לפני שיצאתם מהבית

שירות טרום טיסה לא רק כחול לבן: אחרי שחברת "פרימיום צ'ק אין" השתפשפה על אל-על וחברות הבת שלה, ישראייר וארקיע הישראליות, מצטרפות גם טורקיש אירליינס, לופטהנזה, SWISS ואוסטריאן איירליין.

במסגרת השירות, מציעה חברת פרימיום צ'ק אין בודקים ביטחוניים של רשות שדות התעופה ודיילי קרקע של החברה שיגיעו לביתם או משרדם של הנוסעים, בזמן הנוח להם, ומבצעים שם את כל הליך הצ'ק אין, כולל הבידוק הבטחוני, בדיקת הכרטיסים והדרכונים, מסירה של עד 5 מזוודות וקבלת כרטיסי העלייה למטוס.

השירות מייתר את הצורך להגיע שעות רבות לפני הטיסה לנתב"ג ומאפשר לנוסעים, בכל ימות השנה, להגיע ישירות אל ביקורת הגבולות ולדיוטי פרי. העלות: גרים בין גדרה לחדרה? 549 שקל ל-5 כבודות. צפונה מזה או דרומה מזה? 799 שקל ל-7 כבודות.

אם החלטתם לצאת מהבית עם המזוודה

תגית אלקטרונית של חברת המזוודות והטרולים הגרמנית RIMOWA מספקת טכנולוגיה חדשה בה המזוודה שלכם מתקשרת עם הסמארטפון.

בעזרת תג אלקטרוני שמוטמע על המזוודה הנוסע יוכל לבצע צ'ק-אין באמצעות הטלפון החכם כבר מהבית, לקבל את הנתונים שמופיעים על תווית הנייר הרגילה, עם נתוני הזיהוי הדיגטליים, ובעזרת האפליקציה להעביר את הנתונים לתג האלקרוני שנמצא על המזוודה.

נתוני המטען שיוצגו במודול הנתונים האלקטרוני שעל המזוודה יהיו באותו פורמט וצורה כמו תגי הנייר המקובלים כיום. המידע החשוב יהיה מוגן מפני לחות, חום, טמפרטורות נמוכות ולא ניתן יהיה להסירו. את המזוודות שנרשמו לטיסה בדרך זו אפשר יהיה להניח היישר על המסוע בדלפק קבלת המטען של לופטהנזה בשדה התעופה ומשם, המזוודה נשלחת למסוע.

כיום השירות ניתן רק עם חברת התעופה לופטנזה אך ב-RIMOWA נמצאים בהליכים מתקדמים עם חברות עופה נוספות בהן יונייטד וקונדור. העלות: בין 489 ל-999 יורו.

מזוודת-רובוט: כשהמזוודה הופכת להיות החברה הכי טובה שלכם ומתחילה לדבר

olive robot suitcase של חברת Ikap האיראנית, היא פיתוח של רביעית מהנדסים ומפתחים מטהרן שעוד לא משווקת בעולם, אבל תוכל להעלים את עמדת האבדות המסורתית בכל שדות התעופה בעולם.

מדובר במזוודה שהיא גם רובוט המכיל בתוכו מצלמה המזהה את בעליה ואת הסביבה בה הוא נמצא. במזוודה יש שלד פנימי המבוסס על טכנולוגיה הדומה למעין סגוויי, שבשילוב עם המצלמה המובנית - מאפשר למזוודה ללכת אחריך מבלי שתסחוב אותה.

המזוודה מכילה גם סולם משקל פנימי שמתריע על עודף משקל, ומשענת הרגל שלה יכולה להפוך למעין מדרגה הנושאת את בעליה בקצב הליכה אל היעד. לדברי Ikap, המפתחים האיראנים של המזוודה, המזוודה מתקשרת עם הסמארטפון של בעליה ומתריעה על איחורים לטיסה או על הנחיות הגעה למיקום נדרש.

