"הגעתי למצב שאין צבעים", כך סיפרה הדוגמנית קטיה גאלי לנטלי עטיה בבית האח הגדול בשבוע שעבר, כשדיברה על התקופה שבה התמכרה לסמים והפכה לחסרת בית: "ריקנות. אין כלום", היא תיארה. הבוקר פגשה גלית גוטמן, מנחת "הבוקר של קשת", את חברתה הטובה של קטיה ועמיתתה למסלול, ג'ני צ'רוואני. גלית, שמכירה גם היא את קטיה מהמסלול, זוכרת בעצמה: "היו כמה שנים שבהן קטיה נעלמה לכולם". 

"היא היתה שם לפחות שש שנים", אומרת ג'ני, "אף אחד לא ידע מה קרה איתה. האמת שאני גיליתי מאיזו עיתונאית שהתקשרה ושאלה, 'תגידי, את מכירה את קטיה? את לא יודעת מה קרה לה?' ואמרה לי שהיא הומלסית. שהיא התמכרה לסמים קשים. אז הלכנו לחפש אותה. היה איזה שיתוף פעולה עם ערוץ טלוויזיוני, שכרנו חוקר פרטי, ומצאנו אותה בתחנה המרכזית במצב מאוד גרוע".

"קטיה התאכסנה באיזשהו צריף, אפשר לקרוא לזה, שכל ההומלסים של תל אביב מתאכסנים שם בלילה", נזכרת ג'ני ביום הקשה שבו מצאה את קטיה, "והיה מאד קשה להוציא אותה מהחדר. דפקתי על הדלת ואמרתי לה, 'קטיה, תפתחי, זאת ג'ני. באתי לקחת אותך מפה, בואי נוציא אותך מפה, יש אנשים שרוצים לעזור לך'. לקח זמן עד שהיא בכלל נענתה לזה. אבל מה שכן", מוסיפה ג'ני ומספרת פרט נוגע ללב במיוחד, "היא יצאה משם מאופרת. היא הייתה סופר רזה, עם המון פצעים על הפנים, והגוף שלה כמובן הגיב לסמים והכל. אבל היא הייתה מאופרת, ועם קרם הגנה".

עוד באח הגדול VIP:
>>הפרטים המפתיעים שלא ידעתם על הדיירים

>>שיר אלמליח בשיחה מרגשת עם נטלי עטיה
>>אמו של סתיו: "הייתי צריכה להפוך את עצמי כדי לקבל אותו"

"היא פשוט ברחה ממני ותפסתי אותה", ממשיכה ג'ני לספר, "וראיתי אותה, שחייתי איתה ביוון, ועבדתי איתה יחד - את רואה בנאדם שאין לו תקווה לחיים. היא אומרת, 'ג'ני, אני לא מאמינה לאף אחד, גנבו לי הכל, אין לי זיכרונות, אני לא יודעת מי אני'. כשהיא הייתה לא תחת השפעת סם, היא אמרה 'תצילי אותי, אני כן רוצה לצאת מזה, אני כן רוצה שמישהו יעזור לי'. אבל יום למחרת, כשבאתי אליה והיא הייתה אמורה לעשות בדיקות דיזנטריה בקופת חולים ואז שאכניס אותה למכון גמילה, היא נעלמה. אז עוד פעם נעשה אותו חיפוש, שהיה קשה לעשות, כי היא נעלמה לגמרי. ואז עם אותו חוקר פרטי הייתי הולכת בתחנה המרכזית, מסתובבת עם התמונות שלה, מראה לאנשים ושואלת, 'אולי ראיתם אותה'. ואז מצאנו את הכיוון".

היום, אחרי תקופת שיקום ארוכה, קטיה נמצאת במקום אחר לגמרי. "אף אחד לא היה חושב שהיא היתה מתדרדרת למצב הזה", אומרת ג'ני, "אבל היה לה את בעלה לשעבר שתרם לזה, וגם, זה קשה לצאת מהמקום הזה שאין לך תקווה". בית האח הגדול הוא אמנם סיר לחץ עבור רוב האנשים, וקטיה נכנסה אליו מיד אחרי שיצאה מהתקופה הקשה ביותר בחייה, אבל ג'ני לא מודאגת. "אני חושבת שהאח הגדול שקטן עליה אחרי כל מה שהיא עברה", היא אומרת, "אני חושבת שווקא שזה צריך לחזק אותה. אני בטוחה שהיא תקבל המון אהבה כי היא בחורה מקסימה והיא גם חזקה". 

האח הגדול VIP - ראשון ושלישי ב-21:00