בלגן בנתב"ג: כ-200 נוסעים של חברת ארקיע שהיו אמורים לטוס ביום חמישי האחרון (25.7) לבטומי בטיסה IZ413 בשעה 5:00 בבוקר, המריאו ליעד באיחור של כ-21 שעות, בשעה 01:40 ביום שישי (26.7). נוסעים רבים טוענים שמהלך העיכוב החברה לא עידכנה אותם כמו שצריך על הדחיות השונות ולא סיפקו הסבר למצב לטענתם. 

"הטיסה הייתה צריכה לצאת ביום חמישי בבוקר. קיבלנו הודעה שהטיסה נדחית לשעה לא ידועה", שיחזר תומר, קצין משטרה לשעבר שטס עם בני משפחתו לחופשה בבטומי. "ניסינו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של ארקיע ולא הצלחנו. אנחנו באופן אישי נשארנו בבית וניסינו להבין מה קורה במשך לא מעט שעות. לא ענו לשיחות שלנו. נאלצנו לוותר על הרבה דברים בחופשה".

רוני, אחד הנוסעים שלא קיבלו הודעה מראש על הדחייה, הגיע יחד עם אשתו בשעת שתיים בלילה והמתין לטיסה של שעה חמש בבוקר. "רק כשהיינו בנתב"ג קיבלנו הודעה שהטיסה נדחתה. נשארנו בנתב"ג קרוב ל-22 שעות ולא היה עם מי לדבר".

כאן חשוב לציין שחברת התעופה שלחה הודעה ללקוחות שהזמינו דרכה, בה נכתב: "נוסעים יקרים, עד קבלת הודעה על מועד טיסה מעודכן ליעד בטומי בטיסה IZ413. ניתן לקבל החזר על מלון עד סכום של 150 דולרים לחדר בהצגת חשבונית על שם הנוסעים. אנו מתנצלים על אי הנוחות ומודים לכם על הסבלנות". לטענת החברה, אם יש מי שלא קיבלו את ההודעה, הם ככל הנראה הזמינו דרך חברת נסיעות חיצונית שהיא האחראית להעביר את המידע.

הטיסה התעכבה (צילום: באדיבות המצלם)
הטיסה התעכבה|צילום: באדיבות המצלם

לאחר ההודעה הזו, נוסעים טוענים שבשעות הערב, לאחר קרוב ל-18 שעות עיכוב, נאמר להם שהטיסה תמריא בשעה 23.00, ולאחר מכן היא נדחתה פעם נוספת לשעה 1:40 לפנות בוקר. "הגענו בשעה 20:00 כל המשפחה, אני אשתי ושני אנשים מבוגרים, ואחרי כמה דקות שוב דחו את הטיסה. לא קיבלנו הסברים", סיפר רותם. "המתנו בשדה מבלי לדעת מה קורה ורק מאוחר יותר קיבלנו שובר לקפה ומאפה".

הטיסה המריאה לבסוף בשעה 1:40. נוסעים רבים כבר חזרו לארץ, לאחר חופשה של מספר ימים שהתקצרה להם ביום שלם, תוך שהם מפסידים לא מעט כסף על לינה ואטרקציות ששולמו מראש. 

מחברת ארקיע נמסר: "האיחור בטיסה נגרם בשל איחור של מטוס זר שמופעל ע"י החברה הודעות על דחיית הטיסה למועד החדש נמסרו לכל נוסעי הטיסה באופן ישיר או באמצעות סיטונאי התיירות (שלארקיע אין קשר ישיר עם הנוסעים). לנוסעים הוצעו מלונות בארץ ובבטומי או זיכוי כספי בערך שווי הלילה במלון למי שבחר להישאר במלונו. לצערנו היו נוסעים שבחרו להמתין בשדה התעופה עד למועד הטיסה החדש".