בימים אלה החל שלב ההרצה של השירות הטכנולוגי החדש לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג, במסגרת המכרז שזכתה בו חברת Gett. אפליקציה וקיוסקים מתקדמים יהפכו את הזמנת הנסיעה במונית מנמל התעופה בן-גוריון ליעילה ובטוחה ויעניקו לנוסעים ולתיירים הנכנסים לישראל חווית שירות משופרת ומפוקחת וישפר את חווית הנהגים. בכך מקווים בנתב"ג שישימו סוף לשנים בהם המוניות בשדה היו כר פורה לעוקצים וגביית מחירים מופקעים, בעיקר לתיירים מחו"ל.

בתוך כך, Gett תפעיל, תנהל ותפקח באמצעים טכנולוגיים על מערך המוניות המוצע לישראלים החוזרים מחו"ל וכן לתיירים הנכנסים ארצה. המכרז אותו הוציאה רש"ת נועד להסדיר את כל מערך המוניות בנתב"ג באמצעים טכנולוגיים ולתת מענה לתופעות כמו עוקץ תיירים ונוסעים, נהגים לא מורשים, רכבים לא מורשים העלולים לסכן את הנוסעים ועוד.

מוניו בנתב
צילום: סיון פרג'

Gett קיבלה על עצמה את אתגר ניהול מערך ההיסעים בנמל התעופה בן גוריון באמצעים טכנולוגיים בשתי ידיים. בחודשים האחרונים השקיעה החברה משאבים רבים בהיקף של מיליוני דולרים בפיתוח מערכות פיקוח טכנולוגיות מתקדמות שתשמנה את ישראל בקדמת הטכנולוגיה העולמית. על פי ההסכם בין רש"ת ו-Gett, השירות ייכנס לתוקף בתחילת מרץ, וכאמור, בימים אלה החלה החברה בשלב ההרצה.

איך יעבדו המוניות בנתב"ג מעכשיו?

אפליקציה וקיוסקים מתקדמים

אם אפליקציית Gett מותקנת במכשיר הנייד ואם לא, מעתה יוכלו הנוחתים בנמל התעופה להירשם לשירות הזמנת ההסעה במונית במהירות ויעילות. עם יציאתם מהמטוס, יוכלו הנוסעים לסרוק קוד QR של Gett, להוריד את היישומון ולקבל קוד. לאחר איסוף המזוודות הם יפגשו את הסדרן, וימסרו לנהג המונית את קוד הנסיעה ליעדם. נוסעים שיבחרו שלא להוריד את היישומון, ייגשו לקיוסקים הפזורים בשטח הנמל, ויזמינו מונית בהליך דומה. דיילי שירות יסייעו לנוסעים עם מסכי טאבלט (מחשב לוח).

מוניו בנתב
צילום: סיון פרג'

חדר בקרה מתקדם שמנטר עומסים ומנהל את תנועת המוניות

בכדי לשמור על חווית שירות גבוהה, למנוע הצטברות תורים ולדאוג שבכל רגע נתון יהיה מענה הולם לביקושי המוניות, רשות שדות התעופה הקימה חדר בקרה ייעודי שמנטר את העומסים ומנהל את התנועה בהתאם. נציגי Gett יתפעלו את מתחם חדר הבקרה המצויד בכלים טכנולוגים מתקדמים לאורך כל שעות היממה ויבצעו ממנו של פעולות כמו פיקוח על תור המוניות, ויסות המוניות ועוד.

ייעול ושיפור חווית הנהיגה ומתן השירות

הנהגים הם חלק בלתי נפרד מהשינוי המתהווה ומהצלחתו של מערך ההיסעים החדש, וככל שהכלים שיוענקו להם יהיו מתקדמים וטכנולוגים יותר, כך השירות שיסופק על ידם יהיה איכותי וחוויתי יותר. נהגי המוניות עברו הדרכה במסגרתה הוסברו להם כללי ההתנהגות המחייבים, הם מקבלים מענה על שאלותיהם ומתודרכים מפי צוות מקצועי על אודות המערכת (שחדשה לחלקם). תנאי שהייתם בנמל התעופה בן גוריון כוללים מתחם חדש למאות רכבי מוניות וטרקלין מנוחה מאובזר לנוחותם. במקום יפתח זיכיון של מזנון להנאת הנהגים הממתינים ועוד.

ברשות שדות התעופה אומרים כי רווחת הנוסעים, ביטחונם ובטיחותם עומדת בראש מעייני הרשות כאשר השירות החדש הינו חוליה נוספת בחוויית השירות לנוסעים.

"הפעלת השירות הטכנולוגי לניהול והפעלת מערך המוניות בנתב"ג היא משימה בחשיבות עליונה עבור Gett", אומר מארק און, מנכ"ל Gett ישראל. "צוות החברה עובד מסביב לשעון בתכנון וייצור חוויית שירות חדשה לעוברים בנמל התעופה הלאומי, תוך שימוש בטכנולוגיות החדשניות ביותר. השירות שהחל לפעול במתכונת הרצה, צפוי להתייצב תוך כדי תנועה וישנה את חווית השירות של הנוסעים הבאים ויוצאים מישראל".