זוג הורים ושלושת ילדיהם רכשו חמישה שוברים דרך אתר 'באליגם' לחבילת נופש באיטליה עליהם שילמו סכום של 11,782 שקל. כחלק מהעסקה י', אב המשפחה, פנה לחברת 'קווי תעופה' ובהתאם לתנאי השוברים החליט לשלם סכום נוסף לשדרוג החבילה על מנת לקבל רכב במהלך החופשה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
כחודשיים לפני הנסיעה בני המשפחה גילו שהאתר פשט את הרגל ומונה לו כונס נכסים ו-י' מיהר ליצור קשר עם נציגי קווי תעופה כדי לבדוק מה עליו לעשות. "פניתי לחברה וביקשתי לדעת מה קורה עם החופשה ונאמר לי שהתשלום עבור ההזמנה שלי לא הועבר אליהם מ'באליגם' ולכן אני צריך לשלם על החבילה שוב כדי שהטיול לא יתבטל".
בלית ברירה, י' שילם שוב על החבילה ולאחר מכן הגיש תביעה נגד קווי תעופה לבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקווה. לדבריו, הוא עמד בתנאי הקופונים שקבעה קווי תעופה ובתוך 12 שעות ממועד רכישתם פנה אליה להשלמת העסקה והיא אפשרה לו לממש אותם בפועל במועד שנקבע, אישרה את העסקה והנפיקה לו כרטיסי טיסה ושובר לרכב להשכרה.
בכתב ההגנה טענה חברת קווי תעופה כי עקב קריסת אתר באליגם היא הפסידה למעלה ממיליון שקלים וכי במקרה של י' היא לא קיבלה מהחברה את הכספים עבור ההזמנה שלו וכי כל האחריות לביטול היא על באליגם ומימוש החבילה היה מותנה בהעברת הכספים אליה.
הרשם הבכיר, אורן כרמלי, החליט לקבל את תביעתו של י' ולדחות את טענות קווי תעופה היות שהחברה הנפיקה כרטיסים ל-י' ולבני משפחתו ושוברים לבית מלון ורכב להשכרה ובכך היא בעצם התחייבה אליהם מבחינה חוזית. הרשם קבע שיש לשלם ל-י' ולמשפחתו פיצוי של 10,000 שקל כולל החזרת הכסף עבור החבילה ששילם בשנית