ש', חרדי תושב בת ים, רכש לפני כחצי שנה כרטיס טיסה מתל אביב לניו-יורק. הוא הגיע לנתב"ג, קיבל אישור עלייה למטוס והתקדם אל עבר הבידוק הביטחוני - אלא שאז, לטענתו, נציג חברת התעופה שממנה רכש את כרטיס הטיסה, יונייטד איירליינס, רץ לכיוונו והחל להטיח בו האשמות.
ש' שניסה לעלות למטוס עם אורגנית הואשם, כך לדבריו, על ידי נציג חברת התעופה שהוא מתחמק מלשלם על כבודה נוספת. "הוא צעק עליי והאשים אותי בגניבה", טען. לדבריו, האחראי על הבידוק הביטחוני הורה שלא להעלותו לטיסה על אף שהוסיף מאה דולר על עוד מזוודה בעת רכישת הכרטיס.
"הוא אמר לי: 'אתם חושבים שבגלל שאתם חרדים מותר לכם לעשות הכל'. הוא זרק לעברי מילות גנאי וטען שהוא חרדי לשעבר ומכיר את כל השטיקים", המשיך ש'. בתגובה, הוא החליט לתבוע מהחברה פיצוי של קרוב ל-35 אלף שקלים בבית המשפט לתביעות קטנות בבת ים. "הרגשתי מושפל. ביזו אותי לעיני כל הנוסעים", הדגיש.
מנגד, יונייטד איירליינס הגישה כתב הגנה משלה, שבו ביקשה לדחות את התביעה על הסף תוך שהיא מציינת כי התיאור שמסר ש' רחוק מהמציאות. שכן, לפי כתב ההגנה, ש' אכן הזמין כרטיס טיסה לניו יורק, אך התחמק מלשלם עבור כבודה נוספת, בניגוד לדבריו. "הוא התנהג בצורה גסה ובוטה כלפי נציגי החברה, לכן הוא הורד מהמטוס ולא מגיע לו שום פיצוי. האורגנית איננה בגודל של תיק יד ולכן כדי להעלות אותה למטוס הוא היה צריך לשלם, אבל הוא סירב. אין קשר בין היותו חרדי לבין הורדתו מהמטוס", טענו בחברה. "פעלנו על פי הנהלים. לא מגיע לו שום החזר עבור הכרטיס".
רשם בית המשפט, אדי לכנר, שדן בתביעה ושמע את הצדדים, החליט לדחות את תביעתו של ש' והורה לו לשלם לחברה הוצאות משפט בסכום של אלף שקלים. בפסק הדין קבע לכנר, כי גרסת נציג יונייטד איירליינס אמינה בעיניו ונתמכת בעדויות רבות. לדבריו, לא הוכח ש-ש' הורד מהמטוס בשל היותו חרדי וכן שנציגי החברה לא פעלו ממניעים פסולים.