עם שם של שחקן כדורגל ("עושים לי הרבה כבוד בנתניה"), ואח שנמצא כבר שלושה שבועות בתוך בית "האח הגדול", הגיע הבוקר ערן לוי, אחיו הצעיר ("הוא גדול ממני בשמונה שנים"), של נירו לוי, אל אולפן "מה אתם אומרים" כדי לספר מעט על אחד הדיירים הכי מסקרנים שנכנסו לבית האח מאז ומעולם.

"תמיד יהיו אנשים שיאהבו אותך יותר וכאלה שפחות", פתח ערן בסערה כשנשאל מה הוא חושב על מעלליו של אחיו הגדול בבית. "נירו הוא לא אדם פרובוקטיבי. אני שמח שחושבים עליו דברים שונים, ומאושר כשאומרים עליו שהוא גם מדהים וגם בעייתי, זה אנושי - הוא לא משחק שם. מההיכרות שלי איתו הוא באמת נפגע במשימת "משחקי האח" והבכי שלו היה אמיתי. נכון שנירו שחקן טוב, אבל אפשר להבדיל בין דמעות שהן משחק וכאלו אחרות".

מה שאנחנו רואים על המסך זה את נירו האמיתי?

"כן, זה נירו, הוא לא עושה מניפולציות. לכולנו בחיים יש רגעים שאנחנו נחמדים יותר או עצובים פחות, זה טבעי במקום כמו בית האח הגדול", אומר לוי, וקותי שיושב לצדו מסכים איתו לגמרי.

נירו בחצר (צילום: מתוך האח הגדול VIP, שידורי קשת)
"אנחנו תמיד מבסוטים כשהוא מבסוט"|צילום: מתוך האח הגדול VIP, שידורי קשת
נירו, ועל זה יסכימו כולם, הוא לא דייר רגיל ולפעמים לא חוסך את הביקורת שלו מהדיירים האחרים, או משתמש במילים ודעות שלאחרים קצת קשה לעכל, זכורים במיוחד היו "נאום הקופים" שלו והערותיו על יחסים הומוסקסואליים ומוזיקה מזרחית. למרות הדעה הרווחת בנוגע לאמירותיו, ערן מנסה לעשות קצת סדר: " נירו הוא אדם שקורא המון ספרים, ויש ספר מעניין במיוחד שנקרא "הגמד", ספר שניר המליץ לי לקרוא, וגרם לי להבין כמה דברים. הספר מדבר על גמד קטן שיושב בממלכה, מסתכל על כולם ואומר להם את דעתו האמיתית. זה לגמרי מה שנירו עושה".

ומה לגבי ההערות על המוזיקה המזרחית ויחסים הומו-סקסואליים?

"אני אתקן אתכם - נירו לא אמר שום דבר גזעני או פוגע, הוא אמר מציאות - זו דעתו. הוא בא ואמר שיכול להיות שלהורים מאותו המין ייצאו ילדים מתוסכלים. הוא נתן את נקודת המבט חברתית שלו. למה הוא אמר את זה? את זה נשאל אותו. אני לגמרי לא בלחץ כשהוא פותח את הפה".

יש סיכוי שנירו יסיים במקום הראשון?

"זה תלוי רק בו. אי אפשר להבין את המשחק הזה, במיוחד שהקהל בבית הוא זה שקובע".

וההורים שלכם, מה הם אומרים?

"צריך לשאול אותם. לא דברנו על עניין החשיפה, אלא רק על הגעגוע. אנחנו תמיד מבסוטים כשהוא מבסוט".

הפניה לשידור החי

האח הגדול VIP, ראשון ושלישי ב-21:00