לטוס במחלקת העסקים או במחלקה ראשונה בהחלט יכול לשדרג את חוויית הטיסה והחופשה. בלי צפיפות, עם שירות משופר, אוכל ואלכוהול משודרגים ובעיקר מושבים הרבה יותר נוחים.
גילברט אוט (Gilbert Ott), מומחה נסיעות, שטס מעל 200 אלף מיילים בשנה, מציין שלא פעם הוא נתקל בנוסעים שטסים במחלקות המתקדמות בפעם הראשונה ולא מעט פעמים הם עושים דברים שיכולים להיתפס כלא מנומסים עבור הנוסעים האחרים.
> כך תגדילו את הסיכוי לקבל שדרוג בטיסה
> הגשמנו חלום: כך נראית מחלקת העסקים בחברה הטובה בעולם
הדבר הכי חשוב על פי גילברט, הוא להבין שמחלקת העסקים, על אף שנשמעת נוצצת, היא לא תמיד מדהימה כמו שאתם חושבים, וחשוב לדעת זאת כדי לא להתאכזב ואז לדרוש יותר. בלא מעט טיסות, במיוחד בטיסות קצרות במטוסים צרי גוף, מחלקת העסקים מסתכמת במושב משודרג וקצת יותר נוח, אלכוהול ולא הרבה מעבר. בטיסות בתוך אירופה, מחלקת העסקית הזו זכתה לשם - "מחלקת עסקים אירופאית".
בשביל לקבל את השירות שאתם מדמיינים, תצטרכו לשלם לא מעט על טיסה במחלקת עסקים ליעדים רחוקים במטוסים רחבי גוף, בהם לרוב מחלקת העסקים מפנקת יותר, או לחילופין לקנות כרטיס למחלקה הראשונה, בה חוויית השירות היא ברמה אחרת, לא משנה באיזו טיסה אתם. המחיר כמובן בהתאם. חשוב לציין שלא מעט חברות תעופה זנחו את המחלקה הראשונה ומציעות רק מחלקת עסקים.
דבר נוסף, הוא להבין שעל אף שאתם משלמים הרבה מאוד כסף, המטוס הוא עדיין לא הבית שלכם ואתם לא יכולים לעשות בו מה שאתם רוצים, במיוחד כשמסביב ש אנשים שגם שילמו לא מעט כסף כדך ליהנות משקט ונוחות. כך למשל, אל תתפזרו עם הציוד האישי שלכם בצורה שתפריע לנוסעים שסביבכם.
דבר נוסף שיש להקפיד עליו הוא להימנע מלדלג מעל נוסע. במחלקת התיירים הצפופה אין ברירה, אבל המחלקות המתקדמות, לרבות באלה בהן לכל אחד אזור גדול משלו, חשוב לכבד את המרחב האישי של הנוסעים מסביב. בכל מקום זה לא נעים לישון ולגלות שמישהו מטפס מעליך, ובמיוחד במחלקת עסקים.