מכירים את זה שאתם עולים על קרוז במיאמי שלוקח אתכם לשבוע מפנק באיים הקריביים? מה, לא?! וברצינות, גם עבורי ה"איים הקריביים" תמיד נשמעו מקום רחוק מדי ויקר מדי, משהו שרק מפנטזים עליו. אז הנה, מסתבר שהיום יש אופציות קלות שיכולות להפוך את הפנטזיה למציאות - ואלוהים אדירים, אתם לא יודעים איזו מציאות קסומה זו. אבל רגע, ניקח שני צעדים עם מזוודות אחורה ונתחיל מההתחלה - הטיסה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
אל הקרוז שלקח אותי לקריביים הגעתי בטיסה ישירה של אל על במחלקת העסקים שלה, זו שמתחילה הרבה לפני הטיסה - בטרקלין המלך דוד, ששייך לאל על. הוא ענק, מרווח, מלא בכורסאות נוחות ויש בו את כל האוכל והשתייה שאתם יכולים להעלות על הדעת. המקום כל כך מפנק שבאיזשהו שלב הייתי צריכה להזכיר לעצמי שחבל על ההתפרעות כי גם בטיסה בטח מפנק - ואיך אני אוהבת להיות צודקת.
הכיסאות בטיסה נפתחו למיטות כל כך נוחות, מה ששם אותי בדילמה האם לישון 8 שעות או לנסות להמשיך ליהנות מכל מה שיש לדיילים להציע. במספר השעות המצומצם שבהן טרחתי לפקוח עיניים בכח, ניסיתי מהר לספוג קצת מהיינות ומערכת המוליטמדיה. ואז זה נגמר והייתי צריכה לרדת מהמטוס ולעלות לספינת התענוגות. לא קל.
על הקרוז התנהג כמו מישהו שיודע מה עושים בקרוז
הקרוז שעליתי עליו היה ספינת ה-ESCAPE של חברת הספנות Norwegian Cruise Line ,NCL. קשה לי להסביר במלים כמה גדולה ומרשימה הספינה, אבל אם לנסות להכניס אתכם לפרופורציות של הדבר הזה - אז יש בו 19 קומות ומבחינת האורך - ניתן להכניס אליו את מגדל אייפל. מדובר במלון צף עצום שמכיל כ-5,000 נוסעים ו-2,000 אנשים צוות. אני באופן אישי מעולם לא חוויתי את העוצמה הזאת, ובתום השבוע הזה די התבאסתי על כל השנים המבוזבזות שהיו לי עד עכשיו.
אז למי שלא מכיר - קרוז הוא ממש כמו מלון. זה אומר שכשאתם מתכננים את החופשה, אתם מתחילים בלבחור את החדר שרלוונטי לכם, ויש לזה השפעה ישירה על המחיר. אתם יכולים לבחור חדר קטן בלי חלון, עם חלון, עם מרפסת, סוויטות משפחתיות וכן הלאה. קחו בחשבון רק שמדובר בחדרים קטנים יותר מאלה של חדרי מלון, אבל גם שממילא את רוב זמנכם לא תבלו בחדר, אז דעתי האישית היא שחבל להשקיע בהכי מפואר. אבל אם כן רוצים את ה-הכי מפואר - יש את חבילת היוקרה "The Haven", שכוללת חדר מפנק, משרת אישי ומתקני ספא ובריכות שפתוחים רק לנוסעים מהמחלקה הזו. ברוכים אלה שיכולים להרשות את זה לעצמם.
אחרי שבחרתם מה טוב לכם והגעתם לנמל, אתם מתחילים בהרשמה. למרות שהספינה יוצאת לדרך רק אחה"צ, המנוסים מגיעים מוקדם כדי להתחיל ליהנות ממתקני הספינה שכבר פתוחים מהבוקר. המעבר לספינה עובד בדיוק כמו בשדה תעופה: עושים צ'ק אין במבנה שמוביל לספינה, מקבלים מפתח לחדר ומשם עולים לקרוז. את המזוודות צוות הסיפון דואג להעביר לכם לחדרים כדי שחלילה לא תצטרכו להתאמץ. בשעות הצהריים, אחרי שאתם מספיקים להתמקם ולהתרשם טיפה מהמקום, אתם עוברים יחד עם כל הנוסעים הדרכת חובה למצבי חירום, ובסופה אפשר סוף סוף להתחיל בחגיגה.
לספינה יש הרבה מה להציע, אבל שימו את בגדי הים בצד כי מה שבאמת יעסיק אתכם 24/7 זה האוכל. על ה-ESCAPE יש 29 מסעדות, כאשר שלוש מתוכן כלולות במחיר החבילה. חדר האוכל המרכזי שכלול בחבילה ופתוח לאורך כל היום כמעט, הגארדן קפה, מלא בכל טוב, כולל אפילו מכונות גלידה. כל שעה וחצי בערך מתחלפות בה המנות בהתאם לשעת היום (בוקר, בראנץ', צהריים, שעת תה וכ'ו). יש שם מגוון כל כך עצום, שבאמת יכולתם להסתדר רק עם זה, רק שחבל - כי המסעדות שיש על הספינה הזו יותר ממדהימות והמחירים - תופתעו לגלות - ממש נוחים (קינוחים, למשל, אפשר למצוא ב-4 דולר).
