25 נוסעים שטיסתם מתל אביב ללונדון בחברת ווייז-אייר המריאה באיחור של 19.5 שעות, יקבלו פיצוי של 140 אלף שקל כולל פיצויים לדוגמה.

זה קרה לפני כשנתיים. הנוסעים הגיעו לנתב"ג ונציגי החברה הודיעו להם שהטיסה שתוכננה להמריא בשעה 00:45 נדחית למחרת לשעה 13.00 וכי עליהם לחזור לביתם או להמתין להסעה לבית המלון. למחרת הנוסעים הגיעו לשדה ואז גילו שהטיסה נדחתה מספר פעמים נוספות מהשעה 13.00 לשעה 17:00 עקב סיבות מבצעיות שלא פורטו בפני הנוסעים. "בסופו של דבר, הטיסה ללונדון המריאה באיחור של 19.5 שעות ואיבדנו יום מהחופשה שלנו", קבלו הנוסעים.

המיילים על עיכובי הטיסה המתמשכים (צילום: צילום מסך)
ההודעות שבישרו על העיכוב המתמשך|צילום: צילום מסך

באמצעות עו"ד אייל אבידן, מומחה לדיני תעופה, הגישו הנוסעים תביעה נגד ווייז אייר לבית המשפט השלום בבית משפט ודרשו פיצוי של 339 אלף שקל כולל פיצויים לדוגמה. בכתב התביעה נטען כי עקב מחדלי החברה ודחיית הטיסות הם הגיעו רק כעבור יממה ליעד שלהם, דבר שגרם להם לעוגמת נפש רבה.

בוויז אייר הונגריה בחרו שלא להגיש כתב הגנה, אבל מטה החברה באנגליה הגיש כתב הגנה, הודה במחדלים אבל נטען שלא ניתן לפצות את הנוסעים מאחר ולא צירפו לתביעה כרטיסי טיסה וקבלו בגין החזרי נסיעה, אוכל ושתייה.

לאחר כמה ישיבות בבית המשפט, הסכימה לשלם לכל אחד מהנוסעים פיצוי של 2,120 שקלים וכן החזר הוצאות שהיו להם. השאלה שנותרה במחלוקת היא סוגיית הפיצויים לדוגמה אשר על פי החוק הם 10,590 שקל. החברה סירבה לשלם את הפיצוי הזה.

עו
עו"ד אייל אבידן|צילום: יחסי ציבור

השופט, אלעד לנג, ששמע את הצדדים קבע כי החברה תפצה כל אחד מהנוסעים בסכום של 8,500 שקלים וכן תשלום שכר טרחה של 20 אלף שקל לעו"ד אבידן שייצג את הנוסעים בתביעה. השופט קבע בפסק הדין כי הנוסעים הוכיחו כי הם זכאים לפיצוי לדוגמה בעוד שהחברה לא טרחה לעדכן אותם אודות הזכויות שלהם. כלומר, לא סיפקה להם טיסה חלופית או החזרת הכסף עבור הכרטיס ואיחרה משמעותית במועד תשלום הפיצוי הסטטוטורי.