תורים ארוכים נרשמו בימים האחרונים בדרך לצ'ק אין בשדה התעופה בן גוריון, זאת למרות שמספרי הטסים, שמטפסים אמנם, עדיין רחוקים מלהזכיר את הכמויות הגבוהות שהיו בעבר.
הסיבה לעיכובים בתורים נובעת מבעיה של כוח אדם המשפיעה על מספר הבודקים הביטחוניים בשדה התעופה. בעקבות כך, אפילו העלייה המתונה שהורגשה בימים האחרונים הצליחה להשפיע על העומס ונראה שככל שהמספרים יעלו בתקופה הקרובה, המצב רק ילך ויחמיר.
פנחס עידן, יושב ראש ועד רשות שדות התעופה אמר הבוקר כי: "אני אומר באחריות מלאה, אין עובדים שמוכנים לבוא לעבוד בבידוק הביטחוני. יש חוסר בכוח אדם, כשצעקנו ואמרנו חבר'ה אין אנשים מיומנים, בוא נאריך להם את החל"ת לא רצו. אנשים עזבו את מקום העבודה וכיום קשה לנו לגייס עובדים, ואם לא יערכו לקראת פסח יהיה תוהו ובוהו. אני אומר באחריות מלאה יהיה תוהו ובוהו. התורים של היום זה אפס לעומת מה שיהיה בפסח. יש הכל מתועד: צעקנו, עמדנו, ביקשו, יש עובדים מיומנים, להיות עובד ביטחון צריך לעבור הכשרה של לפחות חודשיים. אף אחד לא רצה לשמוע, במה שדאגנו שזה מה שיקרה, זה המציאות עכשיו בשטח".
על פי רשות שדות התעופה, ניתן כאמור להרגיש שהמספרים מתחילים לעלות בקצב איטי, אך הם אינם מגיעים עדיין לשיאים שהיו כאן לפני הקורונה. כך למשל, ביום שבת עברו בנתב"ג 20 אלף נוסעים בסך הכל ואתמול (א') והיום עברו בנתב"ג כ-30 אלף נוסעים. בימים הקרובים מצפים שהמספרים אף יעלו בעקבות ההקלה בהנחיות ויגיעו לשיאם עד פסח, אך אין עדיין אומדן מדויק. בתוך כך, חברות התעופה והתיירות כבר מדווחות על עלייה של 300 אחוזים בכמות ההזמנות לתקופה הקרובה.
עדי יופה, שטסה הבוקר לנאפולי, מתארת איטיות לא ברורה ביחס לכמות הנוסעים שהיו בשדה: "היו בערך שלוש בנות שקיבלו אנשים לבידוק הביטחוני והיו כאלה שנאלצו לחכות לא מעט זמן. היתה הרגשה שלא היו מספיק אנשים. בצ'ק אין גם היתה רק עמדה אחת. היה נראה שחצי משדה התעופה סגור".
גם אלונה לזרוביץ', מומחית תיירות ומנהלת קבוצת הפייסבוק 'חו"ל זה כאן', שטסה הבוקר לדובאי הוסיפה :"השדה לא היה מלא אבל גם לא היו הרבה אנשי צוות, כך שהתהליך היה די איטי. הגענו לשדה 3 שעות לפני הטיסה, רוב השדה היה די ריק, רק בסופו, ליד עמדות צ'ק אין של אל על היה מקבץ של אנשים שעמדו בתור ארוך. אח"כ היה עוד תור לבדיקת ביטחון נוספת למזוודות שנשלחות. רק אז ניגשנו לדלפקי הצ'ק אין ושםפ ביקשו לראות רק בדיקת PCR ולא ביקשו תעודת קורונה או כל מסמך אחר. למרות שהגענו יחסית מוקדם, כל התהליך היה איטי ונשארה לנו רק חצי שעה לאזור הדיוטי פרי".
זו לא הפעם הראשונה שנתב"ג סובל מתורים ארוכים ברגע שיש הקלות בהנחיות, שמובילות לעלייה בכמות הנוסעים. לאורך כל השנתיים האחרונות, בכל פעם שנגמר אחד הגלים של הקורונה, השדה סבל מחוסר כוח האדם, דבר שהוביל לבעיות. כעת, כשנראה שהקורונה בדרך להיות לגמרי מאחורינו זה צפוי כאמור לחזור על עצמו בצורה אפילו יותר קשה.
מרשות שדות התעופה נמסר: "מדובר במחסור בכוח אדם בכל המשק שאנחנו חווים לאחר הקורונה, הן חברות התעופה, הן בתי הקפה והן עובדי הביטחון. אנחנו מגייסים ללא הרף".