בצל הלחימה הקשה בחזיתות השונות, עולות בארץ ובעולם שלל דעות בעד ונגד הפעולות הצבאיות. אחת מהן עוררה סערה לאחר שפורסמה היום (ב') ברשתות החברתיות בחשבון של קצינה מחטיבת "אלכסנדרוני". בפוסט נכתב: "לחטיבה נכנס מח"ט חדש. דבר ראשון מאחל ללוחמים לבצע רצח עם. מקסים". האמירה התייחסה לדברים שכתב המח"ט לאחר שנכנס לתפקיד: "כפריה של לבנון יהיו לשממה, ודרכיה ללא מוצא".

"היא לא סתם קצינה, היא הקב"נית של החטיבה", ציינה הערב שרה העצני, יו"ר תנועת "ישראל שלי" בפאנל בתוכנית "אברי ושרקי". "זה דבר נורא, קודם כל היא נכנסת באם שכולה, ללי דרעי, שהיא אישה יקרה ומדהימה. היא כותבת: 'היא גאה במוות של הבן שלה - זה דבר נורא וזאת הציונות הדתית, כת של אוכלי מוות'. היא קצינת בריאות הנפש של חטיבה של כל עם ישראל. צריך להגיד שהמח"ט נפצע אנוש בקרבות בשבעה באוקטובר, הוא היה מפקד יחידת אגוז. הרופאים לא האמינו שהוא יחזור להיות לוחם ועכשיו הוא המח"ט של חטיבת 'אלכסנדרוני' שטחנה עשרות או מאות ימי מילואים בשנה האחרונה. זאת תעודת עניות מאוד גדולה, מקווה שהצבא יטפל בזה".

לצידה בפאנל ישב ח"כ יבגני סובה מ"ישראל ביתנו", המכהן כסגן יו"ר הכנסת ומ"מ קבוע בוועדת חוץ וביטחון. "מה זה הצבא צריך לטפל בזה? זה מקרה חמור, יש גורמים צבאיים שצריכים לעשות בדיקה", אמר. "אני גם לא חושב שראוי לפרסם את הדבר הזה. מישהי חצתה את גבול הדמיון שלה וכתבה דברים כאלה. תמיד יש מקרים קיצוניים אבל צה"ל יודע לטפל בהם. חטיבת 'אלכסנדרוני' היא חטיבה מעולה שנמצאת בצפון כבר מאז תחילת המלחמה. רוב הזמן היא תופסת הגנה על היישובים והיא כוח מרתיע מול החיזבאללה. לא צריך לחבר בין ההיסטוריה המפוארת של החטיבה לבין התבטאות מטופשת של קצינה, לא משנה עד כמה היא בכירה".

לסיכום הדברים, הצטרף לדיון און ריפמן, מייסד וסמנכ"ל חינוך בארגון "השומר החדש". "בתקופה האחרונה חזרנו אל יגאל אלון, הוא היה דמות מופתית", אמר. "אמנם אנחנו נמצאים במצב חירום מאז שהקמנו את המדינה, אבל אי אפשר להתבלבל בזה שהעם שלנו מראשית דרכו היה משחר שלום. מאוד קשה לדמיין אנשים שבאמת רוצים רצח עם. אני חושב שצריך להיזכר גם בנשמה הנקייה שיש לרוב הציבור הישראלי, מאז ומתמיד העם משחר שלום".