על פי ספר השיאים של גינס, אורכה של ספינת המפרש הגדולה בעולם, ה-Royal Clipper, הוא 144 מטרים, תואר שבקרוב היא תצטרך להעביר לספינה אחרת. זו תהיה "האוריינט אקספרס סיילנסיס" (Orient Express Silenseas), המתוכננת להיות יאכטת המפרשים הגדולה בעולם, באורך של 220 מטר. בדומה למהדורה החדשה של רכבת האוריינט אקספרס המפורסמת, גם הסיילנסיס נועדה "לחגוג את אמנות הנסיעה" ולהציע "יוקרה ונוחות מוחלטת", כך כותבת בהודעה לעיתונות רשת מלונות Accor האחראית על הפרויקט.


>> לגזור ולשמור: 23 היעדים המומלצים לשנת 2023

>> "הבטיחו לנו חופש חלומי – פתאום מצאנו את עצמנו נוסעים באוטובוסים"

>> למה לצאת לקרוז, למי זה מתאים וכמה קרוז עולה? עשינו סדר


בספינה היוקרתית יהיו 54 סוויטות בגודל ממוצע של 70 מ"ר, ביניהן גם סוויטה נשיאותית בשטח של 1415 מ"ר עם מרפסת פרטית בגודל 530 מ"ר. על עיצוב הפנים יהיה אחראי האדריכל מקסים ד'אנג'אק, ובנוסף לסוויטות, יהיו שתי בריכות שחייה, שתי מסעדות ובר. האורחים יוכלו ליהנות גם מטיפולי ספא ומפגשי מדיטציה, וגולת הכותרת וכהומאז' לתור הזהב של האוריינט אקספרס בשנות ה-20, יתקיימו על הסיפון מופעי קברט קבועים ויהיה גם אולפן הקלטות.

האוריינט אקספרס סיילנסיס אמורה לצאת להפלגה בשנת 2026, אך כרגע לא ידוע כמה תעלה בנייתה של הספינה, או כמה יעלה השיט בה, אבל סביר להניח שלא מדובר במחיר נמוך. 

הטכנולוגיה מאחורי ספינת המפרש הגדולה בעולם

לא רק העיצוב והציוד, אלא גם הטכנולוגיה של האוריינט אקספרס סיילנסיס תהיה עתידנית. ייעשה שימוש במערכת "SolidSail", המבוססת על שלושה מפרשים קשיחים, כל אחד בגובה של יותר מ-100 מטר ומשתרע על שטח של 1500 מטר.

על פי המתכננים השימוש במפרשים יכול להבטיח "עד 100 אחוז מהנסיעה בתנאי מזג אוויר מתאימים". אבל גם אם תנאי מזג האוויר האידיאליים הללו לא יושגו, הספינה לא חייבת לעצור, מאחר והיא יכולה לפעול על גז טבעי נוזלי (LNG). עוד נמסר כי החברה רוצה להשתמש במימן ירוק ברגע שהוא "יאושר לשיט ספינות נוסעים נוסעות. המטרה היא חזון חדש וידידותי יותר לסביבה ימית".