ביום שישי האחרון הגיע ששון אליאס מלווה באישתו מיכל לטיסת ארקיע לאילת בדרך לחופשה שבה התכוונו לחגוג את יום הולדתה. כאשר הגיעו לעמדת צ'ק אין לקבל אישור עלייה למטוס מנהלת המשמרת אמר להם שהם לא יוכלו לעלות לטיסה בנימוק שהטייס לא מאשר זאת בגלל שלא התקבלו אישורים לגבי הסוללה החשמלית של כיסא הגלגלים איתו מתנייד אליאס.
"הסברתי למנהלת משמרת שאני טס פעמים רבות עם ארקיע, יש להם את כל האישורים שלי על כיסא הגלגלים וגם בהזמנה שעשיתי מול חברת הנסיעות שממנה רכשתי את הכרטיסים לא אמרו שיש איזושהי בעיה", אומר אליאס. "הצגנו בפניהם את האישור אבל שום דבר לא עזר. הם גילו אטימות וחוסר רגישות. ממש ככה".
מיכל אשתו של ששון סיפרה, טוענת שהטייס התעקש שבעלה לא יעלה למטוס עם הכיסא החשמלי בגלל שאין אישור לסוללה החשמלית. "היינו אמורים לטוס לחופשה באילת כדי לחגוג לי יום הולדת ובמקום טיסה עברנו סיוט אחד גדול". מיכל מציינת כי היא השיגה במהירות את האישור לסוללה החשמלית של הכיסא, אך גם זה לא עזר. "הטייס התעקש שלא נעלה לטיסה עם הכיסא גלגלים. מה שמוזר זה שעוד לפני שהצגנו את האישור הטייס סירב שנעלה לטיסה עם הכיסא".
לטענת בני הזוג האירוע לא רק פגע בחופשה שלהם, אלא גם גרם לו לעגמת נפש. "בכיתי כמו ילד, התחושה קשה מאוד. אנחנו טסים הרבה לאילת עם ארקיע ומעולם לא היה לנו דבר כזה, מספר ששון ומוסיף, "הרגשתי אכזבה גדולה מאוד, חוסר אנושיות, ביזיון. מנהל המשמרת של החברה ביקש שאשלח מייל בעניין, אבל שלחתי ועד עכשיו לא חזרו אליי. חבל שככה מתנהגים בצורה לא ראויה ולא מכובדת לציבור הנכים".
מחברת ארקיע נמסר: "אנו מתנצלים על אי הנוחות ועל תחושת הלקוח. ארקיע פועלת ומקדמת ככול שאפשר נגישות מרבית לנוסעיה. ארקיע פועלת תמיד על בסיס הנהלים והתקנים הדרושים. במקרה הספציפי הזה הנוסע לא הזמין את הטיסה דרכנו ולא הועבר אלינו המידע הדרוש לבטיחות הטיסה (מפרט הכיסא, סוללה וכו'). ביום הטיסה כאשר הנוסע הגיע לשדה ביקשנו ממנו את המפרט על מנת לקבל את אישורי הביטחון, לצערנו לא קיבלנו את המידע הדרוש על פי תקנות הבטיחות. אף הצענו לנוסע (שכבר טס איתנו בעבר) לעלות ללא עלות וללא דמי ביטול על הטיסה הבאה באותו הבוקר וזאת על מנת שיספיק להעביר את המידע הדרוש. עד כה הלקוח לא חזר אלינו עם המידע הדרוש".