יש כאלה שמתלוננים על מקומות ישיבה צפופים במטוס, אבל לאלה מבינינו שאינם לחוצים כלכלית יש עכשיו סיבה טובה להשקיע בטיסה יוקרתית ומפנקת במיוחד. לאחר שסבלו מירידה בשנים האחרונות, טיסות היוקרה צוברות תאוצה מחדש ובהתאם לביקוש - מציגות חברות התעופה "דירות בשמיים" ומושבים במחלקה הראשונה ששווה להתענג עליהם.
משרת ושף צמוד
מחקר חדש של חברת נתוני תעופה, OAG, מצביע על עלייה משמעותית במספר הרכישות לכרטיסים במחלקה ראשונה בטיסות, כשלמעשה מדובר בזינוק של 34 אחוז בשנת 2014 לעומת 2009, כשחוקרים רבים צפו את הסוף של מושבים במחלקה הראשונה. על פי המחקר שנערך עבור ה-Financial Times ודווח בדיילי מייל, ישנה תחייה באירופה למושבים היוקרתיים, עם עלייה של פי שניים ממספר המושבים במחלקה הראשונה בעשור הקודם.
עוד ב-mako חופש:
הכי קרוב לצימר: המלצות ללינה פלוס טיול
מה עשה החזיר על המטוס ואיך זה נגמר?
שמש נצחית: היעדים הכי חמים לחורף
כחלק מהתקומה המחודשת, המחלקות הראשונות במטוסים רבים עברו שדרוגים כדי להציע לנוסעים את הטיסה היוקרתית ביותר שניתן, הכוללת במקרה של האיירבוס A380 החדש של חברת התעופה של האמירויות, משרת ושף צמוד. התענוג אמנם עולה 12,500 ליש"ט (77,055 שקל), אבל מסתבר שישנם אנשים שלא יכלו לוותר על ההזדמנות, שכן דווח כי המושבים אזלו לעשר הטיסות הראשונות מאבו דאבי ללונדון.
מי שהמחיר גבוה לו מדי, תמיד יוכל ללכת על התאים במחלקה הראשונה, שם אולי לא תקבלו שף צמוד אבל כן פרטיות מירבית בחלל קטן הרבה יותר. התאים מרופדים בעור ונפתחים למיטה באורך של שני מטרים. כל אחד מהתאים מצויד בטלוויזיה בגודל 24 אינץ', מיני בר וארון בגדים.
חברות התעופה מנסות למתוח את הגבולות כשזה נוגע לתאים החדשים, זאת לאור הביקוש והתחרות. כך, כתגובה לתחרות מהמזרח, חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס השיקה את תא המחלקה הראשונה שלה, La Premiere, לפני חודשיים. נייג'ל גוד, מנהל PriestmanGoode שעיצב את התאים במחלקות הראשונות לחברות התעופה קטאר איירוויז, סוויס, לופטהנזה ואייר פראנס, סיפר כי "יותר ויותר חברות תעופה מחדשות את ההצעות שלהן למחלקה הראשונה ומוסיפות מושבים למטוסים. ישנה תחייה של ממש".