ביקור הנשיא ביידן בארץ ובסעודיה בשבוע החולף, הביא איתו בשורה בעיקר לגבי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה ובתוכו אישור של הסעודים לטוס מהעל המרחב האווירי שלהם בהמראות ובנחיתות מהארץ, מה שהתאפר עד עכשיו רק למספר טיסות מצומצם. משמעות הדבר היא שטיסות למזרח צפויות להתקצר בצורה משמעותית, היות ועד היום הן הקיפו את סעודיה ולא טסו ישירות מעליה.
בעקבות כך, מספר חברות תעופה כבר יצאו בהודעות על השקת קווים חדשים. כך למשל, בארקיע הודיעו בסוף השבוע ש"פתיחת השמיים מעל סעודיה היא בשורה מצוינת לנוסעים, היא תביא למגוון טיסות ליעדים חדשים במזרח בזמן קצר יותר ובמחירים אטרקטיביים יותר", אמר עוז ברלוביץ, מנכ"ל ארקיע אינטרנשיונל. "טיסה להודו כמעט כמו זמן הטיסה ללונדון זו מהפכה! מעבר לטיסות לגואה שבהודו אליה אנו טסים כיום אנו שוקלים גם פתיחת יעדים נוספים במזרח כגון תאילנד וסרי לנקה".
חברה נוספת שכבר הודיעה על הרצון לפתוח קווים חדשים לישראל בעקבות פתיחת השמיים המסתמנת, היא חברת התעופה ההודית אייר אינדיה. נכון להיום החברה מפעילה טיסות בין ישראל לניו דלהי וכעת היא רוצה להתחיל והפעיל גם טיסות למומבאיי (אליה רק אל על טסה עד היום מהארץ) ובנגלור.
הרצון להוסיף קווים ליעדים אלו נובע כאמור עקב קיצור זמני הטיסה בצורה משמעותית (בין שעתיים לשלוש), מה שהופך את הקווים הללו לכדאיים יותר כלכלית להפעלה.
בנוסף, ישנו דיבור על טיסות ישירות שיחלו לאוסטרליה וניו זילנד, בעקבות העובדה שהיעדים הללו "ייתקרבו" מאוד. כמו כן, המצב החדש עשוי לקדם הגעה של חברות תעופה נוספות, כמו סינגפור איירליינס שכבר הביעה התעניינות בעבר.
האותיות הקטנות בפתיחת השמיים
לצד השמחה מקווי התעופה החדשים שייפתחו, חשוב לציין שכרגע הכל עדיין על הנייר.
בנוסף, לא מעט דובר על הוזלה במחיר הטיסות. אך מלקחי העבר, במיוחד בהשקת קו הטיסות היקר לשארם, לא בטוח שהחיסכון יהיה כל כך מורגש כמו שמנסים לצייר זאת כרגע.
כמו כן, נכון לעכשיו לא נראה שנוכל לנחות בסעודיה בקרוב. השינוי הכי משמעותי מבחינה זו היא שמוסלמים עשויים לקבל אישור לנחות בטיסות ישירות מישראל, החל משנה הבאה ורק כדי להגיע ולהתפלל במכה.