לאור נתוני הקורונה בישראל, ספק שכניסת תיירים משמעותית תתרחש בזמן הקרוב. אולם למרות זאת, במשרד התיירות כבר נבנתה תכנית במסגרתה ישראל תחולק למחוזות ונושאים אותם ישווקו לתיירות מחו"ל. מטרת התכנית היא להרחיב את שיווק התיירות כחול לבן מעבר למקומות המוכרים כמו תל אביב, ירושלים ואילת. ההרחבה, כך מקווים במשרד התיירות, תביא להגדלת נפח התיירות בישראל וכמו בלא מעט מדינות בעולם גם להכנסות גדולות לקופת המדינה שכידוע נמצאת בגירעון ענק.
כך למשל, כפי שדיווחנו לאחרונה, צוות אגף המותגים של משרד התיירות הגיע לסיור בערד "כחלק מהמיתוג מחדש של התיירות בישראל בהתאם לגיוון התיירותי בישראל", כפי שנמסר ממשרד התיירות. ערד היא למעשה חלק ממותג ה"נגב", שמטרתו לשווק מעבר לים את התיירות המדברית. מותג "נגב" נולד מתוך ההבנה שניתן לשווק החוצה את "המדבר הישראלי כיעד אטרקטיבי שנמצא כשלוש שעות מאירופה בלבד", ציינו במשרד התיירות, ו"כזה שניתן לטייל בו כל השנה וליהנות מחוויה יוצאת דופן".
מחוז הצפון ישווק לתיירים מחו"ל כמקום הירוק, אולם לצד זה ישווקו גם את הסמטאות של הערים המעורבות בעיקר, את התחום הקולינרי המשלב אוכלוסיות שונות, למשל בערים כמו צפת, חיפה ואחרות. כמו טבע ייחודי, בתי כנסת עתיקים, מוזיאונים, גלריות, יקבים ומחלבות ועוד.
המותגים לא יחולקו רק למחוזות גיאוגרפים. החלוקה תהיה גם לפי נושאים ואוכלוסיות יעד. כך למשל, יעשה שיווק לפסטיבלים, לימי שיא של שווקים ועוד. לזה יש להוסיף גם מיתוג לאוכלוסיות יעד, כמו למשל תיירות של יהודים חרדים ומנגד צליינים, כל קבוצה מחפשת את המקומות הייחודיים לה ואגף המיתוג למעשה יחסר בין אותן אוכלוסיות יעד למוקד התיירות המתאים להם.
מדובר באחת מתכניות השיא של אגף השיווק במשרד התיירות, שעבר בשנת 2017 לניהול "מותגי תיירות". זאת במקביל לכך שאגף אסטרטגיה ותכנון מספק באופן שוטף מידע מקצועי לעובדי המשרד ולתעשייה במטרה לבנות יחד תכנית אב לתיירות שתפתח, תרחיב ותעצים את חוויית התייר. כל זה קורה לצד פיתוח של שכבת ניהול שתאפשר מסלולי קידום ופתיחה של קורסים ייעודיים להכשרת עובדים לתפקידים החדשים ומותאמים לשינויים בתחום התיירות שבמשרד התיירות מקווים שיתרחב.