רודריגו גונזלס חזר השבוע מחופשה משפחתית במלון הכל כלול בקפריסין, אך במקום ליהנות, הוא מצא עצמו בסיוט. "טסנו לחופשה במלון לאונרדו לאורה ביץ' בקפריסין מרשת מלונות פתאל", מספר רודריגו. "זה מלון מאוד נפוץ ומומלץ לישראלים, עם הרבה משפחות ישראליות שהיו בו באותו הזמן".
הוא ממשיך: "ביום ראשון האחרון, אחרי שהגענו ביום שישי, הגעתי ללובי להתחבר לשיחת זום ופתאום נפל החשמל בשעה 11. התחילו לצעוק בלובי שזה ייקח חמש דקות ומהר מאוד זה הפך לשעה. אחרי שעה הלובי התחיל להתמלא ריח של עשן. הגיעו כבאים ובהתחלה החליטו לסגור רק את הלובי. כל הילדים והמשפחות בבריכה או בחדרים לא ידעו על מה שקורה. רק באזור 12:30 רצתי לאזור הבריכות והתחילו להוציא את כולם. בשעה אחת, אחרי שעתיים מתחילת האירוע, החליטו לפנות את כל האורחים מהמלון.
"זה היה מאוד מפחיד ומלחיץ", מספר רודריגו. "אתה נמצא במדינה זרה ובמלון לא ידעו להסביר לנו מה קורה. פינו את כולנו מחוץ ללובי וחיכינו בחניה. היה חם, השעה היתה 13:30 בצהריים והוציאו לנו רק בקבוקי מים קטנים ומתפוררים. היו שם לדעתי אלפי אנשים, זה היה נראה כמו אירוע".
ומאותו רגע, הסיפור רק הלך והחמיר: "היינו בחוץ עד השעה שמונה בערב. זה היה בלגן גדול, משפחות בריטיות התחילו לצעוק, ניסינו להרגיע את הילדים. שעתיים לפני הפינוי, בשש בערב, אמרו לנו שאנחנו מתפנים ל-24 שעות ואמרו לנו להיכנס מהר לחדר כדי לקחת קצת בגדים. עשינו מה שאמרו לנו.
"ואז התחיל תהליך הפינוי", ממשיך רודריגו. "סידרו לנו מלון אחר והגענו אליו בשעה 21:30, אבל הוא לא היה ערוך ולא ידע מה לעשות איתנו והוא לא היה ברמת הכל כלול כפי ששילמנו עליו בחופשה. כשהגענו, במלון אמר לנו שבשמונה בבוקר למחרת צריך לעשות צ'ק אאוט. הגענו ללובי בבוקר ורק אז אמרו שהאריכו ל-12 בצהריים. כל הזמן אנחנו עם שקית, דואגים לילדים, בלי מטען, בלי כלום.
"בארבע אחר הצהריים אמרו לנו שאנחנו נשארים עוד לילה במלון החלופי. בשמונה בבוקר ביום שלישי עשו לנו צ'ק אאוט, אבל רק בשעה חמש וחצי בצהריים לקחו אותנו בחזרה למלון המקורי ללא חשמל או מים. בכל הזמן הזה בילינו בקניון ושילמנו על אוכל. אני חושב שזה מצער, מאכזב ומכעיס, כי זה מציג כמה בעיה שכולנו סובלים ממנה בתרבות הצרכנית הישראלית".
"לוקחים אחריות מלאה על האירוע"
מנכ"ל רשת מלונות לאונרדו בקפריסין, ראדו מיטרוי, אמר על האירוע: "מדובר על 1,300 איש שהיו במלון. אתחיל מהסוף ואציין שפיצוי זו לא מילה גסה ומגיע לכל האורחים פיצוי. כל מקרה יבחן לגופו בהתאם למידת הנזק".
"קרה לנו אסון" אומר ראדו. "לצערי זה לא היה בשליטתנו. היה לנו קצר בארון החשמל של המלון והוא נשרף אך אנחנו לוקחים את כל האחריות. מה שעמד לנגד עינינו זה פינוי כל האורחים למקום מבטחים ופיזרנו אותם ל-14 מלונות שונים בפאפוס שהיתה מלאה. המלון שפינינו אליו את רודריגו היה חמישה כוכבים עם פארק מים. כל אורח שחווה עמנו את החוויה הזו יקבל פיצוי בהתאמה".