מעל ל-150 אלף תיירים מישראל ביקרו בעשרת החודשים האחרונים באיחוד האמירויות. זאת לאחר שבמרץ פתחו בארץ את השמיים והרכבת האווירית למדינה החלה. כמו כן, יש לקחת בחשבון שבחודשי הקיץ הביקוש לדובאי נמוך מאוד, בגלל החום הרב, כך שבחודשים הנעימים יותר, נוחתים ביעד לא מעט ישראלים ועברית היא אחת השפות ששומעים הכי הרבה ברחוב.

הישראלים החלו לטוס לאיחוד האמירויות בסוף 2020, לאחר החתימה על הסכמי אברהם ומיד התאהבו ביעד. בחצי השני של שנת 2021 חלה ירידה משמעותית בביקור של הישראלים במדינה בגלל הקורונה, אך כעת, כאמור, הביקוש חזר והציפייה היא שהמגמה החיובית תימשך גם ב-2023.

> המדריך המלא למטייל באיחוד האמירויות

> מעל כולם: איסטנבול הוא יעד שהנה של 2022

> 23 יעדים מומלצים לשנת 2023

פיני שני, בכיר במשרד התיירות הישראלי, מציין ש"באיחוד האמירויות אוהבים את התיירים מישראל כי הם מבזבזים לא מעט על נסיעות ואטרקציות". נכון להיום ישנן כ-70 טיסות שבועיות לדובאי ואבו דאבי עם חברות ישראליות ואמירתיות שונות.

מסגרת דובאי (צילום: Tavarius, shutterstock)
הישראלים אוהבים לבזבז|צילום: Tavarius, shutterstock

 

זו הסיבה שהאמירתיים לא מגיעים לארץ

בעשרת החודשים האחרונים ביקרו בישראל 1,600 תיירים מאיחוד האמירויות בלבד, כאחוז מסך הישראלים שביקרו באמירויות. משרד התיירות הישראלי אף מעניק 20 יורו לסוכנות נסיעות ששולחת תייר למשך ארבעה לילות לפחות. שני הוסיף כי "ישראל יכולה לספק תנאים מושלמים למבקרים מאיחוד האמירויות כולל מדריכי טיולים דוברי ערבית, אתרי תיירות אסלמית ומלונות ומקומות באווירה משפחתית".

הסיבה שלא הרבה תיירים מאיחוד האמירויות מגיעים לארץ נובעת מהעובדה שהתיירים מהאיחוד עדיין צריכים "לגלות" את ישראל ולהבין מה היא יכולה להציע עבורם. בנוסף, כל מי שהוא תושב האמירויות, ולא אזרח, כמו הודים ונפאלים, מחוייב בהוצאת ויזה לישראל, דבר שמרחיק את התיירים מלהגיע. 

הטיסה הראשונה של אמירטס (צילום: סיון פרג׳)
מטוס אמירטס נוחת לראשונה בנתב"ג. האמירתיים לא מגיעים עדיין|צילום: סיון פרג׳

כדי לשפר את התיירות הדו-צדדית, שני אומר שהם מתמקדים בהכשרת תעשיית התיירות של איחוד האמירויות ובהדגשת מה שישראל מציעה לתיירים פוטנציאליים. "אנחנו שמים דגש על אירוח, דו קיום, טבע, מאכלים מקומיים, תרבות, מורשת והיסטוריה. בנוסף, אנו שואפים לבנות קשרים טובים עם סוכנויות נסיעות, חברות מטוסים ותקשורת".