103 נוסעים ממרכז הארץ שהיו אמורים לטוס עם חברת וויז אייר משדה התעופה גטוויק בלונדון לתל אביב, במאי בשנה שעברה, גילו רק בשדה שטיסתם טיסתם בוטלה.
הנוסעים, שהגיעו לשדה התעופה שלוש שעות לפני ההמראה, קיבלו תחילה במסרונים שהטיסה נדחית בשעתיים מ-13:20 ל-15:30. לאחר מכן החברה הודיעה על דחייה נוספת של הטיסה לעוד שעתיים לשעה 17:55. בשעה 17:00 החברה הודיעה סופית לנוסעים שהטיסה בוטלה ומאותו הרגע הם הופקרו לטענתם לגורלם.
"המזוודות שלנו נשלחו לבטן המטוס והחברה מאותו הרגע הפסיקה לטפל בנו", קבל אחד הנוסעים. "החברה לא דאגה לנו למזון ושתייה, שירותי לינה או פיצוי כלשהו. כלום".
הנוסעים נאלצו לדאוג לעצמם לטיסות חלופיות ולממן מכיסיהם נסיעות במוניות לבתי המלון, ולאחר מכן גם את החזרה לשדה התעופה.
בעקבות האירועים הנוסעים החליטו להתאגד, ובאמצעות עו"ד אייל אבידן הגישו תביעה נגד חברת התעופה לבית משפט השלום בבית שמש. הם דרשו פיצוי של 2,120 שקלים לכל נוסע כפיצוי על ביטול הטיסה וסכום נוסף של 10,590 שקל, פיצויים לדוגמא לכל אחד מהנוסעים על החזר הוצאות, לינה, שתייה ומזון שלא קיבלו ונאלצו לממן על חשבונם.
החברה ביקשה לדחות את התביעה, אבל בית המשפט קבע כי בשלב הראשוני החברה תפצה את הנוסעים בכרבע מיליון שקלים, פיצוי על ביטול הטיסה. בנוגע לפיצויים לדוגמא סכום שיכול להגיע לכ-1.1 מיליון שקל, לא כולל שכר טרחת עו"ד, בית המשפט ידון בסוגייה זו במועד מאוחר יותר.
זו לא הפעם הראשונה שהחברה מגיעה לבית המשפט בארץ, זאת לאחר שנוסעים רבים התלוננו שהחברה לא פיצתה אותם למרות שבית המשפט קבע שעליה לעשות זאת. "עברו יותר מחודשיים והם לא מיישמים את פסק הדין. החלטתי לפתוח להם תיק בהוצאה לפועל", אמר בזמנו בועז. מוויז אייר נמסר בזמנו: "בשל גל השביתות והאתגרים המשפיעים על עולם התעופה, מתמודדת החברה ומטפלת בעדיפות גבוהה בגל תלונות שהצטברו לאחרונה".