היגיינה בבתי מלון היא כנראה אחד המאפיינים שהכי חשובים לנו בחופשה. הדבר האחרון שמישהו מעוניין למצוא במיטה שלו הוא כתמים, לכלוך, פשפשים, שערות ושאר דברים דוחים שיכולים להפוך כל חופשה חלומית לסיוט. 

אבל לצערנו הרב, מדי פעם עולים סיפורים של אורחי מלון שגילו שהחדר שלהם מטונף, וכי המצעים במיטה שלהם מלאים בסימנים שמעידים על כך שהסדינים לא הוחלפו. למעשה, ישנן לא מעט עדויות של חדרניות בבתי מלון שמספרות כי הזמן הקצוב שיש להן לנקות כל חדר, אינו מספיק כדי לעשות ניקיון יסודי, בין אם מדובר במלון יוקרה, ובטח אם מדובר במקום אירוח מפוקפק.


במידה ואין כתמים נראים לעין, המצעים פשוט נמתחים ונשארים על המיטה, ועם מטהרי אוויר וסידור כללי של החדר, קשה מאוד לזהות שהסדינים והציפיות לא הוחלפו. אז איך בכל זאת אפשר לוודא שאתם לא ישנים על סדין שעליו ישנו אורחים לפניכם? התשובה היא – חפשו את הקפלים.

סדינים מצעים מיטה של בית מלון  (צילום: Nelli Syrotynska, shutterstock)
רוצים מיטה נקייה? חפשו את הקפלים במצעים|צילום: Nelli Syrotynska, shutterstock

למרות שאולי נראה לנו שקפלים בסדינים של המיטה במלון מעידים על חוסר מקצועיות (או חוסר אכפתיות לגבי הנראות שלהם), הם למעשה סימן טוב. זאת במיוחד במלונות זולים או הוסטלים שבהם סביר להניח כי החדרניות לא דואגות לגהץ את הסדינים כמו במלונות יוקרה. במידה ואתם מאתרים קפלים ישרים, אתם יכולים לדעת שהסדינים הגיעו מקופלים לאחר כביסה. להבדיל מקמטים רנדומליים שמתקבלים משינה של אדם על המצעים. 

את העובדה הזו תרמה דיילת בעלת ניסיון של 19 שנה ל-Business Insider, שהזהירה אורחי מלון מלינה על סדינים מלוכלכים: "אל תישנו על סדינים במלון שאין להם סימנים של קיפול. מישהו אחר ישן עליהם כבר". המקומות שבהם הקפלים נראים הכי ברור הם בעיקר במרכז הסדינים, הציפיות והציפות, מאחר ואלה האזורים שבהם הם קופלו, בייחוד אם מדובר בבתי מלון גדולים שמשתמשים במכונות גיהוץ שמקפלות את המצעים ולוחצות אותם.

צפו בתהליך כיבוס, גיהוץ וקיפול המצעים בבתי מלון: