יש כאלה שאומרים שאת יופיו של הטבע ניתן להציג בצורה המקסימלית ביותר רק דרך ציור - כשהצבעים יותר חדים ומדויקים, וניתן ממש לחוש במשיחות המכחול שעל הבד. אבל הצילומים הבאים מוכיחים כי לעיתים גם הטבע עצמו יכול להציג סימטריות מופתית ומדויקת, רק צריך את הצלם הנכון והרבה הרבה סבלנות.
בתמונות שלפניכם נראה כאילו מראת ענק הוצבה על פני האדמה. אך מה שנראה כמו ציור של ממש, הוא בעצם צילום שהרבה מחשבה עומדת מאחוריו. הצלם מארק ברודקין, בן 45, מטורונטו, קנדה, בילה שעות על גבי שעות במיקומים שונים בארה"ב ובקנדה, בחיפושו אחר הסימטריות המושלמת של הטבע. את המחקר הזה הוא ערך כמה חודשים והתוצאה לפניכם.
"אני נוסע בכל רחבי העולם כדי לצלם את הנופים היפים ביותר שאני יכול למצוא", אומר ברודקין. "במרדף שלי אחר הנוף הכי מדהים הגעתי גם למקומות האלה, תוך כדי שנה של מחקר באמצעות ספרי צילום וחומרים שונים ברשת.
"ברגע שאני מגיע למקום אני בוחר את אזור הצילום המדויק, איפה שהאור אינו חזק מדי, ואז חוזר לזריחה או לשקיעה כדי לצלם, כשהצבעים פורצים החוצה באופן המקסימלי ביותר. רוב הזמן אני יוצא לכמה גיחות לאותו המקום כדי לקבל את התמונה שאני מחפש".
התמונות המרהיבות נלקחו בפינות חמד ברחבי קנדה ואמריקה, כולל Sparks Lake באורגון, ארה"ב. ברודקין מספר כי השתמש בניסוי וטעייה כדי למצוא את ההרכב הנכון ואת הרגע המושלם עבור כל צילום שהוא לוקח."זה דורש הרבה מאוד סבלנות, התמדה ונחישות", הוא מספר. "במקומות מסוימים, הרגע שאני רוצה לצלם נמשך כמה דקות בלבד. במקרים אחרים, אני יכול להתקרב עם המכונית שלי ממש עד למיקום ולקבל את הסצנה שאני רוצה לתעד באופן מיידי, ולפעמים עליי לצאת ממש לטרק, ולישון במחנה לילה כדי להגיע למקום שאני רוצה".
אבל לטענתו, זו הייתה התמונה הכי קשה שלו עד כה. "במשך חודשים ציפיתי לנסיעה הזו באוקטובר, כדי לתפוס את הפסגות עטופות בעלים הצהובים שמסביבן", הוא מספר. "אבל כמה ימים לפני הטיסה שלי, נודע לי כי ממשלת ארה"ב סוגרת את הכבישים באזור לכניסת כלי רכב. מיואש, אך עדיין נחוש, המצאתי תכנית גיבוי – האופניים שלי. האתגר היה שעשיתי את הטיול לבד, בשעה 3 וחצי לפנות בוקר, כש-8 מעלות בחוץ. אני מודה שקצת פחדתי, אבל כשהגעתי לשם בזריחה נגלה לפניי הנוף המדהים בעולם".
ברודקין הוא שותף בחברת השקעות פרטית ומאז 2009 מטייל בעולם בניסיון ללכוד בעין המצלמה שלו את הנופים הכי ציוריים. "יש כל כך הרבה שיכול להשתבש כשמחפשים את השתקפות האידיאלית. עננים רבים מדי, מעט מדי עננים או הכמות הקטנה ביותר של רוח שיכולה להרוס את התמונה. אבל כשהכל מתחבר יחד זה פשוט יוצא מדהים", הוא מסכם.
(מקור)