שלושה ישראלים שנפשו לפני כחצי שנה בזנזיבר, הגיעו לשדה התעופה באי כדי לטוס בחזרה לישראל, אך נאמר להם שאין מקום על הטיסה. כתוצאה מכך, בית המשפט החליט כי חברת התעופה Flydubai, איתה טסו, תפצה אותם בסכום של 28,650 שקלים. שניים מתוך השלושה היו בירח דבש, שלטענתם נהרס כתוצאה מהאירוע.

"הגענו לשדה התעופה ונאמר לנו שאין מקומות עבורנו על המטוס, ואם אנחנו רוצים אז נצטרך להישאר באי עוד עשרה ימים כדי שנקבל כרטיסים חלופיים. שאלנו איך דבר כזה קרה אבל לא קיבלנו תשובה", טוענים השלושה תושבי צפון הארץ. "פנינו לקצין הביטחון בשדה וגם הוא לא קיבל תשובה מדוע אין מקומות עבורנו על המטוס. נאמר לו שיש עוד 60 מקומות פנויים, אז לא הבנו למה לא מעלים אותנו על המטוס. ביקשנו הסברים ולא הבנו את האבסורד הזה. הם רצו לתת לנו כרטיסים לעוד עשרה ימים שזה הזוי לגמרי".

פליי דובאי (צילום:  AirP72, shutterstock)
לא העלתה לטיסה ותפצה. מטוס Flydubai|צילום: AirP72, shutterstock

על אף שהם רכשו כרטיסי הלוך חזור, בלית ברירה השלושה נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה על חשבונם לישראל, מאחר והם היו צריכים לחזור לארץ כדי לא לפספס ימי עבודה. 

באמצעות עו"ד רון סולן, השלושה פנו לחברת Flydubai לקבל הסברים, וכשאלה לא הניחו את דעתם, הגישו נגד החברה תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה. הם דרשו פיצוי של 34,600 שקל כולל הוצאות משפט.

חברת התעופה הגישה כתב הגנה שבו טענה שהתובעים אינם זכאים לשום פיצוי. את טענתם נימקו נציגי החברה בכך שרשות שדות התעופה בישראל היא זו שאחראית לעניין, מאחר והגבילה את מספר טיסותיה לארץ. כתוצאה, על פי החברה, בשל הנסיבות המיוחדות יש לראות בטיסה הזו כמובטלת, עובדה שלא הייתה בשליטתה.

למרות כתב ההגנה, בית המשפט שדן בתביעה קבע שהחברה תפצה את השלושה בסכום של 28,650 שקל. זאת לאחר שהגיע בית המשפט למסקנה שלחברה יש אחריות ישירה לביטול הטיסה.