כל מי שנוסע במחלקת התיירים העמוסה בטוח מכיר את הבעיה הזו - קשה מאוד להירדם בזמן הטיסה. הכיסאות לא נוחים, משענת הגב בקושי יורדת אחורה ואנחנו נאלצים להצטופף עם עוד אנשים בשורה. גם אלה בינינו שמצליחים להירדם בכל מקום, תמיד יקומו עם צוואר כואב, או על הכתף של הבחור הזר שיושב בכיסא ליד.

לא משנה איך תהפכו את זה, השינה שלכם במחלקת התיירים לא תהיה טובה, אבל היא כן יכולה להשתפר בצורה משעותית. כל מה שצריך, זה ליישם כמה טריקים פשוטים שמביני עניין בתחום מכירים. בדיוק בשביל זה נעזרנו ברון סורט, סמנכ"ל בחברה שמתמחית בעיצוב פנים של מטוסים, שיגלה לנו כמה שיטות שיקלו על העיניים להיעצם בזמן הטיסה.

שבו בחלק הקדמי של המטוס

הדבר הראשון שטוען סורט, זה שחושוב להזמין את המקום שנשב בו מראש. אם נשאיר את בחירת המקום שלנו ליד הגורל, או ליד המחשב, נוכל למצוא עצמנו בכיסא הכי לא נוח במטוס. או במילים אחרות: בכיסא שאין סיכוי שנוכל להירדם בו. המושב שאנחנו בוחרים מראש צריך להיות בחלק הקדמי של המטוס, רחוק מעמדת הדיילות עם התנועה הרבה ומהשורה האחרונה בה לא ניתן להזיז את המשענת פעמים רבות. אך חשוב לא לבחור בכיסא קרוב מדי קדימה, כדי שלא יהיה קרוב מאוד לשירותים הקדמיים בהן הדלת נטרקת אחת לכמה דקות.

נוסע במטוס (צילום: Matej Kastelic, shutterstock)
נוסע במטוס|צילום: Matej Kastelic, shutterstock

"החלק הקדמי של המטוס הוא בדרך כלל הכי נוח ואפילו כיסי האוויר יורגשו בו בצורה פחות קשה מהחלק האחורי", מוסיף סורט. "כמו כן, החלקים הקדמיים נוטים להיות יותר שקטים".

אל תשבו באמצע השורה

בזמן שאתם בוחרים את המושב שלכם מראש, הקפידו להימנע מלשבת במושב האמצעי בשורה. במושב שליד החלון יש עוד נקודת משען ובמושב שבמעבר יש אפשרות למתוח רגליים. לעמות זאת באמצע, אין אף אחד מהיתרונות הללו. אפילו בקימה לשירותים, באמצע אתה גם צריך להקים מישהו אחר, וגם מישהו אחר יכול להקים אותך. במחלקת התיירים כל טיפה נוספת של נוחות תקל על השינה שלכם, ובאמצע היא פשוט לא קיימת. 

תגדילו את מרווח הרגליים

מרווח הרגליים במחלקת התיירים ינוע לרוב בין 28 ל-34 אינצ'ים (כ-78 סנטימטר). במרווח כזה קטן, כשלרגליים אין מקום, השינה שלכם כמובן תהיה פחות טובה והגוף פשוט יעיר אתכם כשיהיה לו לא נוח. המקום הכי טוב שנותן פתרון לבעיה הזאת, זו השורה הראשונה (ישנן חברות שלא גובות עליה תשלום נוסף). כמו כן, אתם יכולים לבחור מראש את חברת התעופה שלכם לפי המרווח שהיא מציעה. יש לא מעט אתרים שחושפים את המידע הזה, כמו זה למשל. 

נסו לשלוט בטמפרטורה 

פעמים רבות הטמפרטורה במטוס היא קרה מדי או חמה מידי וזה דבר שמשפיע ישירות על איכות השינה שלנו. החוכמה היא לייצר מצב בו נעים לנו וכך גם לגוף נוח יותר להירדם. אם חם לכם נסו לכוון את הוונטות שמעל לראש כדי להתקרר, או בקשו משקה קר מהדיילות. אם להיפך, בקשו מהדיילת עוד שמיכה. זה נשמע בנאלי, אבל ככל שיהיה לכם יותר נעים, כך תצליחו לשקוע בשינה עמוקה יותר. 

ומה עוד?

הביאו כיסוי עיניים.

הרעש הלבן של המטוס הוא מרדים. אל תנסו לעמעם אותו עם אטמים או עם אוזניות.

צפו בסרט. בחושך, כשאנחנו צופים בסרט מקרוב, העיניים שלנו מתאמצות וגורמות לגוף להיות עייף.

אל תתביישו להעיר את מי שלידכם כדי ללכת לשירותים. אתם בחיים לא תירדמו ככה.

אל תרדמו מיד בתחילת הטיסה כשיש עוד אור ותנועה גדולה במטוס. נסו קצת להחזיק ולצבור עוד עייפות.

שתו יין אדום. הרבה. 

ואם בכל זאת מצאתם את עצמכם בחלק האחורי של המטוס, במושב האמצעי של השורה, ומזגן המטוס התקלקל, תמיד תזכרו שאתם כנראה בדרך לחופשה שחיכתם לה הרבה זמן. אולי זה לא יעזור לכם להירדם, אבל בטוח יעזור לכם להיות פחות עצבניים. 

(מקור)

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש