עשרות לקוחות ששילמו במיטב כספם כדי לבלות במלון הבוטיק "עדן פרמייר" שבכרם התימנים בתל אביב הופתעו לגלות שהמקום נסגר, שהכסף ששילמו מראש לא יוחזר אליהם ושבלתי אפשרי להשיג את הבעלים כדי לקבל הסברים. בדיקה של Mako העלתה כי המלון החליף בעלים, ששינו את שמו למלון "פאר", וכל האורחים שהזמינו חדרים למלון עדן אינם יכולים להתארח במלון החדש, לקבל את כספם חזרה או לתבוע את הבעלים החדשים.
גם כ-20 מעובדי מלון "עדן פרמייר" נותרו חסרי אונים ומזה כחודשיים לא קיבלו את משכורותיהם. עובד במלון עדן חשף מה קרה בחודשים האחרונים מאחורי הקלעים: "כדאי לבדוק מה קורה עמוק עמוק בספרי החשבונות של המלון. הם חייבים לי 20 אלף שקל ואני לא יודע מה לעשות. הבעלים הקודמים לא עונים לי בכלל. הם פשוט נעלמו. הגיעו לפה המון אורחים שהזמינו חדרים במלון עדן והיו בהלם כאשר ראו שהוא נסגר. לא רק הם נפגעו אלא גם העובדים שנותרו בלי משכורות".
מלון הבוטיק, הממוקם בשכונת כרם התימנים בתל אביב, נפתח לפני כשנתיים וחצי בצמוד למסעדת "ביסטרו", הושקעו בו מיליוני שקלים והוא נחשב לאחד המלונות המבוקשים בעיר. בני הזוג מיכאל וסרגיי, האחראים על הקמת המלון והמסעדה, הם רופאים בהכשרתם שחיים יחד כ-20 שנה. השניים השקיעו למעלה ממיליון שקל בבניית המלון שמכיל 12 חדרים ועובר לילה במלון הם גבו מחירים שנעו בין 180 ל-300 דולר.
המלון והמסעדה שגשגו, אבל בחודשים האחרונים העסק קרטע. ככול הנראה מבצע "צוק איתן" גרם לתיירים רבים ולישראלים לבטל הזמנות למלון וההכנסות צנחו באופן דרסטי. למרות זאת, הזוג נהג לשדר עסקים כרגיל. "לא עמד מאחוריהם איזה אוליגרך או מיליונר. הם ניהלו לבד את המלון ואת מסעדת הביסטרו שלהם מכספם, שזה לא קל בענף הזה", סיפר גורם בענף שמכיר את השניים, "זה היה אחד המקומות השווים בעיר, מבחינת אוכל וחדרים, ששידרו יוקרה ורומנטיות".
עוד ב-mako חופש:
מה באמת קורה כשאתם יוצאים מהחדר במלון
זה מפחיד: הטיילת השקופה החדשה בגשר לונדון
תמיד במרכז: המלונות שאהבתם ב-2014
זהירות, המקום סגור
כמה אורחים שהזמינו חדרים במלון לסוף השבוע הקרוב, גילו בימים האחרונים שהוא סגור. לדבריהם, הם ניסו ליצור קשר, אבל קו הטלפון לא היה מחובר, וכאשר ניסו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של האתר "בוקינג", דרכו ביצעו את ההזמנה נאמר להם שהמקום נסגר באופן מפתיע.
"הזמנתי חדר ללילה אחד במלון בסופשבוע לחגוג יום נישואין ראשון שלי", סיפרה ע' ממרכז הארץ, "לאחר ששילמתי 860 שקלים, התקשרתי כדי לברר את שעת ההגעה, ואז נדהמתי לגלות שהמלון סגור וכי אף אחד לא עונה לי. לא במוקד ההזמנות ולא במסעדה. נגרמה לי עוגמת נפש גדולה. אני מרגיש שעקצו אותי".
"הזמנו חדר במלון לפני כחודש וגיליתי שהוא סגור מבלי שאף אחד ענה לי. הרסתם לי את החופשה ואני מקווה שתשלמו על זה", כתב אחד הגולשים בדף הפייסבוק של המלון. גולשת אחרת הזהירה לקוחות פוטנציאלים מלבצע הזמנת חדרים במלון: "זהירות, המקום סגור, פשט את הרגל לפי מוקד ההזמנות אך את כספי ההזמנה לקחו מראש כמה ימים לפני כן".
ע' יצרה קשר עם שירות הלקוחות של חברת "בוקינג" שמפעילה אתר שמציע שלל בתי מכל רחבי העולם ושדרכו ביצעה את ההזמנה ונאמר לה שהמלון סגור. "הייתי בהלם שאף אחד לא הזהיר אותי ואת שאר הגולשים שלא להזמין חדרים במלון הזה. אני מתכוונת להגיש תלונה במשטרה ולתבוע אותם", טוענת ע'.
בדיקה באתר בוקינג ובאתרים נוספים מעלה, שגולש המעוניין להזמין חדר במלון יכול לבצע את זה בלי שום בעיה. אין שום אזהרה על כך שהמלון סגור. ההערכה היא, שעשרות לקוחות שהזמינו חדרים במלון נותרו ללא נופש וללא כספם.
כריסטיאן, מנהל שירות לקוחות באתר "בוקינג", אישר בשיחה עם Mako, כי קיבל פניות מלקוחות ישראליים שהזמינו חדרים במלון, שאין כל מענה מבעלי המלון ושהוצע ללקוחות אלטרנטיבות של חופשה במלונות אחרים בתל אביב וכן לפנות לבנקים ולחברות האשראי לברר כיצד לקבל את כספם חזרה.
"אנחנו מנסים לסייע ללקוחות שנותרו ללא מענה. הצענו להם לפנות למלונות אחרים בעיר. אנחנו מבינים שהמלון נסגר. נכון לעכשיו טרם הוכנסה אזהרה לאתר שלנו לא להזמין מהמלון הזה חדרים אבל אנחנו בודקים את העניין וכנראה זה יתבצע בקרוב. אני מצטער על עוגמת הנפש ועל אי הנוחות שנגרמה ללקוחות. אנחנו ננסה לעזור להם לפתור את הבעיה", ציין כריסטיאן.
קו הטלפון של מלון "עדן פרמייר" אינו מחובר וגם פניית Mako לבעלי המלון השבוע נותרה ללא מענה.