שבעה בני משפחה שהיו על מטוס בדרך לחופשה באנטליה ביום שני שעבר, הורדו ממנה לאחר שהתברר שכיסא הגלגלים של הבת הנכה גדול מדי ולא יכול להיכנס לבטן המטוס, זאת למרות שאב המשפחה שלח את מפרט הכיסא לחברת הנסיעות שאישרה את החופשה והטיסה. "הורידו אותנו מהמטוס בבושת פנים, זו הייתה תחושה נוראית. הם ידעו בדיוק מה הגודל של כיסא הגלגלים וחברת הנסיעות אישרה שחברת התעופה קיבלה את כל המפרט שלו", קבל האב ז'קי אמג'ד תושב רהט.
את החופשה וכל הסידורים של הכיסא, אמג'ד עשה מול חברת הנסיעות קווי חופשה. הוא רכש שבעה כרטיסי טיסה וחבילת נופש לחופשה של חמישה ימים באנטליה לו ולבני משפחתו בסכום של 13 אלף שקל. לפני שביצע את ההזמנה הוא שלח לחברה מפרט של כיסא גלגלים של בתו הנכה עפנאן בת ה-18 כדי לקבל אישור להכניס אותו לתא המטען.
"בחברת הנסיעות העבירו את המפרט של כיסא הגלגלים לחברת התעופה טיילווינד איירליינס (Tailwind Airlines), חברת לואו קוסט טורקית ואישרו לנו את הטיסה. שמחתי מאוד", ציין אמג'ד. לדבריו, הם התכוונו בחופשה לחגוג יום הולדת לאפנאן.
כאמור, ביום שני שעבר אמג'ד ובני משפחתו הגיעו לשדה התעופה, כיסא הגלגלים נלקח לבטן המטוס והם עלו למטוס והמתינו להמראה. היה עיכוב של יותר משעה בהמראה וולאחר מכן הקברניט של המטוס פנה לאמג'ד וביקש ממנו לבדוק את עניין כיסא הגלגלים, שכן יש בעיה להכניסו לתא המטען של המטוס.
"ירדתי מהמטוס והתחלתי עם מברגים לפרק ולקפל אותו כדי להכניס לתא. לפתע הקברינט הוריד מעליו את הווסט והתחיל למדוד את הכיסא גלגלים וביקש ממני להפסיק לפרק אותו", סיפר אמג'ד. "אחרי כמה דקות כשאנחנו במטוס ביקשו מאיתנו לרדת בגלל שכיסא הגלגלים גדול ולא ניתן לטוס איתו בתא המטען".
לדברי אמג'ד הוא ובני משפחתו היו בהלם. "זו חופשה שחיכינו לה הרבה מאוד זמן. אם הקברינט היה מאפשר לי, הייתי מכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען וחוץ מזה הם קיבלו מחברת הנסיעות את המפרט של הכיסא ואם היו בעיות אז למה אישרו לנו את הטיסה?. גרמו לנו עוגמת נפש רבה מאוד לי ולילדה ולכל המשפחה. ירדנו מהמטוס מבוישים ומושפלים, ככה לא צריכות להתנהג חברת תעופה וחברת נסיעות. אנחנו נפלו בין הכיסאות של המחדלים שלהם ובמקום לבלות באנטליה בבית מלון, חזרנו הביתה בעצב גדול. התחושה קשה מאוד".
"נגרמה לנו עוגמת נפש גדולה מאוד"
עוד בשדה התעופה אמג'ד יצר קשר עם נציג של חברת קווי חופשה ועדכן אותו במה שקרה. אמג'ד הקליט את השיחה ו-ע' הנציג הודה שאכן הייתה תקלה. "אי אפשר לתקן כלום. העברתי לכם את המסמכים של העגלה, הילדים בוכים", הסביר אמג'ד.
