הפניה לשידור החי

העדכון האחרון:

2:00- מושיק: "בחיים אני לא אשכח את החוויה הזו"

שיר, איציק וסתיו הולכים לישון מיד עם כיבוי האורות ורק סטלה, נירו, מוטי ומושיק נשארים ערים, משוחחים בחצר וצוחקים. סטלה מנסה להקשיב אם עדיין אנשים צועקים מסרים מבחוץ בזמן שמוטי ונירו פונים למצלמות ומעבירים מסרים לילדיהם. לאט לאט הם מתעייפים וגם סטלה ונירו מצטרפים לחדר השינה.

מוטי ומושיק יושבים לבדם בחצר ומוטי ממשיך לפרוק את כעסיו על השיחה שהייתה לו במשימת האח הגדול Call. "איזו חוויה", מושיק אומר והם עוברים לדבר על החוויה בבית,"תפרנו פה תקופה, בחיים אני לא אשכח את החוויה הזו". אחרי שנשנשו מלון, מוטי נכנס למטבח כדי להספיק להכין מאפה אחרון לפני השינה. לבסוף, גם הם מתעייפים ונכנסים לישון. הדיירים כולם במיטותיהם ובקרוב יתעוררו לשבת האחרונה שלהם בבית האח הגדול.

1:00- נירו למושיק: "יש מוזיקה ישראלית שהיא לא מזרחית, וזו מוזיקה באיכות גבוהה"

מוטי מנסה להבין עם הדיירים הצעירים את ההנאה בשירי הראפ כמו drop it like its hot שהושמע להם, וסתיו מרגיש שמוטי מזלזל בסגנון המוזיקלי אך מיד מוטי מתגונן ומסביר שהוא לא פוסל את הסגנון. האח הגדול ממשיך להשמיע לדיירים שירים ושם להם את "מחפש תשובה" של היהודים ונירו שר בקולי קולות, עוצם עיניים ומתופף באוויר לצלילי השיר. "אתה רואה, יש מוזיקה ישראלית שהיא לא רק מזרחית", נירו אומר למושיק, "זו מוזיקה באיכות גבוהה". נירו צופה בסתיו שנמצא בבריכה ומאתגר את הדיירים שיושבים סביבו, "יש לו חלק אחד מאד לא נשי בגוף", הוא אומר ומבקש מהדיירים לנחש, "כפות הרגליים", הוא ישר מגלה להם ומצחיק אותם. 

בזמן שהם ממתינים שהאח הגדול ישמיע להם שירים נוספים, בחוץ נשמעות קריאות עידוד: "מושיק הנסיך". נירו ממשיך לשדר את תכנית הרדיו שלו ומפרשן מה כל דייר יעשה כשיצא מבית האח הגדול, עד ששיר נוסף מתנגן, והפעם "ג'סיקה" של אתניקס. שיר מצטרפת לחצר והדיירים מרוצים ונהנים.

מאוחר יותר, מתנגן גם השיר "ענוג" של נוער שוליים, ומוביל לשיחה בין איציק ונירו על הלהקה. אחרי שמסיימים את השיחה שיר ואיציק נכנסים לחדר השינה וממתינים לשעת כיבוי האורות. במקביל, סטלה, מושיק ונירו עדיין יושבים בחצר וסשן השירים ממשיך כשהאח הגדול משמיע את "עולם שקט" של מופע הארנבות של ד"ר קספר, אך נראה כי הדיירים לא מרוצים מבחירת השיר ואפילו נירו לא מזהה את הלהקה או השיר. 

00:00 - הדיירים מתחילים לסכם את השהייה בבית

בחדר השינה יושבים מושיק, סתיו, סטלה ואיציק, וסתיו מספר להם שהוא כבר רוצה לראות את כל הפרקים של העונה כדי להיזכר בכל הצחוקים שהיו להם בהתחלה. "איזה כיף שאנחנו בסוף", הוא ממשיך לשתף. שיר מסכימה איתו ואומרת שיש הרגשה כיפית באוויר. סתיו מודה שהוא היה בטוח שהוא יודח כבר בתחילת העונה: "אני פשוט לא מאמין שאני כבר חודש שלם פה, בלי הטלפון, בלי המחשב", הוא מסכם.

