אורלי וגיא יצאו לצילומי התכנית "לנצח את הסרטן" מתוך פחד אמיתי מהמילה "סרטן". הם יצאו למסע משותף ועם לא מעט הומור עברו השניים על גופם את כל הבדיקות האפשריות וגילו איך נלחמים בסרטן, איך אפשר להוריד את התחלואה ואיך ניתן למנוע סוגים מסוימים של סרטן לחלוטין, וגילו שיש תקווה.
הם הלכו בעקבות הסטטיסטיקה הבלתי נתפסת שאומרת כי אחד מכל שלושה אנשים יחלה בסרטן - אבל זה גם אומר ששניים לא. בתכנית חדשה יוצאים אורלי וילנאי וגיא מרוז לנצח את הסרטן ואת הסטטיסטיקה.

במהלך צילומי הסדרה התבצע ניסוי מיוחד במסגרתו עברו 50 אנשים מעל לגיל 50 את בדיקת הקולונוסקופיה לגילוי סרטן המעי גס. הניסוי חשף אחוז מדהים של נבדקים שבגופם התגלו פוליפים טרום סרטניים, ושלא היו יודעים על כך אלמלא הבדיקה. עמם נמנה אגב גם מרוז עצמו: חייו ניצלו הלכה למעשה בגלל הבדיקה שעבר לצורך הצילומים, בדיקה שלא היה עובר בסיטואציה אחרת משום שהרופאים לא מספרים על קיומה, מחירה גבוה והיא לא כלולה בסל התרופות. 

בשלושת השבועות שבהם תשודר הסדרה ילוו הצופים יחד עם אורלי וגיא גם מספר דמויות מרכזיות שחלו בסרטן, ביניהם את דנה, חיילת בת 19 וחברתו לחיים של בנו של גיא, ואת העיתונאי הותיק דן סממה
ז"ל, הכתב המדיני המיתולוגי של הערוץ הראשון וחבר קרוב של אורלי. במהלך הסדרה תיעדה אורלי את סממה בימיו האחרונים. בפברואר האחרון הוא הלך לעולמו.

"לנצח את הסרטן" לא נועדה להפחיד. במידה רבה היא גם סדרה אופטימית, כזאת שלא מפחדת להסתכל ל"מחלה" בעיניים ולהתגבר עליה עם המון אומץ ובעזרת שינויי הרגלים לא קשים במיוחד.

"לנצח את הסרטן" החל מה- 30.3 בקשת