אורחים שהגיעו בסוף השבוע האחרון להתארח במלון "לאונרדו" בטבריה גיל ושהמזגן בחדרים שלהם לא עובד בכוונה. רק לאחר שנכנסו לחדר התברר שהנהלת המלון החליטה שלא להפעיל את המזגנים בטענה שבלילה יש אוויר קריר ואפשר להסתפק באוורור בלבד. לטענת האורחים, מזג האוויר בסופ"ש האחרון היה חם והשהייה ללא מזגן היתה בלתי נסבלת.
"באנו לסופ"ש בטבריה, ליהנות מהמלון ופתאום אנחנו מגלים שאין מיזוג בחדרים. היה חם מאוד בסופ"ש והיה בלתי נסבל להיות בחדר בלי מזגן. ירדנו לקבלה וביקשנו מפקיד הקבלה שיפעילו את המזגן אצלנו בחדר. חשבנו שאולי זו תקלה. הוא אמר שזה בעייתי ושייקח לו שלושה ימים עד שכל מערכת המיזוג במלון תפעל והוא יתקרר ושאנחנו יכולים לקחת מאווררים", שיחזר שרון שלמה, תושב בקעת הירדן. "הוא אמר שבלילה קריר פה ולא צריך להפעיל מזגנים אז מפעילים רק אוורור".
שרון מוסיף שהאבסורד הוא שהמלון מבקש מהאורחים שלא לפתוח חלונות בלילה בגלל שהוא שוכן על הכנרת וקיים חשש שייכנסו חרקים לחדרים. כך, בדף ההנחיות שקיבלו שלמה ושאר האורחים נכתב: "הודעה חשובה: אורחים יקרים, המלון שוכן על שפת אגם הכנרת. אנא וודאו כי החלון בחדרכם סגור בכדי למנוע כניסת חרקים".
"מצד אחד אומרים לנו לפתוח חלונות בלילה כי קריר ולא צריך מזגנים, מצד שני נותנים לנו הנחיות לסגור את החלונות שלא ייכנסו חרקים. פעם ראשונה שדבר כזה קורה לי. לא הצלחנו לישון בלילה", ציין שלמה. "החלטנו לעזוב בשבת בבוקר, כי היה בלתי אפשרי להיות בחדר. לפקיד הקבלה לא הזיז בכלל שעזבנו בגלל המזגנים. חבל שזה השירות שקיבלנו. היו אורחים נוספים שעזבו בשבת בבוקר מוקדם במקום במוצאי שבת. שילמתי ממיטב כספי על חופשה ולצערי גרמו לנו עוגמת נפש".
גם ח', אורח שהיה במלון, עזב עם אשתו בשבת בבוקר. "זה לא ייתכן שבית מלון קובע לאורחים שהם לא צריכים מיזוג בחדרים, זה הדבר הכי אלמנטרי שיש. היה חם מאוד וגם מאוורר לא היה עוזר. אני שילמתי עבור חדר במלון וזכותי להחליט אם להפעיל או להפעיל מזגן בחדר".
ממלון לאונרדו טבריה נמסר: "מערכת המיזוג של המלון פועלת בימים אלה של עונת החורף על חימום החדרים. מאחר ויש לעיתים בעונה זו גם ימים חמים שאינם מצדיקים חימום, מועברת המערכת למצב ניטרלי של איוורור, המערכת אינה זמינה לעבור בלחיצת כפתור לקירור. המערכת תקינה ומותאמת לעונת השנה הנוכחית. עם זאת אנו מצרים על חוסר הנעימות".