נוסעים של חברת התעופה אל על, שטסו בשבועות האחרונים לפוקט שבתאילנד, מדווחים על שירות בעייתי שקיבלו שנבעו בעיקר מהתנאים במטוסים מדגם בואינג 777 שבהם טסו. זה כלל בין היתר מסכים שאינם פועלים ומסנוורים במשך שעות. 

"זה סיוט, אי אפשר להגדיר את זה אחרת. זו טיסה של 9 שעות ואל על מטיסים אותנו במטוס ישן. שילמתי 1,300 דולר לא כדי לטוס בגרוטאה. החברה הזו לא מכבדת את הנוסעים שלה. טסתי בהרבה חברות תעופה ברחבי העולם ולא נתקלתי בשירות כזה גרוע אפילו לא במדינות עולם שלישי", אומרת גל הרוש שטסה לפוקט וחזרה מאוכזבת ובעיקר מיואשת מהתנהלות החברה והשירות הגרוע שלטענתה קיבלו היא ושאר הנוסעים.

לדבריה של הרוש, לפני שרכשה את כרטיסי הטיסה היא בדקה מול נציגי שירות הלקוחות של החברה שאמצעי הבידור,  כלומר המסכים, יפעלו לאורך כל הטיסה ויקרינו סרטים וסדרות. "בפועל רימו אותי, ממש ככה. המסכים לא עבדו, פניתי כמה וכמה פעמים לצוות הטיסה אבל הם אמרו שזה מה שיש ושהם לא יכולים לעשות כלום. במהלך כל הטיסה, גם בהלוך וגם בחזור, המסכים ריצדו וסנוורו לנו הפנים והפריעו לנו לישון. הייתי צריכה להחזיק ביד חוברת של הדיוטי פרי כדי לכסות את המסך".

מסכים אל על  (צילום: גל הרוש)
ההתכתבות של הרוש עם נציגי אל על |צילום: גל הרוש
מסך אל על  (צילום: גל הרוש)
מסכים תקולים ומסנוורים במשך כל הטיסה|צילום: גל הרוש

הרוש מדגישה כי גם למשך הטיסה הייתה השפעה על שביעות רצונם של הנוסעים. "אם זו הייתה טיסה של שעה, שעתיים ואפילו שלוש שעות אז סבבה, אבל זה 9 שעות טיסה", אומרת הרוש ומוסיפה, "חוסכים על חשבון הנוסעים במטוסים ישנים וביחס מחפיר. בשום חברה שטסתי בה לא נתקלתי בחוויית טיסה כזו. קרעתי את כרטיס 'הפליי קארד' שלי כמחאה על השירות הגרוע שלהם".

גם א', שהיה על אותה טיסה אומר כי הוא מאוכזב. "שילמנו אלפי דולרים אני וכל המשפחה ובסוף קיבלנו טיסה ארוכה מאוד במטוס ישן. לטוס 9 שעות עם ילדים ובלי מסכים פעילים זה נורא", הסביר א' ומוסיף כי נציגי שירות של החברה הציעו לנוסעים פיצוי של 100 דולר. "עזוב שזה פיצוי עלוב, למה אני צריך לטוס שוב עם חברה שמזלזלת בי כנוסע ומעניקה לי שירות גרוע", קבל א'.

אל על 777 (צילום: Fasttailwind, shutterstock)
לא מטוס שהובטח לנוסעים. דגם 777|צילום: Fasttailwind, shutterstock

לפני כחודש התרחש מקרה דומה כשמערכת המדיה לא פעלו במחלקת העסקים של אל על בטיסה מבנגקוק לתל אביב, גם היא במטוס בואינג 777. "כל הטיסה ה-Wifi לא עבד, המדיה לא הייתה זמינה וגם האוכל היה ללא מבחר דל ותפל. שילמנו הרבה מאוד כסף עבור טיסה במחלקת עסקים. לפני הטיסה קיבלנו חוברת שמדובר במטוס חדש ומאובזר וכמובן שלא זכינו בו" , כתבה אחת הנוסעות בפוסט שפרסמה בדף הפייסבוק "אל על הכי גרוע בעולם".

ר', שהיה באותה הטיסה טוען שבפרסומים נאמר להם שיטוסו בדרימליינר ובפועל הם הוטסו במטוס ישן לתאילנד. החברה הציעה לנוסעים פיצוי של 150 דולר לרכישת כרטיס טיסה בחברה אבל רובם ויתרו. "אני מוותר על הפיצוי. למה אני צריך לסבול שוב ולקבל שירות גרוע מחברה שלא סופרת את הנוסעים שלה שבטיסות ארוכות מטיסה אותם במטוסים ישנים".

תגובת אל על טרם נמסרה והיא תתפרסם כשתתקבל