במשך זמן רב התלבטה משפחת נחום ממרכז הארץ לאן יטוסו בקיץ. לאחר דיונים ארוכים, היות ומדובר ב-12 אנשים, הם הזמינו במאי השנה מחברת הנסיעות דיזנהאוז, חבילת נופש לאי לפקדה ביוון ושילמו עליה סכום של כ-40 אלף שקל. את הטיול תכננו בני המשפחה לחודש אוגוסט בו יוכלו ליהנות יחד עם ילדיהם והוריהם בטרם תתחיל שנת הלימודים.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"מדובר בחופשה משפחתית הראשונה שלנו מזה שנים 18 שנה מאז נפטרה אם המשפחה", ציינו בני המשפחה. "בחרנו את יעד החופשה לאחר בדיקה קפדנית, שכן אב המשפחה הוא בן 76 והיעד תואם לגילו, לניידות שלו ולמצב בריאותו. כבר פתחנו קבוצת וואסטסאפ משפחתית וכולם התרגשו והמתינו לרגע הזה שנטוס ליוון". אך ציפיות לחוד ומציאות לחוד.
16 יום לפני הטיסה (ב-2 באוגוסט) קיבלו בני המשפחה הודעה מנציגת חברת אופק תיירות (ממנה חברת דיזנהאוז רכשה את החבילה) שהטיסה שונתה. "לצערי אין לכם מקום על הטיסה חזור", הודיעה להם הנציגה. "התקלקל המטוס ויש רק 100 מקומות על המטוס החלופי".
הנציגה הציעה למשפחה שתי אופציות: או להאריך את השהות שלהם בלפקדה בעוד שלושה ימים תמורת 240 יורו לאדם ולחזור בטיסה הבאה (ה-1.9, יום לפני החזרה ללימודים) או לבטל את הטיסה לגמרי ולקבל את כספם בחזרה.
"1.9 קצת לא רלוונטי כששני ילדים קטנים מתרגשים לקראת שנת הלימודים החדשה (כן ידוע שזה יוצא יום שבת ) ובכלל, כבר שילמנו סכום לא מבוטל של כסף והודענו מראש על ימי חופש בעבודה כך שלהוסיף עוד 2,880 יורו לא בא בחשבון", כתבה הגר נחום בפוסט בפייסבוק.
בני המשפחה החליטו לא להרים ידיים ושלחו גם לחברת דיזנהאוז וגם לחברת אופק תיירות מכתבים בהם הביעו את כעסם על ההתנהלות. "מהמכתב שקיבלנו בחזרה מדיזנהאוז, שאופק שלחו להם על תקלה עתידית במטוס, נראה שדיזנהאוז קיבלו את ההודעה על ביטול הטיסה שלנו כבר ב 17.7 ומשום מה לקח להם מעל שבועיים להודיע לנו ו/או למצוא לנו פתרון הולם", כתבה הגר בפייסבוק שלה. "עכשיו אנחנו תקועים באמצע חילופי האשמות, ומיותר לציין כי בשום שלב לא עידכנו אותנו על כך שרכשנו חבילה שנרכשה מחברה אחרת".
תגובות
מחברת דיזנהאוז נמסר: "האחריות על ביטול או שינויי טיסה היא אך ורק על הספק המפעיל את קו הטיסה. במקרה הזה היא חברת אופק. אנחנו מצרים על המקרה".
מחברת אופק נמסר: "לחב' אופק היה ועדיין קיים, חוזה על חכירת מטוס F100 בקיבולת של 100 מקומות. בתאריך 17.7.2018 הודיעה חב' טוס לחב' אופק באופן חד צדדי שעקב בעיות תפעול / תקלות בהשבתת המטוס בקיבולת של ה-100 מקומות היא נאלצת לבטל את כל הטיסות שעליהן התחייבה לאופק במטוס התקול והחליטה להציב מטוס אחר F70 בקיבולת של 80 מקומות בלבד – באופן חד צדדי מבלי להתחשב בצרכים / הזמנות שהיו לאופק על בסיס החוזה שהוא על 100 מקומות.
לפיכך, נאלצה חב' אופק להוריד 20 נוסעים מכל הטיסות בקו ללפקדה. חב' אופק פעלה במיידית למצוא אלטרנטיבות אחרות / חלופיות לאותם 20 נוסעים שנאלצה להוריד מכל טיסה – האלטרנטיבות הינן: להחליף / לשנות את טיסתם בגין צמצום המקומות שנכפה עליה מצד חב' התעופה TUS AIRWAYS הקפריסאית. כולל מכתב שנשלח למשפ' נחום ובו הצעה נדיבה לפתרון המצב שנוצר (שכנראה אינו מתאים להם). עדיין, הפתרון שהוצע למשפ' נחום תקף ונשמח להאריך את חופשתם".
מחברת Tus Airways נמסר: "לטיסה המתוארת ללפקדה אכן שובץ מטוס סילון בעל 100 מקומות ישיבה. לצערנו בסוף יולי כחודש לפני נסיעתם המתוכננת של הנוסעים הנ"ל, נתגלתה תקלה טכנית במטוס המצריכה טיפול ארוך במפעל המטוסים בהולנד, לאור זאת נאלצנו בליית ברירה להחליף את סוג המטוס לכזה בעל 80 מקומות ולעדכן את הסיטונאי להיערך בהתאם.
על פי חוק שירותי התעופה רשאית חברת התעופה ו/או הסיטונאי להודיע לנוסעים עד 14 יום לפני מועד היציאה על ביטול הטיסה ובמקביל לדאוג להחזרה מלאה של כספם, כך אכן נעשה ב-2/8/18, במקביל הסיטונאי אפשר לנוסעים להשאיר את חופשתם ולהאריך את השהייה בסכום הגיוני. הדבר איננו נעים ובלתי רצוי לאף אחד מהצדדים, אנו מתנצלים בפני הנוסעים הנ"ל אך לצערנו דברים טכניים יכולים לקרות בכל מקום ואנו כמובן מכבדים את החוק".