חברות לואו קוסט הפועלות באירופה, לא בדיוק ידועות בשירות שהן מציעות. הן אולי הפכו את הנסיעה במרחב האירופי לקלה יותר ובמחיר משתלם במיוחד, אבל העיכובים הארוכים הידועים לשמצה, מדיניות הכבודה וההושבה המחמירה ושירות הלקוחות הגרוע, הובילו לביקורת כבר שנים רבות.

עם זאת, יש אחת שדורגה כחברת הלואו קוסט הטובה ביותר, המשרתת מסלולים קצרי טווח ביבשת. היא דורגה כך לא רק בשל התעריפים הזולים שלו, אלא גם השירות האיכותי, עמידה בזמנים, נוחות המושבים ועוד הרבה תכונות ראויות לשבח:

Jet2 היא חברת התעופה המובילה באירופה לטיסות קצרות טווח

אירופה היא אחת היבשות שהכי קל לטייל בהן. הודות לשורה מעוררת קנאה של חברות תעופה זולות, תיירים יכולים לעבור בקלות בין מדינות שונות תוך פחות משלוש שעות, תוך תשלום שווה ערך לארוחה במסעדה – הבעיה העיקרית היא הרמה המוגבלת של נוחות.

ג'ט 2 חברת תעופה (צילום: Peter Etchells, shutterstock)
קיבלה את הציון הכי גבוה באירופה. ג'ט 2|צילום: Peter Etchells, shutterstock


עם זאת, לא לכל חברות התעופה הזולות יש היסטוריה בעייתית מול הלקוחות שלהן. במחקר האחרון שבוצע על ידי Which?, חברה שבסיסה בבריטניה המקדמת בחירות צרכניות מושכלות יותר, Jet2 יצאה כחברת התעופה הזולה לטיסות קצרות טווח, המובילה מבין כל החברות האירופיות הפועלות, עם ציון לקוחות כולל של 80 אחוז. בעבר החברה הפעילה קו ישיר ממנצ'סטר לישראל, אבל כיום היא לא פועלת יותר בארץ.

בסך הכל נסקרו באוקטובר 2022 מספר של 8,046 מבוגרים בנוגע לחווייתם בטיסה בקווים קצרים ובעלות נמוכה באירופה בשנתיים הקודמות. מתוך 24 החברות, Jet2 הגיעה בראש עם 1,503 התייחסויות (בעיקר חיוביות). זאת למרות ביצועיה הנמוכים יותר בעמידה בזמנים עם 66 אחוז שנתנו לה הלקוחות, תוצאה נמוכה בהשוואה ל-Aegean Airlines שקיבלה 83 אחוז או איבריה שקיבלה 85 אחוז.

שירות לקוחות מעולה

לגבי חווית העלייה למטוס, Jet2 מדורגת ארבעה כוכבים מתוך חמישה. נוחות המושב היא שלושה כוכבים, מעמד שהיא חולקת עם 11 חברות תעופה מתחרות המופיעות בדירוג. רק טורקיש איירליינס השיגה ארבעה כוכבים בקטגוריית המשנה הזו, תוך כדי דירוג במקום השני הכללי עם ציון לקוחות של 78 אחוז – הבדל שולי בלבד.

חברות תעופה אמינות אחרות כוללות את Finnair, עם ציון כולל של 75 אחוז, בדומה ל-Swiss גם היא עם 75 אחוז ו-Aurigny Air Service שקיבלה ציון של 74 אחוז. לקוחות Jet2 גם די מרוצים מניקיון המטוס ומהתמורה לכסף, והעניקו לה ארבעה כוכבים בתחומים הללו, בעוד ששירות הלקוחות מדורג בחמישה כוכבים. Which? אומרת שמספר רב של לקוחות שיבחו את "הצוות היעיל והידידותי", עם הדגשה בכך שחברת התעופה מצטיינת ב"כל תחומי התמיכה בלקוחות".

מטוס טורקיש איירליינס (צילום: Bernd von Jutrczenka/picture alliance via Getty Images)
נמצאת במקום השני והמאוד מכובד. טורקיש איירליינס|צילום: Bernd von Jutrczenka/picture alliance via Getty Images

השכבה התחתונה

ל-WizzAir, חברת התעופה עם הביצועים הגרועים ביותר, יש ציון לקוחות של 48 אחוז בלבד, וזכתה לשני כוכבים לכל היותר בקטגוריות. חברת התעופה ההונגרית ספגה זמן רב ביקורת כאחת מחברות התעופה הפחות אמינות ביבשת בשל ביצועים גרועים בעמידה בזמנים, שירות לקוחות לא אופטימלי ומושבים לא נוחים כמעט ללא מקום לרגליים.

חברות תעופה אחרות הנמצאות בדרג התחתון כוללות את ריינאייר האירית, עם ציון לקוחות של 52 אחוז ודירוגי כוכב אחד ב-4 מתוך 7 קטגוריות, וחברת Eurowings עם ציון לקוחות של 53 אחוז. מעניין לציין כי ל-Eurowings יש את אחד משיעורי הביצועים הטובים ביותר בזמן בציון של 74 אחוז, גבוה בהרבה מהממוצע של Wizz שקיבלה 56 אחוז או 65 אחוז של ריינאייר.

מטוס של ויז אייר (צילום: Arpingstone, Wikipedia)
ציונים נמוכים כמעט בכל הקטגוריות. וויז אייר|צילום: Arpingstone, Wikipedia

הפתעות נוספת כוללת את בריטיש איירווייס, שנחשבת לאחת מחברות תעופת "הפרימיום" של בריטניה, וזו שזכתה לחלוטין על ידי המשיבים, שתיארו את חוויית הטיסה שלהם כ"מתחת לכל ביקורת, עם ניסיון לספק כמה שפחות ולגרום להובלת בקר להישמע כמו משהו טוב יותר". בריטיש איירווייס קיבלה שני כוכבים לעלייה למטוס, נוחות מושב ותמורה לכסף, עם ציון כולל של 56 אחוז.