נירו וסתיו יושבים בחצר ונירו מחליט לראיין את סתיו. "איך אתה מסכם את התקופה בבית?", נירו שואל אותו אבל לפני שסתיו מספיק לענות, נירו אומר: "אפשר לסכם את שהותך פה כמאוד דומיננטית, צבעונית, לפעמים קצת משוגעת, ועוברת בין מצבים רגישים במהירות הבזק, ממש כמו אינסטוש, פייסבוש וטוויטר, שהקצב שלהם מאוד מהיר", נירו צוחק. נירו מכין את סתיו לקראת השאלות שישאלו אותו לאחר שיצא מהבית: "אתה מרוצה מההופעה שלך בבית?", שואל נירו וסתיו אינו יודע לענות.

בהמשך, מוטי, סטלה ומושיק מצטרפים לישיבה בחצר, וסתיו נכנס לבריכה לשחייה לילית. נירו ממשיך לפרשן את הדיירים בתכנית הרדיו שלו, עד שלפתע השיר "מנגינה" של מושיק ויהודה סליאס עולה ברמקולים. בהמשך, הדיירים שומעים מבחוץ צעקות ומנסים להבין מה נאמר אך ללא הצלחה. "הם כבר חצי שעה צועקים את השם 'נירו'", סתיו מתרגז. לשמחתם של הדיירים, האח הגדול שם ברמקולים את השיר "Drop It Like It's Hot" של סנופ דוג, וכולם רוקדים לקצב המוזיקה.

23:00 – הרגע הגדול הגיע: איציק שוטף כלים

הדיירים מסיימים לאכול, ולרגל סיום השהות בבית, איציק מתנדב לעשות כלים. הדיירים בתגובה מריעים וצוחקים והוא ניגש לעבודה. סתיו ומוטי יוצאים לחצר, וברמקולים נשמע השיר "For Once In My Life" של סטיבי וונדר. מוטי מוביל את סתיו בריקוד סוער בחצר והם לא מפסיקים לצחוק. איציק שוטף את הכלים במרץ, ושיר עוזרת לו לסירוגין.

מאוחר יותר בחצר, נירו מנצל את הזמן כדי להודות לצופים על כך שהשאירו אותו בבית: "גאה לשרת אתכם נאמנה ", הוא מסכם. בהמשך, הוא שואל את מוטי על פרשת השבוע והם נכנסים לשיחה פילוסופית. במקביל בחדר השינה, מושיק וסטלה מקשיבים לסתיו כשהוא משחק את דמותה של "ברוריה", ולא מפסיקים לצחוק.

22:00 - שיר על סתיו: "בהתחלה הייתי בטוחה שנהיה חברים ממש טובים, אבל אז סטלה הגיעה ושינתה לי אותו"
 

הדיירים מתחילים להרגיש את הסוף ומוטי מתמלא געגועים למשפחתו. במקביל במטבח, נירו עוזר לסטלה ומספר לה מה הוא חושב על הדיירים בבית: "איציק על האדים האחרונים של הדלק, ומושיק רק מחכה שיגיע מסוק ויקח אותו".
 
מאוחר יותר, הארוחה מוכנה והדיירים מתרכזים בשולחן האוכל. מוטי ומושיק משוחחים על כך שהם כבר מרגישים את הסוף, ושיר שואלת את איציק: "תגיד, אתמול אלרואי נכנס לחדר האח הגדול?". כשהדיירים עונים לה שכן, היא מתלהבת: "איזה כיף, ככה הוא יכול להרגיש את מה שאני מרגישה, זו חוויה".

בהמשך השיחה, שיר מספרת לאיציק שהיא מרגישה שסתיו יותר נחמד אליה בימים האחרונים מבדרך כלל ואיציק עונה לה שלדעתו האווירה בבית באופן כללי הפכה להרבה יותר נחמדה. שיר מסכימה איתו וממשיכה לשתף על המהפך שחוותה עם סתיו: "בגלל שהוא כל כך נחמד אליי, אני מתחילה לחבב אותו שוב. בהתחלה הייתי בטוחה שנהיה חברים ממש טובים, אבל אז סטלה הגיעה ושינתה לי אותו".