להעביר שבוע בתוך גלויה
אחרי יום וחצי של שיט הגענו ליעד הראשון - ג'מייקה. צריך לקחת בחשבון שני דברים: תחנת העגינה זה המקום הכי תיירותי באי, אז אתם ישר עוברים דרך חנויות והצעות לסיורים וזה לא זול. השני הוא שבכל אי אתם נמצאים רק מספר שעות, ולכן אתם חייבים לתכנן מראש איך תעבירו את הזמן הזה. אתם יכולים לקבוע סיור או לטייל לבד. אני עשיתי סיור והוא היה נחמד ויפה, אבל ממש לא הרגיש לי שחייב. קחו בחשבון שבסיור ינסו לגרום לכם לקנות כל מיני דברים ממש לא נחוצים - החל מלשכנע אתכם שאתם חייבים נעליים מיוחדות שעמידות למים ועד מגבות ובקבוקי מים. בכל מקרה, מורגש שמדובר באי עני אבל אין ספק שהוא יפה ומרשים. המקום עצמו יחזיר אתכם אחורה לימי "אבודים".
התחנה הבאה שלנו הייתה איי קיימן אליה הגענו אחרי יום נוסף של שייט. פה כבר מדובר באי עשיר יותר ומטופח ממש. לתושבים עשירים רבים שם יש בתים עם יאכטות שעוגנות באגמים קטנים שיש על האי, וזה מראה שאי אפשר להישאר אדישים אליו. כדאי לדעת מראש, שוב, מה אתם רוצים לעשות ולאיזה חופים אתם רוצים להגיע (תמיד תוכלו למצוא הצעות ספציפיות בדפים שמחלקים לחדרים). לרוב תצטרכו לשלם על מונית שירות או מיניבוס, משהו כמו שלושה דולר, כדי להגיע לחוף טוב. את היום שלי העברתי שם בים, ואם לדייק - בים הכי יפה, שקוף ונקי שראיתי בחיים, כמו בגלויה.
התחנה השלישית בקרוז הייתה קוסטה מיה שבמקסיקו וגם היא עשויה מחומרים שאפשר רק לחלום עליהם (אם אתם רוצים טעימה מהחלום, קנו קוקוס טרי וותרו על האננס - יש אותו בשפע על הספינה). גם פה הצטרפתי לסיור וכשם המקום - הוא עסק בשרידי מבנים של בני המיה. בשלב הזה, אגב, אתם כל כך רגילים לכל הפינוקים שעל הספינה, שכבר ממש קשה לרדת ממנה בשביל לפגוש יבשת, ועדיין - אל תוותרו על אף תחנה כי חציתם עולם בשביל זה וכל מקום שונה לגמרי מהקודם. באופן אישי אני מאלה שאוהבים להגיע למקומות חדשים ולטייל, ואני מודה שאפילו לי היו כמה רגעים שכמעט החלטתי להישאר על הספינה.
התחנה האחרונה שלנו הייתה איי הבהמה. שם מזג האוויר הטרופי היה לרעתנו: היום התחיל שמשי וברגע הפך לגשום וקודר, ואז שוב שמשי וחוזר חלילה. טרופי, קורה. לא זה מה שהרס את הכיף במקום היפה הזה - שיש בו גם חופים שנראים לא אמתיים וגם אווירה אורבנית יותר מהאיים האחרים (יש אפילו סניף של דאנקן דונאטס ליד הנמל).
ועוד לא דיברנו בכלל על הספא
חשוב לציין שהספינה מאפשרת, בנוסף למגוון הגדול בחדרים, גם מגוון חבילות שמשפיעות על המחיר ועל סוג החופשה. כך למשל, אני נהנתי מחבילה שכללה שימוש בספא וכניסה למתחם VIP של בר ומיטות שיזוף. על הספא פשוט אסור לכם לוותר, כי הוא מדהים וגם ניכר שהושקעה מחשבה רבה בבנייה שלו. הוא כולל בריכה תרפית, ג'קוזי, מיטות אבן חמות שפונות לקדמת הספינה עם נוף מלא לים, פינוקים קטנים כמו כל סוגי התה שבעולם בערך, חדר סאונה יבשה, חדר מלח שעושה טוב לעור, חדר שלג והחדר האהוב עלי - סאונת האקליפטוס הרטובה. היא תפתח לכם כל נקב אפשרי בגוף. הפלוס של המקום אגב, זה שהוא לא המוני, שקט ובאמת מנקה את הראש. המינוס הוא בדיוק זה - חייבים לשמור על שקט מוחלט והצוות לא מתבייש לדרוש את זה מכם.
את הערב האחרון שלי ביליתי במסעדה ברזילאית, בה כל סועד מקבל כרטיס וכל עוד משאירים אותו על הצד הירוק - מלצרים באים אליכם ומציעים מלא נתחי בשר אלוהיים מכל מיני סוגים. כשאתם צריכים מנוחה אתם הופכים את הכרטיס לצד האדום. ותנו לי לומר לכם - לא פשוט לעכל גם כמויות ענק של בשר וגם את הידיעה שאתם תכף חוזרים הביתה.
הדבר האחרון החשוב שחייבים לזכור הוא שכשנכנסים חזרה לארה"ב בעצם עוברים מחדש בביקורת הגבולות, ולכן אסור להוריד אוכל מהספינה, ככה למקרה שיש בינינו אנשים ש"אורזים". חוץ מזה, היציאה מהירה יחסית ולא דורשת מכם כלום, חוץ מהניסיון להתמודד עם הדמעות.
* הכותבת הייתה אורחת של אל על וחברת הקרוזים Norwegian Cruise Line ,NCL