29 נוסעים רכשו לפני כשנה וחצי כרטיסי טיסה עם חברת אירופלוט מישראל למוסקבה ומשם טיסת המשך לעיר בישקק (Bishkek), בירת קירגיזסטן.
בתום הטיול הנוסעים עמדו לעשות את הדרך ההפוכה בחזרה לארץ והגיעו לשדה התעופה בבישקק בשעה שלוש לפנות בוקר. מאותו הרגע הנוסעים טוענים שהמתינו שעות ארוכות לטיסה אבל זו התעכבה שוב ושוב מסיבה לא ברורה.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"לא הסבירו לנו מדוע יש עיכוב בטיסה למוסקבה. המתנו משעות הבוקר המוקדמות בשדה התעופה ונציגי החברה לא דאגו לנו לארוחות, למים או משקאות. רק בשעות הצהרים, אחרי שעות ארוכות, החברה החליטה להעביר אותנו לבתי מלון בעיר", קבל אחד הנוסעים.
לבסוף, כעבור 18 שעות, הנוסעים הוסעו בחזרה לשדה התעופה, המריאו למוסקבה, שם המתינו שש וחצי שעות במקום שעה וחצי לטיסת המשך לתל אביב.
לאחר שחזרו לישראל פנו 29 הנוסעים לחברת אירופלוט ודרשו לקבל פיצוי על העיכוב בטיסה ועל כך שלא סופקו להם שתייה וארוחות בזמן העיכוב עד שהועברו לבתי מלון.
החברה סירבה בתוקף לפצות את הנוסעים ואלה הגישו תביעה באמצעות עו"ד אהוד פאי, מומחה לדיני תעופה, לבית המשפט השלום בהרצליה.
בכתב ההגנה שהגישה החברה היא ציינה שאיננה צריכה לפצות היות ואירעה תקלה טכנית בלתי צפויה במערכת ההידראולית במטוס, דבר שהוא לא בשליטתה. בנוסף, החברה טענה שהיא ניסתה לתקן את התקלה באמצעות חברת תחזוקה בשדה התעופה המקומי אך זו העלתה שהמטוס אינו כשיר ויש להמתין להזמנת חלקי חילוף משדה התעופה במוסקבה.
החברה ביקשה לדחות את התביעה ולחייב את הנוסעים בהוצאות בנימוק שהיא דאגה להם והעבירה אותם לבתי מלון ברמה של חצי פנסיון בקרבת שדה התעופה.
בסופו של דבר הוחלט להגיע לפשרה לפיה החברה תפצה כל אחד מהנוסעים בסכום של 2,080 שקל וכן תשלם הוצאות משפט והחזרי הוצאות בגובה של כ-11 אלף שקל. כ-70 אלץ שקלים בסך הכל.