זמן קצר לאחר מכן, הדיירים חוזרים לשולחן ומוטי מתחיל לברך ופותח את ארוחת השישי באופן רשמי. לאחר שמוטי מסיים לברך, הדיירים מתחילים לאכול וכולם מחמיאים לסטלה על הבישול.​

21:00 - נירו לסטלה: "את נותנת הרגשה של בית"

הערב מתחיל לרדת וסטלה ומוטי עומלים על ארוחת השישי במטבח. במקביל, שיר מנצלת את הזמן ומתאמנת בחצר. איציק מתעניין באימון שלה והיא משתפת בתרגילים שהיא עושה. נירו מגיע למטבח ואומר לסטלה: "אם לא היית בבית, הייתה פה קטסטרופה", ומסביר: "איך כשנכנסת לבית הכנסת איתך סדר. כל הנוכחות שלך, מי שאת, את נותנת הרגשה של בית". סטלה מסכימה איתו שהייתה חסרה הרגשה של בית לפני שהגיעה, ומקבלת את המחמאה במבוכה קלה.
 
מוטי וסטלה ממשיכים בבישולים ונירו עוזר להם, ביחד הם נזכרים בימים הראשונים של סטלה בבית. נירו משתף שכבר ביום הראשון שלה בבית, סטלה צעקה עליו שהשירותים מלוכלכים, ומוטי צוחק: "רק הגיעה וישר התחילה לעשות פה סדר".

20:00 - סתיו מקבל שיר בהקדשה מבן זוגו ליאון, ומצב הרוח הטוב חוזר אליו

השבת נכנסת ומוזיקה מקפיצה וכיפית מתחילה להתנגן כדי לסמן את כניסתה של השבת. הדיירים הרדומים מתעוררים ומתחילים להסתובב בבית. סטלה מתעוררת ומתחילה לרקוד בחצר וזמן קצר לאחר מכן סתיו ונירו מצטרפים גם הם עם סיגריה. הם מוסרים שבת שלום לצופים בבית ומתחילים לשוחח ביניהם על איך חייהם יראו אחרי האח הגדול. המוזיקה חוזרת וסתיו שמזהה את השיר שמתחיל להתנגן קופץ בשמחה ומדגמן הליכת מסלול לבקשתה של סטלה.
 
אחרי שהשיר האחרון נגמר, סתיו מספר למושיק שהוא חושד שליאון, בן הזוג שלו, ביקש במיוחד מהאח הגדול שישים בשבילו את השיר. הוא מספר שבכל פעם שהיה מתאמן על הליכת המסלול שלו, ליאון היה שם בשבילו את השיר הזה, ומושיק אומר לו בחיוך: "זה כנראה סימן". בינתיים בפינת העישון, שיר מזמזמת את השיר 'We are the champions' ואיציק אומר לה שהוא מאוד מזדהה עם השיר, במיוחד בהקשר של הסיטואציה בה הם נמצאים כרגע בבית האח הגדול.

לאחר כמה דקות, סתיו מסתובב בהתרגשות בין חדרי הבית ומספר לדיירים בהתלהבות שהאח הגדול אישר ושליאון באמת היה זה שהזמין במיוחד את השיר עבור סתיו. הוא אומנם עוד מתבאס שלא היה יכול לראות אותו או לשוחח עם ליאון, אך הוא אומר לסטלה: "העיקר שהוא ראה שהשיר עשה אותי שמח". שיר גם שמחה בשמחתו ואומרת: "לפחות עכשיו אתה יודע שהכל בסדר", כשהיא מתייחסת לדאגות שהציפו אותו לגבי שלומו של ליאון מאז משימת 'האח הגדול CALL'. מצב הרוח המרומם חוזר לסתיו והוא מסתובב בין חדרי הבית כשהוא מזמזם לעצמו שירים.​

19:00 - מוטי בפנייה למשפחתו של איציק: "אוהבים את התכשיט שלכם"

הדיירים נהנים מהשקט שבבית וכל אחד נח עם עצמו. סטלה, מושיק וסתיו נהנים מפיצה משותפת בשולחן האוכל, בזמן שמוטי מכין בצק במטבח. מאוחר יותר בפינת העישון, איציק פונה למצלמות ומוסר ברכות למשפחתו. מוטי מצטרף אליו ולאחר מספר דקות הוא מצביע למצלמות על איציק עם כוס הקפה ואומר כשהוא פונה למשפחתו של איציק: "אוהבים את התכשיט שלכם", ואיציק מחייך. הם ממשיכים לשבת ולשוחח ביניהם.

