לפני חמישה ימים פוסט שפורסם ברשת החברתית Reddit תיאר כיצד חברת התעופה האמריקנית אמריקן איירליינס החליטה להחרים נוסע מטיסותיה לאחר שזה קיבל שדרוג למחלקה ראשונה מבלי ששילם תוספת.
את הפוסט כתבה בת זוגו של הנוסע, שתיאראה כיצד בן זוגה פספס את הטיסה המקורית ונאלץ ליצור קשר עם סוכן נסיעות של חברת התעופה שהזמין לו טיסה חדשה, אך הפעם עם שדרוג למחלקה הראשונה ללא תשלום נוסף. כאשר הנוסע הגיע לנמל התעופה במדינת אייווה כדי לטוס לפלורידה, התברר כי הטיסה מלאה וחברת התעופה ביצעה רישום יתר. הוא הסכים לוותר על הטיסה ולעבור לאחת מאוחרת יותר מבלי לוותר על הטיסה במחלקה הראשונה, וכפיצוי על ההחלפה לטיסה מאוחרת הוא גם קיבל מחברת התעופה כ-300 דולר.
הטיסה לפלורידה התנהלה באופן רגיל ללא הפרעות, אך העניין הוביל לשרשרת אירועים שהתבררה כבעייתית רק בדרך חזרה. "כאשר הוא ניסה לחזור לאייווה, הוא לא יכול היה לבצע צ'ק-אין וגילינו שנאסר עליו לטוס עם אמריקן איירליינס. שוחחנו עם שירות הלקוחות של החברה ואמרו לנו שהוא הורחק בגלל 'הונאה' שהוא ביצע מכיוון שהוא קיבל באופן מסתורי מושב עם ערך גבוה יותר מכרטיס מחלקת התיירים המקורי. שום דבר לא מתועד באשר לסיבת השדרוג או האיסור לטוס עם החברה", כתבה בת הזוג של הנוסע.
בני הזוג זעמו, באופן לא מפתיע, במיוחד בהתחשב בעובדה שהם עשו מה שכל נוסע אחר היה עושה: צייתו למה שאמרו להם בחברת התעופה והעובדים של החברה בנמל התעופה, וקיבלו בשמחה את מה שנראה כפיצוי הולם על אי הנוחות שנגרמה. הגולשים שקראו את הפוסט מיהרו להסכים עם תחושה זו: "זה מגוחך. הם משדרגים אנשים אחרי רישום יתר מסיבות תפעוליות כל הזמן. גם אם יזמינו אותך מחדש בתעריף מלא תחילה, זו אף פעם לא הוצאה נוספת לנוסע. הסוכן שטיפל בזה בטח עשה טעות".
גארי לף, כותב ב-View From The Wing, אתר תיירות העוסק בעולם התעופה כבר למעלה מ-20 שנה, ניסה להסביר את התרחיש המדאיג הזה בצורה תמציתית ככל יכולתו, אבל אפילו עם המומחיות שלו הוא עדיין מתקשה להגדיר סיבה ברורה, או לפחות משכנעת, לסיבה שכל זה קרה: "נוסע שהחמיץ את הטיסה שלו לא זכאי למושב במחלקה ראשונה בטיסה. אבל אם לא מדובר בהונאה (אין סיבה לחשוב שכן) אז מדובר בנוסע שנקלע לטעויות של ביורוקרטיה של חברת התעופה".