בהודעה שהוציא דובר רשות שדות התעופה היום, נכתב ש"נתב"ג פועל כסדרו ופתוח לטיסות עבור כלל חברות התעופה". בפועל מרבית החברות שטסו לארץ לפני המלחמה לא פועלות כיום. רק כ-10 חברות, בתוכן 3 הישראליות (אל על, ישראייר, וארקיע), נוחתות וממריאות מנתב"ג. כ-45 חברות תעופה, בעיקר מאירופה וצפון אמריקה, השביתו את פעילותן לארץ לגמרי.

> אלה הטיסות הבודדות שעדיין קיימות היום לארץ

> רחובות ישראל ריקים לגמרי מאדם

היום צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-21,900 נוסעים, מתוכם כ-9,200 נוסעים נכנסים. באוקטובר של שנת 2022 ממוצע הנוסעים בכל יום בנתב"ג עמד על 66 אלף וחצי. כיום, כאמור, מספר הטסים הינו כשליש מהחודש המקביל אשתקד, וזה בשנה בה שיאי הטסים כל הזמן שוברים שיאים.

הפעם האחרונה שבנתב"ג עברו מספרים כל כך נמוכים היתה ב-15 באוגוסט, 2021, אז עברו בו כ-30 אלף נוסעים. ביום זה הקורונה היתה עדיין בשיאה, מדינות נצבעו בצבעים שונים שהודיעו על רמת הסיכון לבקר בהן. כך למשל, היה אסור לטוס למדינות אדומות כמו בולגריה, ברזיל, גאורגיה, מקסיקו, ספרד וטורקיה. החוזרים מכל שאר מדינות העולם נאלצו להיכנס לבידוד של כ-24 שעות.

נתב
מי שחזר מחו"ל נכנס לבידוד עד קבלת תשובה שלילית בבדיקה לאחר הנחיתה|צילום: תומר נויברג פלאש 90

אגב, למרות המספרים הנמוכים, עדיין קיימות שעות בהן יש תורים בנתב"ג בגלל הצטברות של שעות בהן יוצאות מספר טיסות גדול במקביל וחוסר בכוח אדם. יחד עם זאת, לרוב המעבר מהיר מאוד ונוסעים תיעדו שלקח כ-15 דקות לעבור את כל ההליך.

ומתי נתב"ג יחזור לעבוד באופן מלא? זה תלוי כמובן בסיום המלחמה וחזרת חברות התעופה הזרות שבינתיים רק דוחות את חזרתן. על פי מומחי תיירות שונים, לאחר סיום המלחמה החזרה לחו"ל תהיה די מהירה בגלל ש"לאחר מלחמות יש ביקושים מוגברים בכל התחומים", לרבות חופשות.

נתב
נתב"ג בזמן המלחמה|צילום: Alexi J. Rosenfeld, getty images
נתב
צילום: איתי דגן

מרחב מוגן בנתב
צילום: באדיבות המצלם