ע' נציג השירות ענה: "לצערי לפעמים יש דברים שלא תלויים בנו. שלחנו הכל לחברת התעופה והם אמרו שזה מאושר (הכוונה לכיסא הגלגלים) ולא ברור לי למה לא העלו את זה. הם טוענים שהגודל של הכיסא לא נכנס בדלת או משהו".
אמג'ד: "אני שלחתי את המידות והכול".
ע' נציג השירות: "ואנחנו שלחנו להם. אתם הייתם בסדר גמור".
אמג'ד: "אז מה אני אשם, מה הילדים שלנו אשמים".
ע': "אמג'ד אתה לא אשם, אני את המחאה שלי אעשה. אתה כרגע בשדה ואני צריך להטיס אותך... טסתם בעבר עם הכיסא הזה"?
אמג'ד: "כן טסנו הרבה".
ע': "אני רוצה שתטוסו היום. בסדר. ואמרתי למלון לחכות עם החדר שלכם ורוצה שתטוסו. תקשיב דבר עם החבר'ה. תקשיב תרגיע אותם, תגיד להם שהיום יטוסו, לא יודע מתי ולא יודע איך. תגיד את זה לילדים", הבטיח ע'.
בסופו של דבר אמג'ד ומשפחתו נשארו בארץ לאחר שלא נמצאה טיסה שתטיס את המשפחה עם כיסא הגלגלים של אפנאן והם חזרו הביתה מאוכזבים ועצובים. "עד עכשיו לא קיבלנו מחברת הנסיעות זיכוי על הטיסה והחופשה. נגרמה לנו עוגמת נפש גדולה מאוד. הילדה היא בעלת צרכים מיוחדים ורצינו לחגוג לה יום הולדת. אנחנו לא אשמים שבגלל מחדלים של חברת התעופה וחברת הנסיעות נשארנו בארץ. כולם ידעו מראש את גודל הכיסא", ציין אמג'ד. "אנחנו לא נעבור על זה לסדר היום".
תגובת חברת קווי חופשה:
"קווי חופשה מצירה על תחושותיה על עפנאן ובני משפחתה. על אף שהמשפחה העבירה מבעוד מועד את הפרטים הנדרשים לגבי מידות ומשקל הכיסא, ואלה אושרו על ידי חברת התעופה הטורקית, בזמן העלייה למטוס הסתבר כי לא ניתן להכניס את הכיסא לתא המטען. צוות הדיילים והטייס עצמו ניסו לסייע, ואף הסכימו לעכב את מועד ההמראה, אך ללא הועיל.
"קווי חופשה - הפועלת במקרים אלה כמתווך בלבד, ליוותה את המשפחה ועשתה כל שביכולתה ואף מעל ומעבר כדי למצוא פתרון לשביעות רצונם. בין היתר - פנתה קווי חופשה לכל חברות התעופה הטורקיות הנוספות איתן היא עובדת על מנת למצוא טיסה חלופית באותו היום והציעה למשפחה לשאת בעלויות המזון בזמן השהייה בנתב"ג. משכל חברות התעופה הטורקיות סירבו להטיס את כיסא הגלגלים החריג במידותיו, הציעה קווי חופשה למשפחה להחליף את יעד הטיסה ולטוס ליוון, עם חברת תעופה יוונית (Blue Bird Airways) שאישרה את הטסת כיסא הגלגלים, אולם המשפחה סירבה להצעה.
"קווי חופשה רואה בשוויון הזדמנויות לבעלי מוגבלויות ערך עליון ומסייעת בהטסת מאות נוסעים בעלי מוגבלויות מדי שנה, לשביעות רצונם. גם במקרה זה, כמוסבר לעיל, פעלה קווי חופשה ברגישות המתבקשת ועשתה כל שביכולתה על מנת לאפשר למשפחה לנפוש בחו"ל. משלא נמצא פתרון לשביעות רצון המשפחה, יוחזר למשפחה מלוא הסכום ששילמה בגין ההזמנה".