לאחר שאיציק חוזר לבית, מוטי נשאר לבדו בפינת העישון. הוא מאחל בהצלחה לנכדתו בלימודים ושולח אהבה וחיבוקים למשפחתו. לאחר מכן, הוא ממשיך לשוחח עם המצלמה עד שנירו מצטרף גם הוא לחצר והשניים יושבים ומעשנים ביחד.

18:00 - סתיו: ״בא לי שישימו לנו איזה סרט טוב״

הדיירים מקבלים את כל האוכל מהאח הגדול לקראת הארוחה של שישי וסטלה קוראת לכולם לבוא לעזור.
סתיו מבסוט מכך שהמקרר מלא בכל טוב: ״אפילו בתקופות עם התקציב הגדול ביותר שלנו המקרר לא היה מלא ככה״, וסטלה מתחילה לתכנן מה יכינו היום ומחר.

סתיו שם לב שכבר אין קנסות ושלא מעירים להם על כך שהם נרדמים: ״בא לי שישימו לנו איזה סרט טוב״, הוא ומוסיף ואומר שאין כמו לראות סרט טוב עם קולה ופיצה בשישי בערב, ואז הוא ניגש למטבח ומתחיל להכין פיצות לכולם.

17:00 - סתיו על סטלה: ״זכיתי להכיר אותה״

עם כניסת השבת הדיירים נרגעים כל אחד עם עצמו וחלקם מנהלים שיחות אישיות. בינתיים בחצר, מושיק מוסר שבת שלום לכל המשפחה והחברים שלו וממשיך לתופף. לאחר מכן הוא ומוטי מגלים שיש להם חבר משותף.

במקביל בחדר השינה, סתיו מספר לסטלה שאמר לבעלה שיש לו אישה מקסימה: ״אמרתי לו שהוא זכה שאת אשתו, ושאני זכיתי להכיר אותך״, סטלה מוחמאת והם מתחילים לדבר על לאן כל אחד הולך אחרי שהוא יוצא מהבית. סטלה מדברת על הכלבה שלה לולה וסתיו מספר על הכלבים שלו: ״נהיה חייבים להפגיש ביניהם״. השיחה מתחלפת לנושא האוכל וסתיו מפציר באח הגדול שיביא להם המבורגר לארוחת שישי.

16:00 - שיר לרתם: ״ניפגש עוד כמה ימים״

שיר משתפת שהיא מרגישה שהיא התנקתה מבפנים: ״אני חושבת רק על המשפחה שלי ועל זה שבשישי הבא אני כבר אוכל איתם בארוחת שישי את הקציצות דגים של סבתא שלי״. שאר הדיירים מתחילים לדמיין גם הם איך תהיה ארוחת השישי שלהם בשבוע הבא. לאחר מכן שיר פונה למצלמה ומדברת לרתם: "ניפגש עוד כמה ימים", היא אומרת, "חסרים לי כאן הצחוקים שלנו".

מאוחר יותר בחצר, מוטי שולח דרישות שלום לכל משפחתו ובתוך הבית מושיק מתחיל לתופף על כל מיני חפצים ברחבי הבית: ״אולי האח הגדול יביא לי מקלות תיפוף?״, הוא אומר ומוסיף שזה יאפשר לו לשחרר אגרסיות.

15:00 - סטלה על רתם: ״היא התחילה עם כולם״

בפינת האוכל סטלה חוקרת את מושיק על היחסים שהיו או לא היו עם רתם: ״איך לא הלך לך עם רתם? הרי אם היית רוצה היא הייתה הולכת על זה״, מושיק אומר שהם דיברו על זה אבל הגיעו למסקנה שהם לא מתאימים: ״אני אדם אחר, היא אדם אחר״. מוטי שואל אם היא התחילה איתו ומושיק אמר שכן  וסטלה מוסיפה, ״היא התחילה עם כולם".

הדיירים מודאגים ממה ילבשו אם ישארו עד הגמר: ״יש לי רק את הג׳קט הזה״, אומר סתיו וגם איציק ומושיק מסכימים איתו שכבר נגמרו להם הבגדים. מושיק מודה כי הוא נפרד מהאגו לפני הרבה זמן :״נפרדתי מהאגו כבר לפני כמה שנים ונופפתי לו לשלום״, הוא מסכם.

