הדייל מיגל מוניוז, שמתגורר כיום בדבלין, אומר שנופשים צריכים תמיד לבדוק את המיני בר בחדר המלון ברגע שהם נכנסים. זאת על מנת למנוע עלויות נוספות, שכן צוות המלון בודק את המיני בר מדי בוקר כדי לעקוב אחר המשקאות והחטיפים, ובמידה שהאורחים הקודמים עשו צ'ק אאוט מאוחר זה יכלול לגרור חיובים יקרים לאורחים החדשים.
מיגל מסביר: "אני תמיד בודק מה יש במיני בר לפני השינה ביום הראשון לשהות שלי במלון. חשוב לוודא שהוא מלא ולא חסר כלום כי משק הבית יבדוק את זה בבוקר ויוסיף את כל מה שחסר לחשבון שלכם". למלונות יש בדרך כלל תפריט מיני בר בכל חדר, לכן מומלץ לאורחים לוודא שכל המשקאות והחטיפים הרשומים נמצאים שם וששום דבר לא נפתח או ניזוק.
מומחי נסיעות בחברת השכרת הרכב Zest car rental פרסמו לאחרונה אזהרה והסבירו כי על האורחים תמיד "לבדוק תוספות במלון כמו המיני בר כדי להימנע מעוקץ". הם מסבירים: "נוסעים רבים כבר נפלו בזה בעבר. המלון צריך להבהיר לאורחים חיובים נוספים עבור פריטים בתוך המיני בר, אבל זה לא תמיד המקרה, ובמקרים מסוימים אפילו הוצאת פריט מהמקרר יכולה להוביל לחיוב, אפילו מבלי שהאורחים צרכו אותו".
>> טיפ מאחת שיודעת: כשאתם נכנסים לחדר המלון - כבו את האור
>> פשוט וקל: זו הדרך לדעת שהחליפו לכם מצעים בחדר המלון
>> לא להאמין: אלה הדברים הכי מוזרים שאנשים שכחו בבתי מלון באירופה
אותם מומחים ממשיכים ומסבירים כי לפריטים במיני בר יש תעריפים מנופחים בדרך כלל כדי לכסות על הנוחות שיש לאורחים כשהם פשוט פותחים את המקרר הקטן ושולפים מה שהם רוצים. "ניתן להימנע מצריכת הפריטים היקרים במיני בר על ידי יציאה החוצה לחנות מקומית. מלונות מסוימים עשויים לכלול בקבוקי מים או משקאות קלים בחינם ללא תשלום, אבל תמיד לבדוק".
איך צוות המלון יודע מתי אורחים לוקחים משהו מהמיני בר?
מומחי ברשת המלונות Hotel chantelle חשפו שיש להם מספר שיטות לעקוב אחר השימוש במיני בר, כולל מלאי יומי ובדיקות חזותיות וידניות. "גישה נפוצה אחת היא באמצעות בדיקות ידניות או שפשוט מסתכלים על הפריטים ורואים אם הם ניזוקו או הוחלפו. צוות המלון עורך לעתים קרובות בדיקות סדירות של אזור המיני בר כדי לוודא שכל הפריטים נמצאים. בדיקות אלו כוללות בדיקה פיזית של הפריטים והשוואתם למלאי".
לטענתם בחלק מהמלונות אפילו שוקלים את הפריטים שבמיני בר. "לכל פריט נקבע משקל ספציפי, ואם המשקל יורד, זה מעיד על צריכה שלו. שיטה זו מאפשרת לבתי מלון לעקוב במדויק אחר השימוש ולזהות אי התאמות במקרה שהאורחים סגרו בחזרה את האריזה".
כיצד האורחים יכולים להימנע מחיובים אלה?
כפי שהמליץ הדייל מיגל, הדרך הטובה ביותר היא לבדוק תמיד את המיני בר: "כשאתם נכנסים לראשונה לחדר המלון שלכם וודאו שכל הפריטים נמצאים שם ושהם לא נפתחו או נצרכו חלקית". הוא מוסיף: "אם אתם מבחינים במשהו חשוד, הודיעו מיד לדלפק הקבלה. על ידי תיעוד מצב פריטי המיני בר עם ההגעה, אתם יכולים להגן על עצמכם מפני חיובים יקרים מאוד שתגלו רק כשתרצו לעזוב את המלון".