יריד התיירות הבינלאומי ITB, שהתקיים בשבוע שעבר בברלין, הקדיש חלק ניכר מחללי התצוגה לחידושים הטכנולוגיים של ענף התיירות. בשני מתחמים שהשתרעו על שטח של אלפי מ"ר, הציגו חברות טכנולוגיה את מוצריהן - חלקם מיועדים לתיירים מרחבי העולם, ואחרים לעסקי תיירות כמו בתי מלון או חברות טיולים.

170 חברות הציגו את מוצריהן ביריד, שמשך כ–175 אלף מבקרים. ההרצאות שניתנו בחמשת ימי היריד עסקו בין היתר ב–online travel, התפתחותו המסיבית של המובייל והשימוש בו בטיולים, הגידול במספר אפליקציות התיירות, תוכנות לאתרי תיירות המאפשרות לצרכנים נגישות רבה יותר, השימוש במדיה חברתית לקידום אתרי תיירות ועוד.

בחרנו כמה מוצרים ושירותים בתחום התיירות שהוצגו ביריד, ושצפויים לאפשר חוויית נופש ותיירות אחרת ללקוחות ולבתי העסק.

Bluesmart

חברת Bluesmart פיתחה מזוודה שעשויה לבשר את סוף עידן המזוודות האבודות, וייחודה הוא היכולת להתקשר עם הסמארטפון של בעליה. במזוודה מותקן מנעול דיגיטלי שמאפשר נעילה מרחוק באמצעות המכשיר סלולרי, GPS שיאפשר לאתר את המזוודה בעת הצורך, וגם סוללה שיכולה להטעין שש פעמים את המכשיר הסלולרי שלכם או כל מכשיר נטען אחר, כגון טאבלט. בנוסף, מי שמפחד להגיע לצ'ק־אין ולגלות שהמזוודה שלו במשקל יתר, יוכל להרים את הידית שלה, לגלות את משקלה ולהיערך בהתאם.

בשלב זה המזוודה פותחה בגודל שמאפשר להעלות אותה למטוס. היא שוקלת 3.8 ק"ג, גובהה 54 ס"מ, רוחבה 35 ס"מ ועומקה 22 ס"מ. כדי לאפשר הוצאה והכנסה מהירות של המחשב הנייד לקראת הבידוק, במזוודה יש אזור נפרד בעבורו, שמתאים למסך מחשב של עד 15 אינץ'. מחיר המזוודה הוא 299 דולר (כולל מסים ומשלוח בתוך ארה"ב בלבד), ולפי אתר החברה מדובר במחיר הזמנה מוקדמת, והמוצר יסופק רק באוקטובר 2015.

נופשים, מזוודות (צילום: photographereddie, GettyImages IL)
המזוודות לא ילכו לאיבוד יותר|צילום: photographereddie, GettyImages IL

עוד ב-mako חופש:

סוף שבוע רגוע: מתחמי נופש פנויים בהנחה
נחשים בחזייה ועוד 8 דברים הזויים שנתפסו בדרך למטוס
הצצה לווילות הנופש היקרות בעולם

Packnada

חברת Packnada מציעה שירות שבשלב זה נהנים ממנו רק תיירים מסינגפור, בעיקר אנשי עסקים. באמצעות השירות, לא תצטרכו לארוז בכל פעם מחדש את הבגדים והציוד האישי לקראת נסיעת העסקים או לחשוש ששכחתם חפצים - הכל יחכה לכם בחדר בית המלון. איך זה עובד? אם נרשמתם לשירות, בפעם הבאה שתעזבו את המלון ייתנו לכם שקית שאליה תוכלו להכניס עד 20 פריטי לבוש, הנעלה וטואלטיקה. בפעם הבאה שתגיעו לכל בית מלון שתבחרו בסינגפור, הבגדים יחכו לכם מכובסים ומגוהצים, עם השמפו ושאר הסבונים.

כל מה שהנוסע צריך לעשות הוא להודיע לחברה על הגעתו באמצעות האתר או המכשיר הסלולרי, ולעלות על המטוס עם הדרכון בלבד - ובכך לחסוך את העלויות של שליחת מזוודה לבטן המטוס. כדי לעודד נוסעים להשתמש בשירות, בפעמיים הראשונות הוא ניתן בחינם. לאחר מכן העלות היא 99 דולר בכל פעם.

