שבעה חודשים עברו מאז אותו מקרה בו חברת יונייטד איירליינס גירשה באופן אלים את ד"ר דיוויד דאו מטיסתה בעקבות אובר בוקינג. האירוע החמור התרחש בטיסה של החברה בשיקגו, בו צוות המטוס ביקש מארבעה נוסעים להתנדב לרדת  מיוזמתם בגלל שהמטוס היה מלא (ככל הנראה בגלל עלייתם של עובדי החברה ברגע האחרון). לאחר שלא היו מתנדבים כאלה, החל צוות הבטחון על המטוס לפנות נוסעים בכח כשאחד מהם היה ד"ר דיוויד דאו בן ה-69 שנחבל בגופו תוך כדי הפינוי. האירוע שכמובן תועד מכל זווית אפשרית, הפך במהרה לויראלי ועורר סערה גדולה ואף גרם לירידה חדה במניות החברה.

דו"ח של משרד התחבורה האמריקאי שהתפרסם בשבוע שעבר חושף שמעז יצא מתוק ושמאותו אירוע מכונן, כמות הנוסעים שהורדו מטיסות ירד באופן משמעותי. בדו"ח נחשף שבחודשים יולי עד ספטמבר הורדו מטיסות 2,745 נוסעים, נוסע אחד לכל 67 אלף נוסעים. זהו המספר הנמוך ביותר מאז החלה המדידה הזו בשנת 1995.

אין ספק שמאז אותו אירוע, כל חברות התעופה הגדולות, לא רק יונייטד, שינו את המדיניות שלהן בצורה משמעותית. כחלק משינוי הגישה מוצעים כיום פיצויים גדולים יותר לאנשים שנאלצו לרדת מהמטוס ברגע האחרון, הוכנסו פתרונות תוכנה יותר יעילים כדי למנוע מקרים מסוג זה ובכלל, נעשים מאמצים רבים יותר מבעבר, על מנת להבטיח שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם.

דלפק צ'ק אין בשדה התעופה (צילום: Pablo Blazquez Dominguez, GettyImages IL)
חברות התעופה הרבה יותר זהירות מבעבר|צילום: Pablo Blazquez Dominguez, GettyImages IL

דו"ח משרד התחבורה האמריקאי פרסם שחברת הלאו קוסט ספיריט איירליינס, היא החברה שהורידה הכי הרבה נוסעים מהמטוסים שלה ברבעון האחרון. לעומתה, חברות כמו דלתא, וירג'ין אייר, ג'ט בלו ואפילו יונייטד, היו החברות שבהן ירדו הכי מעט נוסעים - אחד לכל כ-250 אלף.

עוד פורסם בדו"ח שמחודשים יולי עד ספטמבר 74,358 נוסעים ויתרו מיוזמתם על מושב הנסיעה שלהם, לעומת 114,119 בחודשים המקבילים ב-2016. בנוסף לכל אלה, ייתכן שבקרוב חברות התעופה גם ייאלצו לספק נימוק ברור לכל נוסע אשר נאלץ לרדת או מסורב לעלות לטיסה, דבר שלא היה חובה לעשות עד היום. גם אם החוק הזה לא יעבור, נראה שחברות התעופה הבינו בעצמן שחוקי המשחק השתנו, ואנחנו רק נרוויח מכך.

(מקור)

>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש