הבלדה לאביב הבוכה, סרטו עטור השבחים של בני תורתי, מספר על סימפוניה "האביב הבוכה", שנכתבה על ידי יוסף טאווילה (אורי גבריאל) ואברהם מופרדי (ארנון צדוק). בערב הבכורה של השמעת הבלדה, אירעה תאונת דרכים קשה שהביאה למותם של שניים מחברי הלהקה.

עשרים שנה אחרי, בנו של אברהם מופרדי, עמרם (דודו טסה), מופיע על מפתן דלתו של טאווילה עם בקשתו האחרונה של אביו, הנמצא על ערש דווי, לנגן את הבלדה לאביב הבוכה. טאווילה מחליט להגשים את משאלתו האחרונה ויוצא למצוא את טובי הנגנים להרכב שינגן בפני מופרדי את היצירה לפני לכתו מהעולם.

>> רוצים לזכות בכרטיסים לסרט? ענו על החידה והכינו את הפופקורן

"גיליתי ארץ ישראל חדשה"

"הסרט הוא הלבשה של מערבון על סרט על מוזיקה מזרחית, כמו שבני תורתי הגדיר באיזשהו שלב, 'מזרחון'". מספר חיים שריר, מפיק הסרט. "זה סיפור על חבורה של נגנים במקרה שלנו, לא של אקדוחנים, שאוספים אותם יחד כדי לבצע משימה. במקרה שלנו זאת יצירה מוזיקלית. הכל מתרחש בתוך עולם שאתה לא מזהה, נטול זמן ומקום" הוסיף.

"צילמנו בכל מיני מקומות יפים ביותר בארץ. הלוקיישנים הכתיבו את האווירה" מספר גבריאלוב מאחורי הקלעים. "הלוקיישנים האלו, לא ידעתי שזה קיים בישראל, גיליתי ארץ ישראל חדשה" הוסיפה אדר גולד, שמשחקת את תמרה. "בסרטים של בני יש המון אווירה" סיכם נירו לוי.

"זה סרט עם הרבה אהבה לקולנוע ולמוזיקה" מסכם נירו לוי את הסרט. "בשבילי זה לגשר בין המזרח למערב. לא כולם יודעים מה זה מוזיקה מזרחית ויש שם עושר אינסופי של מוזיקה, שם נולדה המוזיקה" מסביר בני תורתי. "מי שצמח מתוך המוזיקה הזאת, תמיד יתגעגע אליה ויערוג לה" הוסיף אורי גבריאלוב.

צפו בהצצה בלעדית לאחורי הקלעים של הסרט "בלדה לאביב הבוכה"

>> רוצים לזכות בכרטיסים לסרט? ענו על החידה והכינו את הפופקורן

הסרט הופק ע"י חיים שריר, במימון קרן הקולנוע הישראלי ובשותפות עם משה וליאון אדרי ושידורי קשת