Uncover

במסעדות היוקרתיות באירופה הדרך היחידה להשיג שולחן היא להזמינו חודשיים מראש. האפליקציה Uncover תאפשר לכם לסעוד במסעדות הנחשבות של לונדון, גם אם החלטתם לעשות זאת ברגע האחרון ולא טרחתם להזמין מקום.

הרעיון פשוט: אתם נכנסים לאפליקציה ובוחרים את סוג המסעדה. כאשר מתפנה שולחן, בדרך כלל עקב ביטולים של הרגע האחרון או טעויות, היא שולחת לכם מסר, ומעדכנת אתכם על כך. המשתמש באפליקציה מקבל את ההודעה ויכול למהר להזמין מקום - הכל דרך הסמאטרפון, ללא כל צורך להתקשר למסעדה.

האפליקציה מחוברת לכ–150 מסעדות ברחבי לונדון, וניתן לדעת באמצעותה מהן השעות שבהן יש שולחן פנוי במסעדה ומה מספר הסועדים בו.

iFeedback

בתי מלון יעשו הכל כדי למנוע ביקורות גרועות שמתפרסמות עליהם ברשת. שירותiFeedback מציע דרך לטפל בנושא. הוא מאפשר לבית המלון חיבור ישיר ללקוח בזמן אמת, כדי לקבל ממנו את חוות דעתו על השירות.

השירות ניתן באמצעות טאבלט שנמצא באזורים שונים בבית המלון, ובהם הקבלה, הספא והמסעדה. הלקוח יכול לכתוב את דעתו על השירות, ומנהל המלון יכול לטפל במצב באופן מיידי. כך, התלונות והביקורת של הלקוחות נשארות בין כותלי בית המלון ולא מגיעות לרשת, ותדמית המלון לא נפגעת.

מלבד הצבת טאבלט במקומות נגישים ללקוחות במלון, יש למלון אפשרות להניח עלון עם QR (ברקוד), שבאמצעות סריקתו יכול הלקוח להביע את דעתו על השירות. דירוג השירות בכל קטגוריה בנפרד מבוצע באמצעות דירוג כוכבים, אך קיימת גם אפשרות להרחיב ולתת הסבר לדירוג. למעשה, אם הלקוח בחר להעניק דירוג נמוך של כוכב אחד או שניים, הוא מתבקש על ידי iFeedback לפרט את הסיבה לכך לפני שהוא עובר לחלון הבא. הדירוג יכול להתבצע באופן אנונימי.

חדר במלון (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
תשאירו במלון תיק עם בגדים |צילום: אימג'בנק / Thinkstock

Trevii

Trevii הוא אתר בהתהוות, שמציע בשלב זה אפשרות לרכישת כרטיסים לאטרקציות בצפון ארה"ב בערים כמו בוסטון, ניו יורק ושיקגו, ובאירופה בפריז ובלונדון, ומתכנן להגדיל את ההיצע בהמשך. כשנכנסים לאתר בוחרים את היעד הרלוונטי, התאריכים שבהם תהיו בעיר, גילכם (כי יש אטרקציות שמציעות הנחות לפנסיונרים או לילדים) ואת חברת כרטיס אשראי שלכם (שכן חלקן מציעות הנחות מיוחדות).

לאחר הכנסת הפרטים אתם מועברים לעמוד הבא, שבו מוצגות האטרקציות השונות בעיר שיכולות להתאים לכם. האתר יציג בפניכם את מחירי האטרקציות שמעניינות אתכם, כך שתוכלו להשוות מחירים. אחרי שתבחרו, תועברו לאתר של האטרקציה לרכישת הכרטיסים. בתי העסק משלמים ל–Trevii עמלה של 5%–10% בגין כל הזמנה שהגיעה דרכו.

Maxymiser

חברת Maxymiser מציעה דרכים לשדרוג אתר העסק והנגשתו ללקוחות - צבעים, גדלים, מיקומים ועוד. בנוסף, מציעה החברה להתאים את מראה האתר למובייל. המטרה היא להפוך כל התקשרות של הלקוח עם אתר העסק לטובה יותר, באמצעות מבחנים ייעודיים והתאמה לקהל היעד של אותו בית עסק. החברה, שהוקמה ב-2006, עובדת עם חברות כמו אלסקה איירליינס, וירג'ין מדיה, אפסון 
ו-HSBC.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

>> מחירי הלינה לתיירים מרוסיה זינקו ב-2014
>> מומחים משפטיים: הנוסעים שאיימו על הדייל עלולים להיכנס לכלא אם יורשעו