קליפורניה: שביל המטיילים הפופולרי נפתח אחרי 13 שנים
בסוף השבוע נפתח מחדש השביל המוביל למפלי פּפייפר בפארק הלאומי פּפייפר ביג-סור בקליפורניה, לאחר שניזוק קשות בשריפות ה-Basin Complex Fire של 2008. תשתיות השביל, גשרים, מעקות, מדרגות ושלטי דרך נהרסו בשריפה שכילתה 660 ק״מ של יער. השריפה עד היום נחשבת לאחת הקשות שחוו תושבי האזור ופתיחת השביל התאפשרה בזכות מאמץ משולב של Save the Redwoods League והפארקים הלאומיים בקליפורניה. השביל המחודש כולל גשר הולכי רגל בגובה כ-22 מטר מעל ערוץ Pfeiffer Redwood Creek המסית את הולכי הרגל מבתי הגידול הטבעיים הסמוכים למים ומעניק למטיילים תצפית נהדרת על הגיא והמפלים. שבילי העפר מציעים למטיילים גישה משופרת ויותר בת-קיימא מהאספלט והבטון שקדמו להם, ולאורכם יפגשו הצועדים בשלטים עם מידע וסיפורים על עצי הסקויה שבמקום, שינויי האקלים, אזור הביג סוג ועוד. אורכו של שביל Pfeiffer Falls הוא 1.25 ק"מ והוא משלים מסלול טבעתי של כ-2.5 ק"מ עם שביל Valley View.
בין שתי ערים עם ארבע העונות
מדינות האיחוד האירופי פותחות בהדרגה את שעריהן למבקרים בינלאומיים והגבולות הפתוחים ביניהם מזמינים לעבור בנוחות באמצעות רכבת או רכב פרטי. השראה לחופשה הבאה שלכם תוכלו למצוא בהצעות של רשת מלונות היוקרה ארבע העונות: שישה מסלולים שייקחו אתכם בכבישים היפים דרך אגמים, טירות, יקבים, כפרים קטנים, ערים גדולות והרים ירוקים. במסלול בן 949 ק״מ המחברים בין פריז לריברייה הצרפתית, לאורך כביש N7 המוכר גם כ-Route des Vacances (מסלול החופשה), תעברו דרך שדות לבנדר בדרך לחוף הים התיכון, ארמון האפיפיורים שבאביניון ולסעוד במסעדת המישלן הפריזאית Le Cinq שבמלון הרשת בעיר.
בקצהו השני של המסלול מלון Grand-Hôtel du Cap-Ferrat, עם מישלן משלו ונוף מהחדרים למונקו וניס השכנות. אפשרות נוספת היא לנסוע במסלול בן 625 הקילומטרים בין ליסבון למדריד העובר בשדות חיטה, מישורים ציוריים, כרמים, מטעי זית ושדה השעם הגדול בעולם; או במסלול הקצר בין לונדון להמפשייר שנמתח על פני 83 ק״מ בלבד, אך הם מנוקדים בארמונות, פארקים, חוות לרכיבה על סוסים וחנויות לרוב. מסלולים נוספים מחברים בין פראג לבודפשט, מוסקבה לסנט פטרסבורג ומג'נבה לכפר האלפיני הצרפתי מוּז׳ב (Megève).
שירותי אל-תיגע-בי
עוד לפני מגפת הקורונה נחשבו תאי השירותים במטוס לצלחת-פטרי של השד-יודע-מה, מה שהופך את הפיתוח של חברת התעופה היפנית ANA וחברת JAMCO לאקססורי חובה בכל מטוס. מי שביקר אי פעם ביפן יודע שאפילו שירותי הבול-קלע שלהם מבריקים מניקיון, כך שהשקת תאי שירותים ללא מגע ידיים במטוסי ANA היא בסך הכל הגיונית למדי. בחודשים האחרונים השיקה החברה 21 מטוסים בהם הותקנו תאי שירותים הניתנים לפתיחה בעזרת לחיצה עם המרפק, כשגם פעולות הנעילה מבפנים ופתיחת הדלת אפשריות ללא שימוש באצבעות או כף היד. “המשכנו להשקיע בפיתוח ויישום טכנולוגיות חדשניות כיוון שהבריאות והבטיחות של הנוסעים והצוות שלנו הינם בראש סדר העדיפויות”, נכתב בהודעת החברה. בשלב זה תאי שירותים אלו זמינים רק במטוסים המבצעים טיסות פנים, אך ב-ANA מקווים להציג את הדלתות החדשות גם בטיסות בינלאומיות.