בחירת המושב בטיסה הפכה לאחד הדברים הכי חשובים בדרך ליעד. אם בעבר היינו מקבלים את המושב שלנו רק בדלפקי הצ'ק אין בנמל התעופה ולכולנו היה ברור שנשב ליד בני המשפחה, כיום הדברים נראים אחרת. לרוב, אנחנו עושים צ'ק אין מהבית, בוחרים את המושב שבו נרצה לשבת, ולעיתים רבות גם מוסיפים תשלום כדי שנוכל לשבת ליד מי שטסים איתו או במטרה לבחור את המושב הפנוי שאנחנו רוצים.

>> בלי לחכות: כך תקבלו את המזוודה שלכם ראשונים

>> יש תשובה: מה יותר זול - הדיוטי פרי בשדה או במטוס?

>> לא עלינו: כך תגלו אם המראה שלכם בחדר היא דו-כיוונית

הבעיה היא שלא תמיד אנחנו יודעים איזה מושב הוא טוב ובאיזה יש בעיה שחברת התעופה לא חושפת. כך למשל, כשבוחרים את המושב בטיסה מהבית, לא יהיה כתוב אם במקרה אין חלון בשורה ספציפית, או האם מדובר בשורה שבה לא ניתן להשעין את המושבים אחורה. מצד שני, הרבה פעמים גם לא מצוין האם מדובר בכיסא עם מרווח יותר גדול לרגליים.

לבעיה הזו יש פתרון מאוד פשוט שחשוב להכיר - אתר SeatGuru (גורו מושבים). האתר הוותיק נוסד לפני 21 שנים, במטרה לתת מידע על המושבים בכל טיסה. כך, בשורת החיפוש באתר ניתן להזין את התאריך ומספר הטיסה שלכם ותיחשף בפניכם מפת המושבים המלאה במטוס. בניגוד למפת המושבים באתרי חברות התעופה, באתר של SeatGuru יש אותיות קטנות ליד כל מושב: אם הוא ללא חלון, ליד שירותים, עם מרווח לרגליים, ליד מטבח של הדיילים ועוד. בנוסף ישנם גם פרטים כמו, האם יש שקע חשמלי במושב והאם המשענת זזה אחורה.

מפת מושבים במטוס (צילום: צילום מסך)
על פי האתר, במושב 23K בטיסת אל על לבנגקוק אין חלון|צילום: צילום מסך

מושב ללא חלון (צילום: טוויטר)
הכי מבאס שיש. שורה ללא חלון בטיסה|צילום: טוויטר

בפעם הבאה כשאתם מנסים לשריין מקום בטיסה שלכם, היכנסו לאתר וכך תוכלו לבחור מושב ללא בעיות ועם תוספות, ולא תשלמו על מקום שיפתיע אתכם לרעה בסופו של דבר. 

החיסרון היחיד של האתר הוא שאין בו את כל חברות התעופה, כך למשל, חברות ישראייר וארקיע לא נמצאות בו. חברת אל על, כן.