לפני כשנתיים רכשו בני זוג מבאר שבע כרטיסי טיסה עם חברת TUS AIRWAYS לפאפוס שבקפריסין בסכום של 618 דולר. הכרטיסים נרכשו דרך חברת נסיעות והטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 13:00 וכעבור שעה למחות בפאפוס.
מחפשים לאן לטוס? הכנסו למדריך היעדים של mako
כאשר השניים הגיעו לשדה התעופה נאמר להם שיש עיכוב בטיסה והיא לא תצא בזמן. "כל חצי שעה הגענו לדלפק של חברת התעופה לברר מה קורה ואמרנו לנו שהמטוס עוד לא יצא מקפריסין ולא ברור מתי ינחת בנתב"ג. טרטרו אותנו", טענו בני הזוג. "באחד המקרים אמרו לנו שהטיסה תצא בשעה שלוש ורצנו עם המזוודות לדלפק ושוב פעם אמרו לנו שחל עיכוב בהמראה. פעם אחרת אמרו נציגי החברה שאין להם מספיק מטוסים ושיש עדיפות ליעדים אחרים. אף אחד מהחברה לא דאג לנו והתנהגו אלינו בזלזול".
בסופו של דבר הטיסה המריאה בשעה שש בערב אבל שינתה את יעד הנחיתה שלה ללרנקה. משם הנוסעים יצאו באוטובוס לפאפוס והגיעו רק בשעה 23.30 בלילה לאחר שהפסידו יום שלם מהנופש שלהם.
כשחזרו לארץ, בני הזוג הגישו תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות בבאר שבע ודרשו פיצוי של 10,515 שקלים מחברת התעופה הקפריסאית ומחברת הנסיעות דרכה נרכשו הכרטיסים. בני הזוג ציינו שפנו לנתבעות במכתב רשמי טרם הגשת התביעה אך לא זכו למענה. "אם היינו יודעים שהטיסה לא מגיעה לפאפוס לא היינו רוכשים את הכרטיסים", הם אמרו.
מנגד, הנסיעות טענה שהתביעה נגדה משוללת כל יסוד שכן האחריות בעניין הטיסה היא על חברת התעופה והיא משמשת לא יותר כמתווכת בין הלקוחות לבין החברה. חברת התעופה טענה מצדה, שביום הטיסה התרחשה תקלה בלתי צפויה שגרמה לעיכוב בהמראה והיא עשתה כל מה שביכולתה כדי שהנוסעים יגיעו ליעדם במהירות רבה.
השופטת, רחלי טיקטין עדולם, ציינה בפסק הדין שרשלנות חברת התעופה מתבטאת בכך שהטיסה לא הגיעה ליעדה המקורי. השופטת הוסיפה שחברת התעופה לא הוכיחה שמדובר בתקלה בלתי צפויה ונציג מטעמה לא הביא ראייה לבית המשפט בעניין זה, ואף הביע תמיהה מדוע בני הזוג לא זכו למענה מצד נציגיה.
השופטת דחתה את התביעה נגד חברת הנסיעות אבל חייבה את חברת התעופה הקפריסאית לפצות את בני הזוג בסכום של 5,350 שקלים. "לא ייתכן שהתובע פונה בתלונה, מבקש מענה ונאלץ להמתין כל כך הרבה זמן ו'לרדוף' אחר התייחסות", הדגישה השופטת.