14:00 – נירו: ״אין יותר דבר כזה אשכנזים ומזרחים״

בשיחה בחצר מושיק מספר שפירוש שם משפחתו הוא אש, ונירו שואל את מושיק מה המוצא שלו ומתפתחת ביניהם שיחה על עדות: ״אין יותר דבר כזה אשכנזים ומזרחים״, אומר נירו. את השיחה קוטע עוד הליקופטר שעובר מעל הבית לכבוד מושיק והוא מנופף לו, ונירו צוחק.

מאוחר יותר הדיירים מתיישבים לאכול נשנוש קטן וסטלה וסתיו אומר שהוא רוצה כבר לראות את התגובות של המשפחה שלו לכל מה שקרה בבית, ״נראה לי שמאוד מתעניינים בנו בחוץ״, ומוטי אומר שקשה, לדעתו, להעריך את הגודל אבל בטוח היה למשפחות שלהם מעניין: ״יש פה מגוון של אנשים, מגוון של יצרים, אינטלקטואליה וזה הכל משודר החוצה״, הוא מוסיף.

13:00 - איציק על הפרישה מהכדורגל: ״צריך לדעת מתי לזוז הצידה״

מושיק עדיין נסער מפרשיית אופירה אסייג ואומר: ״היא לא נתנה לי להגיב ולא נתנה לי לדבר אפילו״. נירו מצדיק אותו ומושיק מחליט שהיום מתחשק לו לשים חליפה: ״בא לי, כל היום טישרטים מתחשק לי לדפוק חליפה״.
מאוחר יותר בחצר, נירו אומר לסטלה שהוא מרגיש שהם נקשרו אחד לשני: ״אנחנו כבר חודש וחצי פה יחד זה לא הולך ברגל״, וסטלה מסכימה איתו.

בהמשך, איציק מדבר על הפרישה שלו: ״כבר לא היינו בשיא שלנו הייתי בקבוצה שכל הזמן הייתה מותקפת" הוא אומר ומוסיף: "כבר לא נהנתי מהמשחק והגוף כבר לא אותו הדבר, צריך לדעת מתי לזוז הצידה". שיר אומרת שצריך לדעת גם לפרוש מתי שזה מרגיש נכון ואיציק בתגובה אומר שלא צריך לפרוש בשיא אלא לפרוש קצת אחרי השיא: ״צריך למשוך את השיא כמה שאפשר״. הוא משתף את שיר שהיה לו ממש קשה להתאושש מהפרישה: ״התגעגעתי לשים את הנעליים, לעלות על המגרש״.

12:00 - הדיירים מנצלים את השמש

איציק מצטרף למושיק בבריכה ומדברים על הביקורים של בני משפחתם. איציק ממשיך להתלהב מהשיר שכתב אתמול, ומושיק מנסה להסביר לו מה התהליך שיצטרכו לעשות על מנת להוציא את השיר לרדיו. מוטי מצטרף אליהם והם מדברים על זכויות יוצרים ועל כמות השמעות השירים של מושיק בתחנות הרדיו. מסוק עובר מעל הבית והדיירים מנופפים לו לשלום. בינתיים, איציק שוכב על מיטת השיזוף ונהנה מהשמש. בינתיים בחדר השינה, סתיו יוצא מהמיטה ומתיישב לנוח בחצר.

11:00 - מושיק לא אמר את המילה האחרונה

השיחה מאופירה אסייג עדיין מעסיקה את מושיק, והוא מרגיש שלא אמר את המילה האחרונה."אני רוצה לענות לה על הדברים שהיא אמרה", הוא אומר לסטלה. הוא אומר שהוא רוצה לספר לאופירה על איציק, ולהסביר לה שבגלל הקנסות שאיציק מקבל אין אוכל במקרר. "במקום לא לדבר עם נירו יום וחצי ולקבל הוראות ממישהו אחר, היא קיבלה אתמול אותי ואת נירו רוקדים עם מוזיקה מזרחית, כשנירו מדקלם את השירים", הוא אומר בגאווה.

הדיירים מדברים על לירון, בתו של מוטי, וממשיכים להחמיא לבגרות הרבה שלה. סתיו עדיין מבואס מהגעגועים לבן זוגו, ליאון, וחוזר למיטה. סטלה מנסה לגשת ולעודד אותו - ללא הצלחה ובינתיים, מושיק מחליט לנצל את השמש ולקפוץ לבריכה.

 10:00 – הבוקר עולה על בית האח הגדול

הבוקר נפתח עם השיר "Empire State of Mind" של אלישיה קייז. סתיו הראשון להתעורר, והוא יוצא לחצר. סטלה יוצאת אחריו ורוקדת מול המצלמות. "נתראה בקרוב", היא מוסרת לבעלה כשהשיר מסתיים. שיר מתקשה לקום, ונשארת לישון במיטה. מושיק מצטרף לסטלה בחצר ומניח תפילין, "שתהיה לנו שבת שלום", הוא מסיים.

09:00 - סוף שבוע אחרון בבית האח הגדול

אתמול עברו הדיירים בהצלחה את משימת "האח הגדול CALL", וחגגו לתוך הלילה, את תקציב המותרות שזכו לו, במסיבה שאירגן להם האח הגדול. הדיירים הלכו לישון מאוחר, והאח הגדול מחליט לפרגן להם בזמן שינה נוסף. היום הדיירים יתעוררו לסוף השבוע האחרון בבית, ולארוחת השבת האחרונה. מי יבשל? מי ינקה? ומה מוטי יכתוב על החלה?

מה קרה אתמול?

ביום השני למשימת האח הגדול call הדיירים ממשיכים לקבל שיחות טלפון מ"לקוחות" ונאלצים להתמודד עם הדברים שאמרו ועשו עד כה בבית. סתיו קיבל שיחה שמערערת אותו ומספק הסברים ללקוחה על היחסים שלו עם שיר ועם סטלה. סתיו מתגונן במיוחד כשהלקוחה תוקפת את הקשר שלו ושל סטלה, "אם התחושה שהתקבלה זה שאני עוקב אחרי כל מה שסטלה אומרת - זו לא המטרה. אני לא שפוט שלה", אומר סתיו והדיירים שאיתו במשרד מנסים להרגיע אותו תוך כדי השיחה.

לצד שיחות ה"לקוחות" קיבלו כמה דיירים שיחות מרגשות מקרובי משפחה אהובים. שיר קיבלה שיחה מבעלה, אלרואי והתרגשה מאוד לדעת שהוא יושב בסלון הבית בזמן שהיא בחדר המשימות ליד. בשיחה, היא לא מפסיקה לומר לאלרואי שהיא מתגעגעת אליו, ומספרת לו שקשה לה לקום בבוקר ולראות אנשים שהיא לא אוהבת. נירו מקבל גם הוא שיחה מרגשת מאמא שלו, שנכנסת לבית ואת פניה מקבלים סטלה, סתיו, מושיק ומוטי. כשהילדים של איציק נכנסים לבית, הדיירים מקבלים את פניהם בהתרגשות רבה."כאן אנחנו מבלים את רוב הזמן", אומר מושיק ובנו של איציק מתעניין: "איך אתם מעבירים את הזמן כל היום? מה אתם עושים בזמן הפרסומות?".

אחרונים להתרגש היו מוטי וסטלה שקיבלו גם הם שיחות מקרובי משפחה. בתו של מוטי, לירון נכנסת לבית ומפתיעה את נירו, איציק ושיר שנחים בחדר השינה. מוטי מתרגש מאוד מהשיחה ומתעניין בנכדתו החדשה שטרם פגש. ממש רגע לפני סיום המשמרת של סטלה, סתיו, מוטי ומושיק במוקד, מקבלת סטלה שיחה מניו יורק ובעלה בצד השני של הקו. סטלה בוכה ומתרגשת מהשיחה ומובכת מאוד מכך שכולם רואים אותה בוכה.

בסוף היום, האח הגדול מרכז את הדיירים בסלון הבית ומעדכן אותם כי הצליחו במשימה וזכו בתקציב מותרות, בפעם האחרונה לשהות שלהם בבית האח הגדול VIP. הדיירים נהנים ממסיבת ניצחון במשרד המקושט עם מוזיקה ואוכל משובח.

רוצים לדעת כל מה שקרה אתמול?

הפניה לשידור החי