"אני חייבת לספר לך שכבר כל כך הרבה שנים כשאני נוסעת לתוך תל אביב ויוצאת מלה גרדיה, אני מסתכלת שמאלה אל התחנה המרכזית הישנה, וחושבת לעצמי - מה יקרה אם אני אראה עכשיו את קטיה גאלי?", הודתה גלית בתחילת הראיון, אבל קטיה הרגיעה: "גם ככה לא היית מזהה. הייתי ארבעים קילו, לא דומה למה שאת הכרת".

לפני כשבועיים, לאחר שקטיה סיפרה לנטלי את סיפורה קורע הלב בפריים טיים של "האח הגדול", פגשה גלית באולפן את הקולגה ג'ני צ'רוואני, ויחד הן נזכרו בקטיה שהכירו לפני כ- 18 שנים: "היא פתאום נעלמה", הן נזכרו. עכשיו, אחרי שהודחה מבית האח הגדול, השתיים סוף סוף נפגשו שוב לשיחה אחת על אחת.

כמה שנים היית שם? את זוכרת אותן?
"ארבע- חמש. בטח שאני זוכרת - אסור לי לשכוח, כדי לדעת לאן לא לחזור, ואיך הנפילה הכי גרועה נראית".

פחדת למות?
"לא פחדתי כל כך, כי לא הרגשתי כלום. נעלמתי מהחיים, ויתרתי, לא ראיתי את זה בכלל".

איך חוזרים משם?
"זה תהליך מאד קשה, טיפול ארוך. קודם כל יש אשמה, בושה, חוסר בטחון. ואז מתחילים מחדש".

"אני זוכרת שסיפרתי לבנות שלי שחברה שלי מתה"
גלית גוטמן (צילום: מתוך הבוקר של קשת, שידורי קשת)
"הראיתי לבנות שלי תמונות שלך וסיפרתי להן שאת מתה"|צילום: מתוך הבוקר של קשת, שידורי קשת

"אני זוכרת אותך בתוך אחת הדוגמניות הכי אינטליגנטיות, הכי מרשימות, תמיד בשקט וצניעות, ותמיד עם ספר ביד. ואני מסתכלת ואומרת – אם לך זה קרה, זה בטוח יכול לקרות לכל אחד", ניסתה גלית להבין את ההידרדרות של קטיה. "לי זה קרה כשהייתי בדיכאון, בגלל הזוגיות שלי. עד שיום אחד, במקום ללכת לטיפול פסיכולוגי, בן הזוג שלי הביא הרואין הביתה".

ותוך כמה זמן היית מכורה?
"תוך שבוע".

"יש המון חברים מהעולם שלנו שהגיעו לתחנה המרכזית וניסו לשלוף אותך, להוציא אותך משם, לשלם על גמילה, ובאיזשהו שלב סיפרו לי שאת מתה. אני זוכרת את עצמי יושבת ומראה תמונות שלך לבנות שלי ומסבירה להן - 'זו הייתה חברה שלי, והיא מתה, היא איננה', עד שיום אחד צצו שמועות שזה לא נכון", נזכרת גלית. "כן, אפשר להגיד שחזרתי מעולם המתים", אומרת קטיה, "כשניסיתי ליצור קשר עם אנשים אמרו לי: 'אבל קטיה מתה'. אבל זה מאחוריי.אני היום מלאת כוחות, מלאת רצון לעזור לאנשים ולהעביר את המסר שלי, כי באמת לכל אחד זה יכול לקרות".

"אני קמה בבוקר ויודעת ששום דבר לא מובן מאליו"_OBJ

אחד הרגעים הכי מרגשים שלך ב"אח הגדול", היה כשכולם התגעגעו לילדים ולמשפחה ואת אמרת - 'אף אחד לא מחכה לי בבית'. איפה את גרה היום? יש לך בית?
"יש לי דירה מאד קטנה בחיפה, שהיא גם הסטודיו שבו אני מציירת. בפעם הראשונה אני מרגישה שיש לי מקום משלי, לבד. והחוויה של האח הגדול עשתה לי מאד טוב כי הבנתי שיש לי מעגל תמיכה, חברים שהפכו למשפחה, קיבלתי המון חיבוקים ואהבה".

מה הכי היית רוצה שיקרה עכשיו? זוגיות, ילדים?
"זוגיות יהיה נחמד. אבל אני רוצה להמשיך להרצות בבתי ספר מטעם 'אל- סם', להמשיך להתנדב, כי זה עושה לי מאד טוב. אני אשמח לזוגיות, אבל אני לא אובססיבית לגבי זה. הדבר הכי טוב שקרה לי הוא שאני קמה בבוקר ומרגישה ששום דבר לא מובן מאליו: מוזיקה, חברים, אפילו כוס קפה".

הבוקר של קשת - א'-ג', 07:00