לפני כחצי שנה הגיעו נוסעי חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר (Wizz Air) לנתב"ג במטרה לטוס לריגה בירת לטביה. חלקם טסו לטיול שורשים ואחרים היו חלק מקבוצה של טיול מאורגן. מסיבה לא ברורה, המטוס, שהיה אמור להמריא בשעה 11:15 בבוקר, התעכב בשדה התעופה במשך שעות.
>>לעוד עדכונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של mako חופש
"כבר עברו את הבידוק הביטחוני ועלינו על המטוס", שחזר אחד הנוסעים. "רק לאחר שישבנו הצוות אמר לנו שהטיסה תתעכב בשעה. כך, כל פעם קיבלנו הודעות שונות ומפה לשם, במשך ארבע שעות היינו תקועים בתוך קבינת המטוס, בלי שתייה ובלי אוכל. הרגשנו מחנק, ביקשנו לצאת מחוץ למטוס כדי לקנות אוכל ושתייה אבל הצוות סירב בתוקף והתעקש שנשאר. היינו כלואים".
בתחילה נטען שהעיכוב בהמראה נובע מתקלה טכנית אך לאחר מכן טענו הדיילים כי בגלל חריגה ממגבלת השעות של צוות האוויר (דבר שהיה ידוע לחברה טרם הטיסה) צוות הטיסה לא היה כשיר לטוס לריגה. כעבור ארבע וחצי שעות של המתנה המטוס יצא לדרכו עם כל הנוסעים, אך ליעד אחר - סופיה, בולגריה, שנמצאת מרחק של 5 שעות טיסה מעיר הבירה הלטבית.
"רק לאחר ההמראה אמרו לנו שאנחנו נוחתים בסופיה ולא בריגה", טענו הנוסעים. "לא מובן למה לא אמרו לנו זאת לפני ההמראה שאולי נשקול לבטל את הכרטיסים ולקבל פיצוי. פשוט הרגשנו שחטפו אותנו. כמו בני ערובה. החברה לא ביקשה את רשותנו לטוס לסופיה. זו הייתה תחושה ממש לא נעימה. הרי הם ידעו קודם הטיסה שיש חריגה ממגבלת השעות של צוות הטיסה, זה לא דבר שקרה להם בפתאומיות".
תלאות הנוסעים לא הסתיימו עם הנחיתה בסופיה והם נאלצו להמתין עוד כתשע שעות עד להמראה לריגה. "אף נציג של החברה לא ניגש אלינו לאחר הנחיתה להתעניין מה קורה איתנו. לא עדכנו אותנו מתי תמריא הטיסה לריגה, כלום. דרשנו אוכל ושתייה ולא קיבלנו. רק לאחר שעות ארוכות קיבלנו בקבוקי מים וכריכים שלא ראויים למאכל", טענה אחת הנוסעות. "החברה גרמה לנו עוגמת נפש, תסכול רב וחרדות. הפסדנו יום בבית מלון וטיול באתרים בעיר". לבסוף, כ-13 שעות ממועד הנחיתה המקורי המטוס עם הנוסעים נחת בריגה.
הנוסעים פנו באמצעות עו"ד רון סולן לנציגי החברה בישראל לקבל פיצוי אך עד היום לא קיבלו מענה לתביעתם ולכן בלית ברירה הגישו את התביעה נגד החברה לבית משפט השלום בחיפה.
מחברת וויז אייר לא התקבלה תגובה.