ראש הממשלה נתניהו ורעייתו צפויים להמריא מחר (חמישי) לרומא לביקור מדיני עם עם ראשת הממשלה באיטליה. לאחר הסאגה בנושא, השניים ייאלצו לטוס בדגם בואינג 737 של אל על, על אף שביקשו לטוס בדגם המתקדם היותר - בואינג 777. מה בדיוק ההבדל בין הדגמים - ומה מציעים בכל אחד מהם?

"שני המטוסים האלה נמצאים בקטגוריות שונות של התעופה", מסביר קברניט אל על בשיחה עם N12, "זה מתבטא קודם כל בגודל של המטוס: לשם ההדגמה, מבחינת הרוחב ב-737 יש מעבר אחד במטוס עם 3 מושבים בכל צד. לעומת זאת ב-777 יש שני מעברים במטוס עם שני מושבים בכל צד ובאמצע עוד 3 או 4 מושבים, תלוי בדגם".

בואינג 737, מחלקת עסקים (צילום: מתוך אתר בואינג)
מסך מרכזי במקום מסך אישי לכל אחד. מחלקת עסקים בבואינג 737|צילום: מתוך אתר בואינג
בואינג 737, מחלקת עסקים (צילום: מתוך אתר בואינג)
מחלקת עסקים בבואינג 737|צילום: מתוך אתר בואינג

 

 

כיסא שהופך למיטה, מסך אישי לכל אחד

"במחלקת העסקים בדגם 737 של אל על יש כיסאות יותר מרווחים, מאשר במחלקת תיירים - אבל הם לא נשכבים לכדי מיטה אלא רק נשענים לאחור, הם לא הכי מפנקים שיש", מסביר לנו הקברניט באל על, "הם יותר מפנקים ממחלקת תיירים, אבל לא ניתן לשכב עליהם באופן מלא, אלא רק להישען".

מחלקת עסקים במטוס בואינג 777 (צילום: CNN)
מחלקת עסקים בבואינג 777|צילום: CNN

הוא תיאר מה כולל הדגם המתקדם יותר: "בדגם החדיש יותר וב-777 הכיסאות נשכבים לכדי מיטה, כולל ההדום של הרגליים שהופך לחלק מהמיטה, יש גם טלוויזיה אישית לכל אחד". מבחינת מערכות הבידור - באל על יש שני סוגים, יש שם וידאו און דימאנד – סרטים מתוך ערוצים, וגם אינטרנט. לעומת זאת, ב-737 יש מסך מרכזי ומערכת סטרימינג שאפשר להתחבר ולהגיע לתכנים שונים". עם זאת, הוא ציין כי יש דגמי בואינג 737 בעולם שהתקינו להם את כל הפינוקים שמציע ה-777 עבור אח"מים ואף יותר. 

מחלקת עסקים בבואינג 777, מתוך אתר על אל 

מחלקת עסקים בבואינג 777
מחלקת עסקים בבואינג 777

כיסא שהופך למיטה: מחלקת עסקים בבואינג 777, מתוך אתר על אל

הוא הסביר: "ב-737 לחץ האוויר נמוך יותר, מרגישים את הלחץ כשטסים בגובה, משום הוא לא מתוכנן לטיסות ארוכות וגבוהות. במטוסים גדולים יותר זה פחות מורגש, זה רלוונטי יותר לטיסות ארוכות". לשם השוואה - בואינג 737 שוקל 78 טון, ה-777 שוקל בערך פי ארבעה מכך - ובהתאם גם גודל המנועים שלו".