אולי לא ידעתם את זה, אבל כשאתם מתיישבים במטוס, לצוות הדיילים יש לא מעט מידע שהוא כבר יודע עליכם מעבר לשם שלכם. 

מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako חופש

לצוות המטוס יש מערכת מידע על הנוסעים - Passenger Information List, או בקיצור - PIL. המערכת הזו מופיעה באייפד מיוחד שיש לצוות ודרכו הם יכולים לראות איפה כל נוסע יושב, אם יש לו בקשות מיוחדות כמו אוכל מיוחד או מושבים לילדים, ובעזרתו גם בודקים אם ניתן להזיז נוסעים למקומות ריקים במטוס וכו.

עם השנים, במערכת הזו החלו לאגור עוד מידע על כל אחד מאיתנו. סאלי קנדי, איש צוות בחברת בריטיש איירוויז, סיפר שבמערכת הזו הם יכולים לראות למשל כמה פעמים הנוסעים טסו בחברת התעופה בעבר והאם יש להם נוסע מתמיד. בעזרת הנתון הזה הם יודעים אם מגיעות לנוסע נקודות וניתן לשדרג אותו במהלך הטיסה או לצ'פר אותו בהפתעה.

דיילת מחלקת שתייה (צילום: withGod, Shutterstock)
הדיילים יודעים מראש אם כדאי לפנק אתכם|צילום: withGod, Shutterstock

חברות תעופה נוספות כמו יונייטד האמריקאית משתמשות בנתוני המערכת כדי לעקוב אחרי שביעות רצון הנוסעים. אם נוסע מילא בעבר שאלון שביעות רצון שנשלח אליו בסוף הטיסה, המערכת יודעת לאתר אותו ולהציג את שביעות הרצון שלו מחמש הטיסות האחרונות שלו. אם הנוסע דיווח על שירות לא טוב בעבר, הצוות יודע את זה ויוכל לתת לאותו נוסע יחס מועדף.

כמו כן, אם יש לכם יום הולדת, יום נישואים, או חגיגה אחרת שמופיעה במערכת על ידי נתונים שמילאתם בעבר, ניתן יהיה לפנק אתכם.

בנוסף למידע הקיים לצוות, לאחרונה חשף סיימון ג'יי מרטון, דייל בבריטיש איירווייז, את העובדה שהדיילים מברכים את הנוסעים בכניסה למטוס על מנת לנסות לזהות נוסעים בעייתיים. "ההנחיות שלנו היו לבדוק בעזרת יצירת קשר עין ושיחה קצרה מי האדם שעומד מולנו על מנת לשים לב לנוסעים חריגים, עצבניים, שיכולים לעשות לנו בעיות במהלך הטיסה ולדווח עליהם במידת הצורך", טוען מרטון.

וזה לא הכל, בעתיד לא רק הצוות ידע עליכם דברים, אלא גם המטוס עצמו. כבר עכשיו עובדים על מערכות שיותקנו במטוס וידעו לזהות כמה פעמים הלכתם לשירותים ואפילו יזכרו מה היו הסרטים שאהבתם וצפיתם בהם בעבר. 

אם חשבתם שבטיסה להתנתק מהכל לכמה שעות, כדאי שתחשבו שוב.