מאות נוסעים בטיסת אל על LY081 מתל אביב לבנגקוק לפני כחודש, מצאו עצמם מעבירים 10 וחצי שעות במטוס בואינג 747 ישן ללא חשמל בכלל. כך, בכל זמן הטיסה, התאורה ומערכת הבידור במטוס לא עבדו והנוסעים נאלצו לאכול בחושך ולקרוא לאור הפנסים בסלולרי.
"זה היה ממש מביך ומביש מה שקרה בטיסה הזו. לא די שטסנו במטוס ישן שחברות תעופה רבות כבר לא טסות במטוסים כאלה ועברו למטוסים חדישים המכבדים את הנוסעים, גם לא הייתה תאורה", שיחזר אחד הנוסעים. "אי אפשר היה לקרוא ספר, כדי ללכת לשירותים או לראות את האוכל שהגישו נאלצנו להפעיל את הפנסים של הטלפונים הסלולריים. לחלק מהאנשים נפל האוכל. תחושה נוראית. אתה משלם ממיטב כספך ומקבל טיסה במטוס ישן עם חושך מוחלט. זה ממש זלזול בנוסעים".
לדבריו, היו נוסעים שהעירו לצוות הטיסה אבל גם הם בעצמם היו חסרי אונים ולא ידעו מה להגיד פרט לכך שמדובר בתקלה במערכת החשמל. "הנוסעים היו משועממים היות וגם המסכים במושבים שבהם רואים סרטים לא עבדו. זו אחת הטיסות הנוראיות שהיו לי בשנים האחרונות. אנחנו בשנת 2019 והחברה מטיסה אותנו במטוסים ישנים? איפה נשמע דבר כזה?", טען נוסע אחר.
ואם הנוסעים חשבו שמדובר בתקלה נקודתית, הם גילו שלא כך הדבר. גם בטיסה חזרה מבנגקוק לתל אביב שבועיים לאחר מכן הם חוו דבר דומה ובמשך כעשר שעות טיסה מערכת החשמל לא פעלה. הנוסעים בחלקם זעמו וגם הפעם לצוות הטיסה לא היה מה לומר, פרט לכך שמדובר בתקלה.
לאחר החוויה הלא נעימה, כמה מהנוסעים החליטו לתבוע את החברה והיו כאלה שהסתפקו בפיצוי שהוצע להם.
זו לא הפעם הראשונה שבחברה נאלצים להתמודד על תלונות מהסוג הזה בקו לבנגקוק. בעבר, נוסעים רבים התלוננו על כך שהחברה מפעילה מטוסים ישנים שמערכות החשמל בהם לא פועלות. בעניין זה אפילו הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד החברה. בשנתיים האחרונות הוציאה משירות את מרבית המטוסים הישנים, לרבות מטוס בשם "ראשון לציון" עליו היו מרבית התלונות, ובמקומם הוכנסו מטוסי הדרימליינר החדשים. ובכל זאת, מסתבר שכמה מטוסים ישנים עדיין עושים את המסלול הזה.
מחברת אל על נמסר בתגובה: "לצערנו אירעה תקלת חשמל בטיסה האמורה. התקלה טופלה. אנו מתנצלים על אי הנעימות ומעדכנים כי המטוס הנ"ל ושני מטוסי ה-747 האחרונים בצי החברה ייצאו משירות בשבועות הקרובים ויוחלפו במטוסי דרימליינר חדשים נוספים, המתקדמים ביותר בעולם."