה (ראשון, אחרי החדשות, קשת 12). אולי בשנייה הראשונה זה יכול להישמע "קל", אבל הנה האתגר האמיתי - הכלל המנחה היה להיצמד למנגינה המקורית אבל להכניס בה טוויסט חדש, מרענן וכמובן - את עצמו.

"זה מלחיץ לשנות פתיח אייקוני של תוכנית. זה שם אותי בסיטואציה מלחיצה להביא משהו טוב יותר", ככה תיאר ג'ורדי את המשימה למצוא את הסאונד החדש. "אני אוהב לעשות דברים שלא עשיתי בחיים. עשיתי פעם פתיח לסדרה, אבל לא של פורמט שיש לו מנגינה מקורית שצריך להיצמד אליה. פה יש משהו שצריך להיות הקו המנחה שלי שזה הלחן המקורי. זה פתיח אייקוני שאנשים מכירים, להביא משהו שהוא שונה ועדיין יאהבו אותו זה חתיכת אתגר". אבל כמו כל אמן ששואף למקסימום, זה דווקא הביא אותו למקומות טובים: "זה תמיד נותן דרייב ומוציא ממני את הכי טוב שיש, והאמת שישר אהבו את זה לשמחתי". 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Yarden "Jordi" Peleg (@jordiprod)

רוקדים עם כוכבים משודרת ב-60 מדינות ברחבי העולם, וכמו שג'ורדי אמר, מדובר בפתיח אייקוני במיוחד. המנגינה המדבקת, הזמזום של ה"פה פלם פה פה" והקצב שלה סוחפים ברגע. אבל אותו פתיח אייקוני, נולד לפני כמעט שני עשורים, וכשמביאים משהו חדש ומרענן לטלוויזיה - הוא צריך לעבור מתיחה בכל האגפים. מנקודת הפתיחה הזאת, ועם קו מנחה של "חדש, צעיר ומהיר", ג'ורדי התחיל לעבוד על הגרסה שלו למגינה. 

מה עמד מאחורי הרעיון לפתיח?
"נשארתי כמה שיותר קרוב למנגינה של 'רוקדים עם כוכבים', פשוט ניסיתי שזה יהיה יותר עדכני. זה היה לטיני, קצת מיושן, לא מנגינה שמשתמשים בה כבר שנים. וואלה, הגיע הזמן לחדש".

לאיזה אווירה כיוונת?
"רציתי משהו צעיר, מזיז, מהיר ומרקיד יותר. גם המקצב של זה יותר מהיר, וגם זה יותר מתאים למה שקורה עכשיו עם הטכנו והז'אנרים האלה. רציתי לעשות את זה יותר נגיש". 

נתנו לך קווים מנחים?
"הם אמרו בדיוק את מה שאני חשבתי – שזה צריך להיות מהיר, נגיש ומעניין יותר, ועדיין לכבד את המקור".

אז איך שיר נולד? או במקרה הזה – מנגינה? זה תלוי, אם תשאלו את ג'ורדי. זה יכול להיות תהליך ארוך ויכול לקרות כמו קסם בכמה שניות. אבל ברגע שצץ לו הכיוון, זה פשוט מתחיל לזרום. במקרה הזה, התהליך ליצירת המנגינה הממכרת הזאת לקח לו ימים בודדים, ולא סתם. 

הכל התחיל כשהוא פשוט זמזם לעצמו את המנגינה בראש. "היה לי רעיון לעשות עם הקול שלי את ה-פם פלם פם פם, זה קפץ לי מהרגע הראשון, ידעתי שזה מה שצריך להיות. בניתי את הטרק סביב זה". הטרק עצמו מבוסס בעיקר על הקול שלו, כשהוא זה ששר את הלחן המוכר, וברגע שהוא הבין שהוא הבסיס ליצירה, השאר כבר הסתדר מעצמו. "הקלטתי את זה מלא פעמים כדי שזה ישמע גדול כזה, ושמתי מתחת קצב של טכנו ודאנס, אלה העולמות. אני תמיד מחפש לעשות משהו שהוא מינימאלי וכמה שפחות כדי שזה יצא כמה שיותר".

איך היה התהליך?
"ברגע שיש את הרעיון בראש זה מאוד פשוט, אבל אם אין את הרעיון זה קשה כי צריך לשבת ולחפש, והפעם הוא בא לי מיד. ניסיתי לדמיין מה אפשר לעשות עם זה, כי המנגינה כל כך מוכרת, ושרתי את זה לעצמי בראש ותוך כדי שאני שר אמרתי 'אה, זה יכול להיות נורא מגניב', כי זה מאוד שונה. עשו את זה עם חצוצרות ולטיני ואני בא פתאום והופך את זה ל'לוחש' ול'ווירדי', אז היה לזה קטע. לקח כמה ימים לעשות את המקצב וללטש את זה שזה ישמע טוב - שזה יהיה ממש בום".