אם במקרה היא לא מזהה את הגוף של בעליה בסביבתה, או את המכשיר הסלולרי שלו – היא יכולה פשוט לנעול את עצמה אוטומטית. בנוסף המזוודה מתפקדת כמכשיר הטענה לפלאפון.

לשבת במטוס - אבל להרגיש על הקרקע

שונאי טיסות? כנראה שמציאות מדומה היא הפתרון לטוס ובכל זאת להרגיש על הקרקע. משקפי המציאות המדומה מגיעים לכל תחום ונכנסים גם לתחום האווירי. חברות תעופה חלוצות מציעות משקפי מציאות מדומה במחלקת העסקים ובמחלקה הראשונה, ושיתופי פעולה בין חברת סמסונג לבין קוואנטס, חברת התעופה הלאומית של אוסטרליה, יצאו לדרך כבר במהלך 2015. גם חברת לופטהנזה החלה להציע בטיסות שמגיעות לארץ משקפי Samsung Gear למציאות מדומה.

החוויה של יצירת מרחב מדומה בתוך חלל סגור, צפויה לשנות ולשפר את חווית הטיסה של טסים רבים שחוששים מטיסות וממקומות סגורים. עם זאת, אורן פליישר, מנכ"ל אפסון ישראל, מצביע על משקפי המציאות המדומה ככאלו שעלולים להיות בעייתים. "משקפי המציאות המדומה מנתקים בעצם את הנוסע מההתרחשות על המטוס, ומבחינת תקנות הבטיחות של חברות התעופה – הדבר יכול להוות סיכון לנוסעים".

לטענתו, חברות המציעות טכנולוגיה של מציאות רבודה, כלומר שילוב של אלמנטים ופיתוחים המתכתבים עם המציאות וההתרחשויות מסביב (כמו פוקימון גו), יכולות לפרוץ בתחום התעופה. כך למשל, יכול הנוסע לראות סרט ובמקביל להיות ערני למתרחש סביבו. חברת איירבוס, יצרנית מטוסים אירופית, מפתחת טכנולוגיה שתביא לנוסעים צילומים חיים של כל מה שקורה חוץ למטוס – למול עיניהם, תוך התייחסות בזמן אמת לנופים ולמשתני מזג האוויר, מההמראה ועד הנחיתה.

חברת התעופה איזי ג'ט משתמשת גם היא במשקפי מציאות רבודה מסוג Moverio BT-200 של אפסון, במקרים של תקלות ולמען בדיקות בטיחות. בעזרת המשקפיים היא מטפלת ומזהה תקלות בזמן אמת כשהאובייקט נמצא מול העיניים – ומשודר גם למהנדסים במרכזי הבקרה. לדברי יאן דייוויס, ראש מחלקת הנדסה באיזי ג'ט, טכנולוגיית מציאות רבודה בתלת מימד היא המפתח לקיצור משך האיחורים שנגרמים בשל תקלות במטוסים.

אוכל במטוס קוריאן אייר (צילום: koreanair.com)
אומרים שזה לא רע בכלל|צילום: koreanair.com

רעבים על המטוס?

תתפלאו לשמוע שחברת "Korean Air" (קוריאן אייר), חברת הדגל הלאומית של דרום-קוריאה חתמה על "הסכם קייטרינג תעופתי" עם חטיבת הקייטרינג התעופתי של קבוצת ISS הישראלית, מתאגיד ISS העולמי.

במסגרת ההסכם, שנכנס לתוקף בימים אלו, מוגשות בטיסות בקו תל אביב-סיאול מבחר מנות מיוחדות המותאמות לחיך הקוריאני. בין המנות המוצעות: "בולגוגי" (ברביקיו קוריאני), מרק שומשום ופטריות בסגנון קוריאני, שעועית מטוגנת ביוגורט עם רוטב סויה ומנגו עם סלט עוף וסלמון מעושן.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker. עוד באתר:
>> עקפה את אלאור אזריה: יותר מ-1,000 מצטרפים להגנה על שרון שפורר - בתוך יממה
>> הסלמונלה בקורנפלקס - שלב הטיוח: העובד שהתעצל, המנהל שלא ידע - והמחסן האשם