בזמן שבחול המועד עיני כולם היו נשואות לתורים הארוכים בנתב"ג ולמעברי הגבול היבשתיים בטאבה ובירדן, שבהם נרשמו כמות גדולה של ישראלים וזמני המתנה ארוכים מהרגיל, נראה שגם במעבר הגבול הימי, בנמל חיפה, המצב לא שונה.
נוסעים שעגנו אתמול בנמל חיפה, לאחר שיט של שבוע שיצא מאותו הנמל, סיפרו על זמני המתנה ארוכים בירידה מהספינה, שלקחו מעל שלוש שעות. בסך הכל מדובר בכ-800 נוסעים שהיו אמורים לרדת לחוף בדרכם לערב החג. הירידה מהאנייה שהיתה אמורה להתחיל בשעה שמונה וחצי בבוקר, התעכבה בכשעה והחלה בסופו של דבר בשעה תשע וחצי בלבד.
בתחילה, ניתן אישור להוציא רק 20 נוסעים בכל פעם, והם הועברו בהסעה במיניבוס לאוהל בדיקת הדרכונים ובדיקת הקורונה, שנמצא במרחק הליכה קצר. על פי אחד מנהגי ההסעות שלקחו את הנוסעים שירדו מהאנייה אל אוהל הבידוק, הסיבה להסעות נבעו מהעובדה שהנמל עובר שיפוץ ולא רוצים שאנשים יילכו ברגל, על אף שהמרחק קצר.
שיטה זו גרמה לכך שגם בשעה 11:30, כ-3 שעות לאחר תחילת שעת הירידה המקורית ושעתיים משעת תחילת הירידה בפועל, נוסעים רבים עדיין היו תקועים על הספינה. בשלב זה כבר החלו צעקות רבות ודחיפות בניסיון לצאת החוצה. כשהובן שקצב הורדת וקליטת הנוסעים הינו איטי מדי, ניתן האישור להוריד יותר נוסעים ותוגברו כמות השאטלים.
לאחר הירידה מההסעה התור לחתימת הדרכונים ובדיקות ה-PCR הלכו בצורה חלקה, אך המסלול אותו נאלצו לעבור הנוסעים בדרכם החוצה מהנמל, היה ארוך וכלל לא מעט עליות בגרמי מדרגות עם ציוד. כמו כן, הנוסעים שירדו מהספינה מספרים גם שבהליך העלייה לאנייה, בשבוע שלפני, נרשמו תורים ארוכים שנבעו ממספר בודקים ביטחוניים נמוך.
נמל חיפה צפוי להיות עמוס בעונת הקיץ הקרובה
נכון להיום בנמל חיפה פועלות מספר מצומצם של ספינות קרוז גדולות שעוגנות בו ומעלות נוסעים ישראלים. זאת לאחר יותר משנתיים שעולם השיט הוקפא בעקבות הקורונה. כעת, השגרה הימית החלה לחזור ולא מעט חברות בינלאומיות צפויות לעגון עם אניות הענק בארץ והן יאפשרו לישראלים לצאת לקרוז ללא צורך לטוס.
מדוברות נמל חיפה נמסר: "ירידה מאונית קרוז מתבצעת באופן מדורג שנקבע מראש על ידי חברת הספנות. כך גם העלייה לאוניה. נמל חיפה השקיע רבות לקראת תחילת עונת ההפלגות ואנו גאים לשמש נמל בית לחברות רבות. מדובר בהפלגה הראשונה שמבצעת החלפת נוסעים מאז 2019. אנו מתנצלים באם היו עיכובים וכמובן נפעל למנוע עיכובים בהמשך".